Zbigniew Gajewski nowym dyrektorem generalnym Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

Zbigniew Gajewski objął funkcję dyrektora generalnego Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Do stycznia 2017 r. pracował jako zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan i dyrektor Europejskiego Forum Nowych Idei. Jako ekspert w zakresie organizacji eventów, komunikacji społecznej, wizerunku i CSR był pomysłodawcą i skutecznym realizatorem wielu nowatorskich przedsięwzięć biznesowych i społecznych.

Jako nowy Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Zbigniew Gajewski planuje skupić się na budowaniu wspólnych standardów samoregulacji dla wszystkich uczestników rynku komunikacji marketingowej, poprawieniu standardów etycznych reklamy oraz zwiększeniu wiedzy zarówno twórców, jak i reklamodawców na ten temat. – Wierzę w samoregulację. W ciągu dwudziestu kilku lat działalności w biznesie i dla biznesu przekonałem się, że normy przyjęte dobrowolnie są lepiej postrzegane niż te narzucane i są bardziej efektywne. Cieszę się, że z roku na rok poprawiają się standardy reklamy na polskim rynku. Widzimy to chociażby po liczbie skarg wpływających do Komisji Etyki Reklamy. Jednak przed nami jest jeszcze dużo do zrobienia. Dlatego w najbliższych tygodniach planujemy powołanie Forum Samoregulacji, które postara się wypracować wspólne dla wszystkich uczestników rynku standardy w obszarze komunikacji marketingowej. Zwrócimy się także do regulatorów rynku, aby również wsparli naszą inicjatywę – mówi Zbigniew Gajewski, Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Zbigniew Gajewski jest z wykształcenia politologiem, absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik naukowy, dziennikarz, redaktor i wydawca. W życiu zawodowym współtworzył m.in. dziennik Nowa Europa oraz miesięcznik Businessman Magazine. Był również dyrektorem wydawniczym czasopism: Pani, Uroda, Kobieta i Życie, 101 Porad, Smaki i Aromaty, Świat Nauki. 
Był współzałożycielem Stowarzyszenia Reklamy Prasowej, jednej z pierwszych organizacji zajmującej się samoregulacją rynku komunikacji marketingowej.

W latach 2006-2016 pracował dla Konfederacji Lewiatan, gdzie jako dyrektor ds. PR odpowiadał za wizerunek organizacji i komunikację z firmami członkowskimi, a następnie przez siedem lat pełnił funkcję zastępcy dyrektora generalnego. Odpowiadał za rozwój Konfederacji, organizował nagradzane kampanie społeczne, wspierał Forum Młodych Lewiatana, kierował projektami promującymi CSR z udziałem takich partnerów jak NSZZ Solidarność czy Deloitte. W latach 2010-2016 był członkiem rządowego Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, a w latach 2007-2016 członkiem Rady Dyrektorów Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

W 2011 r. zainicjował Europejskie Forum Nowych Idei w Sopocie, międzynarodową konferencję poświęconą trendom cywilizacyjnym i politycznym mającym wpływ na biznes w Polsce i na świecie. Jako dyrektor EFNI kierował przygotowaniami do sześciu pierwszych edycji Forum, przyczyniając się do ugruntowania pozycji wydarzenia w gronie najbardziej prestiżowych konferencji w Europie.

Od 2007 r. pracuje jako juror konkursu PR-owego Złote Spinacze. W 2016 r. był przewodniczącym jego jury, a w 2017 r. przewodniczącym Grupy I. Wraz z zespołem jest laureatem nagród branżowych: Złoty Spinacz, Złota EFFIE, Proton.
Współpracuje z kilkoma uczelniami wyższymi jako wykładowca komunikacji społecznej. W Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych jest członkiem Rady Programowej i jurorem w konkursie na najlepsze przedsiębiorstwo społeczne roku.
Zbigniew Gajewski jest laureatem MP Power Awards 2014 w kategorii Meeting planner – stowarzyszenie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl