Bestsellery Empiku ponownie z Allegro
Agencja Allegro po raz drugi z kolei była producentem wykonawczym telewizyjnej Gali Bestsellery Empiku transmitowanej w TVN. Podczas wydarzenia zrealizowanego w ATM Studio ogłoszono, jakie książki, płyty, filmy i gry były w minionym roku najczęściej wybierane przez klientów Empiku, a tym samym, którzy twórcy otrzymali statuetki Bestsellera Empiku 2017. Ogłoszenie wyników w 12 kategoriach uświetniły występy dziewięciorga artystów.
Punktem wyjścia oprawy tegorocznej gali, było dla agencji Allegro bardzo realistyczne i humanistyczne oddanie znaczenia hasła reklamowego Empik „Najważniejsze znajdziesz w środku”. Założeniem koncepcji kreatywnej stało się centralne umiejscowienie tzw. „Człowieka Empiku”, czyli odbiorcy (klienta). Konsumuje on kulturę, sztukę i rozrywkę, wypełniając swoją przestrzeń książkami, muzyką, filmami czy grami i w ten sposób realizuje się, ubogacając swoje wnętrze, ale także swoje „wnętrza” – czyli przestrzeń życiową. Alegorycznym wyrazem tej przestrzeni stała się scenografia „The Living Room”.
Koncepcja scenograficzna zakładała, że widzowie zajmują miejsca w przestrzeni livingroomu, otoczeni są przeskalowanymi obiektami znanymi z naszych domów, takimi jak lampa, obrazy, książki, biurko, telewizory czy ogromna kanapa, które stanowią jednocześnie sceny muzyczne lub powierzchnie multimedialne. Widz – zarówno ten obecny w studiu, jak i śledzący wydarzenie na ekranie TV, mógł poczuć się uczestnikiem eventu, przebywając jednocześnie w jego epicentrum. Zniknęła bariera publiczność – scena.
Zastosowanie materiałów wizyjnych na licznych przestrzeniach projekcyjnych oraz układów choreograficznych, wzbogaciło tzw. „prezentacje kategorii” i pozwalało zrozumieć różne oblicza otaczającej nas kultury.
Wydarzenie uświetniły występy gwiazd. Na czterech scenach wystąpili: Sting & Shaggy, Jessie Ware, Mrozu, Miuosh z gościnnym występem Kasi Nosowskiej, Natalia Kukulska, Andrzej Piaseczny i Th Dumplings.
Wydarzenie poprowadził Marcin Prokop, a cała gala była transmitowana na żywo przez telewizję TVN.
Podczas wydarzenia zadbano o przenikanie się świata online i offline. Równolegle z transmisją telewizyjną, relację zza kulis prowadzili na Facebooku, YouTube’ie i na empik.com influencerzy - Basia Pasek i Piotrek Grabarczyk. Dodatkowa aktywizacja użytkowników obejmowała konkursy w mediach społecznościowych oraz wykorzystanie w relacji internetowych liderów opinii do komentowania poszczególnych kategorii konkursowych. Komentarze osób śledzących relację internetową były wyświetlane w przestrzeni scenograficznej, eksponując przenikanie się różnych kanałów dotarcia gali.
Agencja Allegro była odpowiedzialna za kompleksową produkcję i obsługę wydarzenia, w tym m.in. za koncepcję kreatywną, oprawę artystyczną i scenograficzną, choreografię, produkcję materiałów wizyjnych, obsługę gości oraz całą logistykę.
Gala rozdania Bestsellerów Empiku to jedno z najważniejszych wydarzeń branży kulturalnej w naszym kraju. O zwycięstwie w poszczególnych kategoriach decyduje popularność wydawnictwa wyrażona przez liczbę sprzedanych egzemplarzy w salonach Empik i na empik.com, stąd nagroda jest traktowana ze szczególnym uznaniem przez twórców. Statuetki zostały przyznane w 11 kategoriach dla najlepiej sprzedających się tytułów, które ukazały się w 2017 roku: pięciu literackich, dwóch muzycznych, trzech filmowych i dla gry multimedialnej oraz dodatkowo w kategorii: Wydarzenie Roku, jedynej wyłanianej na podstawie głosowania internautów.
Rozdanie nagród odbyło się 6 lutego.