Zakładki jasne

Najnowsze obiekty

Event Arena Szczecin

Szczecin (zachodniopomorskie)

MsMermaid Conference Center

Warszawa (mazowieckie)

Holiday Inn Gdańsk - City Centre

Gdańsk (pomorskie)

Pomorska 21. Dom Towarzystwa...

Łódź (łódzkie)

Osada Śnieżka w Łomnicy k. Karpacza

Łomnica k.Karpacza (dolnośląskie)

Najnowsze usługi

Pingwin Łódzka Fabryka Lodu

Łódź (łódzkie)

Jurek-Catering Serwis

Mogilany (małopolskie)

Ulala Chef

Warszawa (mazowieckie)

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Wersal Catering

Duchnów (mazowieckie)
A A
Realizacje

Bar w windzie - eksperyment społeczny marki Tyskie

Akcja zrealizowana przez markę Tyskie to część kampanii „Przejdźmy na TY”, która zachęca do dbania o bliskie relacje, otwartości i poznawania się. Eksperyment przeprowadzony w bloku na warszawskich Bielanach pokazuje, że przełamanie ciszy i przejście z sąsiadem na „ty” jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Za jego koncepcję i kreację odpowiadała agencja Gong.

Mijanie się bez słowa w drzwiach klatki, niezręczna cisza w windzie to współczesna, sąsiedzka rzeczywistość. Polacy coraz rzadziej utrzymują sąsiedzkie relacje, które jeszcze kilkanaście lat temu stanowiły ważny element każdej lokalnej społeczności. Według badań CBOS-u ponad 65 proc. Polaków utrzymuje dystans w relacjach z sąsiadami i nie ma z nimi bliskich kontaktów. Jest to wynik wielu czynników, w tym pędu nowoczesnego stylu życia czy zwykłej nieśmiałości. Tyskie zauważyło tę tendencję i postanowiło pokazać Polakom, że warto przechodzić na „Ty”.
Winda to naturalne miejsce spotkań sąsiadów, dlatego stała się centrum wydarzeń w działaniach marki. Winda typowego bloku zamieniła się na jeden dzień w bar z prawdziwego zdarzenia, aby sprawdzić, czy wpłynie to na typowe zachowania społeczne. Eksperyment pokazał, że pomimo różnych osobowości, uczestnicy potrafili znaleźć ze sobą wspólny język i z łatwością nawiązywali kontakt. Wystarczyło stworzyć im ku temu sprzyjające warunki i uświadomić, że na „Ty” można przejść w każdej sytuacji.

Relacje sąsiedzkie to temat tabu w zabieganej Polsce. Wynika to z ogólnego zaufania społecznego, z którym jest u nas ostatnio krucho. Fakty są takie, że połowa z nas nie zna swoich najbliższych sąsiadów z imienia – mówi Tycjan Lewandowski, dyrektor marki Tyskie – A przecież kiedyś było z tym lepiej. Tak zrodził się pomysł na bar w windzie i nasz eksperyment. Jego efekt bardzo pozytywnie nas zaskoczyły, bo pokazał, że poznawanie innych przychodzi nam naprawdę łatwo i nie wymaga większego wysiłku – dodaje. Liczymy, że tym eksperymentem zainspirujemy i zachęcimy do większej otwartości sąsiedzkiej, a może nawet… przejścia na Ty przy Tyskim. 

Za działania związane z kampanią odpowiadają: agencja Gong – kreacja i koncepcja eksperymentu oraz działania digital, produkcja – Sputnik Studio, reżyseria – Karolina Lewicka (Konqubinat), dom mediowy Zenith – planowanie i zakup mediów, Tailor Made PR – działania PR.


 

We wrześniu 2018 roku Tyskie zainaugurowało start nowej platformy komunikacji pod hasłem „Przejdźmy na TY”, w ramach której realizuje działania mające na celu zachęcenie do otwierania się na innych i wspieranie relacji międzyludzkich. W komunikacji stawia na autentyczność, otwartość i entuzjazm, dzięki którym możliwa jest rozmowa niezależnie od wieku, statusu społecznego czy zainteresowań.

24 sty 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.