Agencja Power wspiera Wirtualną Polskę w podróży przez Europę
Z okazji 15. rocznicy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej redakcja WP wyruszyła w trasę food truckiem po Europie. Pokona on prawie 3 tysiące kilometrów. W organizacji przedsięwzięcia redakcję wspiera agencja Power.
Agencja została wybrana w drodze rekomendacji. Do jej zadań należy wsparcie w organizacji trasy przejazdu i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń. Agencja organizowała także koordynatorów akcji w poszczególnych krajach.
Podczas akcji powstanie w sumie kilkanaście materiałów i relacji wideo. Reporterka WP Anna Kozińska codziennie rozmawia o rocznicy, Polakach i o tym, co dzisiaj oznacza bycie Europejczykiem. W formie specjalnego reportażu - bloga przedstawia także miejsca, które odwiedzi food truck Wirtualnej Polski.
– Akcja to nasz wkład w przekonanie Europejczyków, że Polska jest jednym z najsmaczniejszych krajów Unii. Pysznym, gościnnym, z przyjaźnie wyciągniętą ręką (z talerzem pierogów w niej). To, co zaczyna się od pierogów, zmieni się w przyjazne nastawienie do Polski, a może i w turystyczną wizytę tych, którzy naszego food trucka spotkają – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.
W niedzielę, 5 maja 2019, ekipa WP odwiedziła stolicę UE, Brukselę oraz majówkę polsko-belgijską w Leuven. 7 maja 2019 zagościła w Amsterdamie, a następnie dotrze do Niemiec i zatrzyma się w Berlinie oraz na placu przed Bramą Brandenburską w Poczdamie. Food truck Wirtualnej Polski zatrzymuje się także w mniejszych miejscowościach, poza ustalonymi przystankami.
Goście i rozmówcy WP mogą częstować się polskimi pierogami. Akcja potrwa do 12 maja 2019 i jest promowana hasłem #15latRazem.