Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
Zakladki ciemne_wyszukiwarki

Usługi

Artyści

A A
Realizacje

Premiera serialu „Rojst” z EMLAB-em

Event promujący „Rojst”, produkcję Showmaxu przeniósł zaproszonych gości w realia lat 80., podkreślając mroczny i tajemniczy klimat serialu. Za kompleksową realizację eventu na zlecenia Showmaxu odpowiadała agencja EMLAB (Grupa S/F).

Prace koncepcyjne nad premierą serialu rozpoczęły się już wiosną. Zasadnicze wyzwanie postawione przed agencją przez Showmax polegało na stworzeniu niestandardowego wydarzenia, które wiernie odda klimat serialu i przeniesienie zaproszonych gości w realia lat 80. Ekipa pracująca nad realizacją premiery rozpoczęła działania w połowie czerwca. Ostatecznie (brano pod uwagę inne lokalizacje) event odbył się 14 sierpnia, w Pałacu Kultury i Nauki, w Sali Warszawskiej. Wybór miejsca, jak podkreśla organizator wydarzenia, był nieprzypadkowy i zdecydowanie miał wprost nawiązywać do czasów minionej epoki. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przede wszystkim dziennikarze piszący o kulturze oraz osoby związane z produkcją. W imprezie uczestniczyło około 80 osób. Wydarzenie poprowadziła dziennikarka kulturalna Katarzyna Janowska.
Scenografię eventu oparto na bezpośrednich odwołaniach do key visual serialu oraz na popkulturowych ikonach z czasów PRL. W oknach sali głównej znalazły się wielkoformatowe grafiki z motywami z „Rojsta”, dzięki czemu zaproszeni goście mogli mieć wrażenie, że oto znajdują się w mrocznym, tajemniczym lesie, a nie w centrum Warszawy. Aby w najdrobniejszych szczegółach oddać realia produkcji i klimat lat 80. wykorzystano szereg rekwizytów z planu zdjęciowego „Rojst” oraz dodatkowo wypożyczone akcesoria. Bufet z przekąskami oznaczono kultowym neonem „Społem”, a z napojami - „Bar mleczny”. Catering i sposób jego serwowania również nawiązywały do PRL. Na stolikach z ceratami i wśród goździków goście mogli delektować się przekąskami i deserami rodem z minionej epoki.
 
Scenariusz wydarzenia został podzielony na część oficjalną oraz serię wywiadów z twórcami serialu m.in. z Andrzejem Sewerynem, Dawidem Ogrodnikiem, Zofią Wichłacz, Moniką Brodką i reżyserem Janem Holoubkiem. W oczekiwaniu na rozmowę, dziennikarze mogli spędzić czas w sali gier, gdzie czekały na nich m.in. kultowy komputer Atari, flippery i autentyczne maszyny do gier video. Same wywiady odbywały się w salach, z których każda również nawiązywała wystrojem i klimatem do serialu i jego czasów. W jednym z pomieszczeń odwzorowano serialową salę spotkań Związku Socjalistycznej Młodzieży Polskiej, w innej redakcję Kuriera Wieczornego.
 
EMLAB, jako podmiot odpowiedzialny za kompleksową realizację wydarzenia podkreśla, że zasadniczym wyzwaniem i jednocześnie wartością w realizacji tego typu wydarzeń jest spójność proponowanych rozwiązań. Zdaniem agencji o sukcesie wydarzenia przesądza staranne planowanie i wdrożenie kreacji w każdym, najmniejszym nawet szczególe. Wybór lokalizacji, towarzyszących atrakcji, scenografii, cateringu, a nawet drobne elementy scenografii muszą być zgodne z ogólnym konceptem przebiegu eventu.

05 wrz 2018
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.