Ministerstwo Klimatu szuka organizatora wydarzeń plenerowych
Ministerstwo Klimatu ogłosiło zamówienie dotyczące wyłonienia realizatora wydarzeń plenerowych, prezentujących potencjał polskich parków narodowych. Projekt ma zasięg ogólnopolski i dotyczy wszystkich 23 parków narodowych.
Wykonawca dokona analizy prowadzonych przez parki narodowe działań edukacyjnych i promocyjnych pod kątem ich zawartości merytorycznej, atrakcyjności dla potencjalnych grup odbiorców oraz możliwości wykorzystania ich podczas planowanych wydarzeń. Na podstawie analizy oraz przeglądu akcji zrealizowanych dotychczas przez podmioty o podobnym zasięgu i profilu działalności (np. Lasy Państwowe), zaproponuje koncepcję planowanych działań.
Zadanie realizowane jest w ramach projektu „Promocja parków narodowych jako marki”. Projekt, a tym samym przedmiot zamówienia, jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020.
Działania są adresowane do jak najszerszej rzeszy Polaków. Zamawiającemu szczególnie zależy na dotarciu do najbardziej aktywnej części społeczeństwa – pokolenia 20-, 30- i 40-latków, w tym także do rodzin z dziećmi.
Przedmiot zamówienia obejmuje inwentaryzację, konserwację i modernizację istniejącego stoiska promocyjnego Polskich Parków Narodowych, zakup 23 namiotów wystawienniczych typu gwiazda wraz z wyposażeniem, opracowanie koncepcji kreatywnej realizacji cyklu wydarzeń oraz kompleksową organizację i realizację 4 wydarzeń plenerowych - jednego dwudniowego wydarzenia w Warszawie oraz trzech wydarzeń jednodniowych w wybranych dużych miastach (na przykład Białystok, Rzeszów, Lublin, Nowy Sącz, Zielona Góra, Poznań, Toruń, aglomeracja śląska).
Częścią zamówienia będzie także udział w wydarzeniach na terytorium Polski, których organizatorem jest inny podmiot, w tym koordynacja działań realizowanych przez poszczególne parki narodowe w ramach tych wydarzeń, produkcja materiałów promocyjnych oraz produkcja strojów dla pracowników ministerstwa oraz personelu wykonawcy zaangażowanego w realizację wydarzeń na miejscu.
Kryterium oceny ofert będą: wstępna koncepcja kreatywna, w tym oryginalność i atrakcyjność koncepcji oraz jej wartość edukacyjna i informacyjna (20 procent wagi), propozycja projektu scenografii eventowej, w tym oryginalność projektu i wykorzystanie do budowy materiałów ekologicznych (20 procent), udział osób niepełnosprawnych w realizacji zamówienia (10 procent) oraz cena (50 procent).
Oferty można składać do 26 lutego 2020 roku.