Alfa Romeo Racing Orlen rusza w trasę po Polsce
Cztery miesiące, dziewięć lokalizacji, siedem województw – bolid Alfa Romeo Racing ORLEN rusza w jesienną podróż po Polsce. Trasę otworzyło Forum Ekonomiczne w Karpaczu, a do końca roku kibice Formuły 1 będą mogli go zobaczyć na stacjach paliw oraz m.in. w płockiej siedzibie PKN Orlen, warszawskim Centrum Olimpijskimi na Kongresie 590 .
– PKN Orlen jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega nas co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r. To pokazuje, że nasze działania są skuteczne. Sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa. Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł. W tym czasie w polskich mediach marka ORLEN pojawiła się ponad 465 tys. razy. To olbrzymia wartość biznesowa. Ten potencjał chcemy wykorzystywać również w naszych działaniach wizerunkowych. Dlatego ruszamy w trasę z bolidem Formuły 1. Będziemy wśród naszych partnerów na najważniejszych wydarzeniach biznesowych w Polsce, ale przede wszystkim wśród naszych klientów na stacjach paliw PKN Orlen – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Inauguracja podróży bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN odbyła się 8 września, podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Do czwartku bolid będą mogli oglądać uczestnicy Forum, zaproszeni goście oraz mieszkańcy regionu dolnośląskiego i turyści odwiedzający Karpacz. Następnie bolid odwiedzi m.in. Kraków, Wrocław, Poznań, Płock, Rzeszów, Gdańsk i Warszawę.
PKN Orlen poza Formułą 1 angażuje się m.in. w takie dyscypliny motosportu, jak DTM, rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną, piłkę ręczną, jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.
85 proc. Polaków uważa PKN Orlen za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży motoryzacyjnej. Twarzą tego zaangażowania jest Robert Kubica, którego osobę z PKN Orlen spontanicznie kojarzy niemal 70 proc. respondentów. Ma to pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych, w które angażuje się polski kierowca Formuły 1. Wśród nich można wymienić wiosenną akcję PKN Orlen #DobryKierowca promującą odpowiedzialne zachowanie na drodze oraz kampanię #WspieramyPolskę budującą postawy patriotyzmu gospodarczego. Co czwarty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę koncernu z Robertem Kubicą częściej korzysta z oferty stacji PKN Orlen. W ubiegłym roku Grupa Orlen odnotowała 4 proc. wzrostu sprzedaży paliw, jak informuje koncern, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.
Jesienna trasa bolidu Alfa Romeo Racing Orlen po Polsce
- 8.09 - 10.09 – Forum Ekonomiczne, Karpacz
- 12.09 – 20.09 – Stacja Paliw 1427 ul. Jerzmanowskiego, Kraków
- 22.09-29.09 – Stacja Paliw 0228, ul. Ślężna, Wrocław
- 01.10-07.10 – Stacja Paliw 1327, ul. Piątkowska, Poznań
- 9.10- 18.10 – Płock (siedziba PKN Orlen)
- 21.10 – 22.10 – Kongres 590, Rzeszów
- 3.11. – 16.11 – Stacja Paliw 0076, Gdańsk, al. Grunwaldzka 258
- 18.11- 28.11 – Stacja Paliw MOP Machnacz przy autostradzie A1 (kierunek Łódź)
- 30.11. – 20.12 - Warszawa, Centrum Olimpijskie