Przestrzeń kreatywna w Miasteczku Leszka Chmielewskiego na Woodstocku
Lech Premium jako sponsor główny Przystanku Woodstock zaprosił festiwalowiczów do Miasteczka Leszka. Za przygotowanie strefy odpowiadała agencja Tabasco Media Communications.
Na tegorocznym Przystanku Woodstock, w strefie Leszka, tradycyjnie swoją twórczość zaprezentowały zespoły, które w czasie eliminacji zdobyły Dziką Kartę Lecha. Tym razem w Miasteczku można było posłuchać dziewięciu grup prezentujących różnorodne gatunki muzyczne: Code Red, Superhalo, Setheist, The Indigo, Seven on Seven, Hot Water, Portfinger, Ted Nemeth oraz Idio & Idio.
Miasteczko Leszka nie tylko rozbrzmiewało dźwiękami muzyki, ale także było przestrzenią kreatywną. Przez wszystkie trzy dni festiwalu woodstockowicze chętnie odwiedzali Kuźnię Talentów, w której mogli wykorzystać lub odkryć nowe umiejętności poprzez kreatywne zajęcia. Leszek przygotował profesjonalne warsztaty, których uczestnicy z półproduktów lub surowców wtórnych – puszek, zawleczek, tkanin czy gazet, tworzyli zupełnie nowe przedmioty, przydatne na Woodstocku. Pomagały im w tym znane osoby ze świata muzyki, telewizji i internetu m.in. Marcelina, Mesajah, Loesje, Areta Szpura, Damian Ukeje i Ola Kasprzyk Dąbrowska. Aktorka Olga Frycz pokazała, jak wyczarować festiwalową biżuterię ze starych zawleczek, projektant Maciek Sieradzky uczył szyć plecaki ze zużytych banerów, a muzyk Igor Herbut wykorzystał puszki do zbudowania instrumentów muzycznych. Wszystko to Internauci mogli oglądać w transmisji live na Facebooku, prowadzonej przez stand-upera Łukasza „Lotka” Lodkowskiego.
Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyła się Strefa Eko, w której woodstockowicze oddawali papier, zużyte puszki i plastikowe kubki, dbając o ich segregację w celu recyklingu. Surowce te były zliczane na bieżąco, co jeszcze bardziej dopingowało do bicia rekordu w ilości zebranych materiałów. W sumie uczestnicy festiwalu zebrali cztery kontenery materiałów na recykling.
Za środki z ubiegłorocznej zbiórki surowców Lech zakupił osiem profesjonalnych alkomatów na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Przystanku Woodstock, które przekazał organizatorom tuż przed festiwalem. Dlatego na mapie Woodstocku nie mogło zabraknąć stref umożliwiających zmierzenie poziomu alkoholu w wydychanym powietrzu. Duża Strefa Sprawdź Promile działała w Miasteczku Leszka, a trzy mniejsze punkty ustawione były w strategicznych miejscach wyjazdu z terenu festiwalu. Swoje siły w tych miejscach połączyli wolontariusze Leszka, policja oraz przedstawiciele Promilera. Przebadano łącznie aż 64 456 osób. Oprócz tego Leszek przygotował edukacyjne aktywności związane z odpowiedzialnym spożywaniem alkoholu, w których woodstockowicze mogli uczyć się poprzez działanie. Popularnością cieszyły się alkogogle, które skutecznie uświadamiają, dlaczego nie wolno prowadzić pojazdów po spożyciu choćby niewielkiej ilości alkoholu. W sumie we wszystkich aktywacjach w Strefach Sprawdź Promile wzięło udział około 75 tys. osób. Oprócz tego, Leszek Chmielewski rozdał 50 tys. naklejek na samochód z hasłem „Miłość, trzeźwość & jazda!”.
- Dzięki doświadczeniu z ubiegłych lat wiedzieliśmy, że strefa Sprawdź Promile będzie na festiwalu potrzebna. Cieszy nas, że aktywacje w tym miejscu zyskały aprobatę woodstockowiczów, którzy chętnie korzystali z możliwości zmierzenia poziomu alkoholu, szczególnie przed powrotem do domu – mówi Dagmara Roger, przedstawiciel Lecha na Woodstocku.
Na Woodstocku 2017 strefa Lecha – festiwalowe Miasteczko Leszka – po raz kolejny stała się miejscem kreatywności, wspólnego działania i podejmowania nowych wyzwań, zgodnie z dewizą Leszka Chmielewskiego: „Warto przeżyć to z Leszkiem”.
Strefę Lecha Premium na Woodstocku – Miasteczko Leszka przygotowała agencja Tabasco Events. Za kreację key visual odpowiadała agencja GPD. Aktywacje w internecie i social mediach poprowadzi agencja Lubię To, działaniami PR i współpracą z influencerami zajmuje się agencja Tailor Made PR. Design puszek i butelek przygotowała agencja Czteryczwarte Brand Design. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Zenith.