Pierwszy w Polsce hotel Moxy dla podróżujących służbowo millenialsów
Chopin Airport Development otworzył pierwszy w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej hotel Moxy. Znajduje się on tuż przy porcie lotniczym Katowice-Pyrzowice. Obiekt nastawiony jest na zaspokajanie potrzeb młodych osób, które praktykują nowe trendy, w tym podróżne typu bleisuer, czyli połączenie wyjazdu służbowego z wyjazdem turystycznym.
Wiąże się to między innymi z preferowaniem wyjazdów biznesowych na koniec lub początek tygodnia, aby móc połączyć je z weekendem. Chopin Airport Development (CAD) dostrzega, że to właśnie pokolenie millenialsów czyli pokolenie Y (osób urodzonych pomiędzy 1980 a 2000 rokiem) w znacznym stopniu kształtuje kierunek podróży służbowych, dlatego też stawia na markę, która jest odpowiedzią na bieżące i przyszłe potrzeby potencjalnych gości hotelowych. Pokolenie to staje się dominujące wśród wszystkich podróżujących w celach biznesowych.
– Moxy Katowice to obiekt bardzo nowoczesny i nieszablonowy. Nasza załoga, czyli pracownicy, to ludzie w różnym wieku i z różnym doświadczeniem, ale to, co ich łączy to otwartość na nowe doświadczenia, a także swobodny i nieskrępowany styl, dokładnie taki, jak styl hoteli Moxy – mówi Monika Michałek, kapitan Moxy Katowice Airport. Jak podkreśla Michałek, hotel jest jednocześnie bardzo funkcjonalny i zarazem atrakcyjny wizualnie. Został zbudowany i wyposażony z myślą o ludziach, którzy nie znają świata bez internetu. Dlatego też w hotelach marki Moxy jest bardzo szybkie wi-fi, bar otwarty 24/7, gry planszowe, przekąski, energetyczna muzyka i duże ekrany TV w pokojach – przystosowane do podłączenia treści online i gier.
Moxy charakteryzuje się niestandardowym wystrojem, a zwłaszcza dużymi przestrzeniami wspólnymi. Koncepcja architektoniczna hotelu Moxy w Pyrzowicach została z entuzjazmem przyjęta przez Marriott International (Moxy należy do tej grupy). Spełnia wszystkie wytyczne marki, a jednocześnie jest prawdziwie śląska. Obiekt należący do Chopin Airport Development wpisuje się w charakter Śląska i lokalizację naprzeciwko lotniska. Do dyspozycji gości oddanych zostało 100 pokoi, rozmieszczonych na pięciu kondygnacjach. W lobby hotelu gości wita górniczy wagonik oraz duży stół – modny aktualnie „communal table”, a centralnym punktem parterowej części hotelu jest wyspa barowa.
– Gratuluję sukcesu, jakim jest otwarcie przez Chopin Airport Development kolejnego hotelu. To znaczący krok w dynamicznym rozwoju niekwestionowanego lidera usług hotelowych – napisał w liście skierowanym do uczestników otwarcia obiektu premier Mateusz Morawiecki. – To jest pierwszy hotel światowego koncernu Moxy w Polsce i tej części Europy. Gratuluję imponującego osiągnięcia wszystkim tworzącym sukces Chopin Airport Development. Jestem przekonany, że inwestycja ta wzmocni potencjał regionu – podkreślił premier. List odczytał wojewoda śląski Jarosław Wieczorek.
– Jako pierwsza polska firma zdecydowaliśmy się podpisać umowę na markę Moxy i wprowadzić ją do naszego kraju. Kolejny raz jesteśmy pionierami na rodzimym rynku. Wcześniej udało nam się wprowadzić takie marki jak Renaissance czy Courtyard – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Chopin Airport Development. – Cieszymy się, że tą inwestycją wzmacniamy naszą kluczową rolę na rynku hotelowym, a także umacniamy naszą obecność na polskich lotniskach, a w tym konkretnym przypadku w Katowicach. W aktualnej sytuacji w portfolio CAD znajduje się osiem hoteli, w tym łącznie 1143 pokoje, co klasyfikuje nas na pozycji niekwestionowanego lidera w branży hotelowej.
Prezes Chopin Airport Development dodaje również, że jednym z priorytetów, zarządzanej przez niego Spółki, jest inwestowanie w kapitał polski, także pod kątem kadry menadżerskiej. – Stawiamy na polskich profesjonalistów w branży hotelarskiej, którzy zarządzają naszymi hotelami. Jestem przekonany, że obrany przez nas kierunek działań przyczyni się do rozwoju krajowej gospodarki, w której ważne miejsce zajmuje m.in. gałąź turystyczna – podkreśla Cristescu.
– Wzrost liczby pasażerów korzystających z polskich lotnisk i kolejne rekordy przez nie ustanawiane mają realny wpływ na zainteresowanie hotelami otaczającymi porty lotnicze w naszym kraju. CAD – uznana i szanowana marka na naszym rynku, dobrze rozumie potrzeby nowoczesnych podróżnych – mówi Mariusz Szpikowski, prezes PPL. – Mimo postępu technicznego bezpośrednie spotkania biznesowe nie zostaną nigdy zastąpione przez telekonferencje ani inne formy net-meetingu. To ważne założenie także w kontekście planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Atrakcyjność portu lotniczego dla pasażera zależy z jednej strony od infrastruktury do odprawy podróżnych, z drugiej – od tego jakie obiekty towarzyszące znajdują się w pobliżu lotniska. Jest więc bardzo istotne, by pasażer znalazł w porcie i w jego otoczeniu wszystko to, czego poszukuje. I by spełniało to jego oczekiwania – tak biznesowe, jak i turystyczne – dodaje Mariusz Szpikowski.