Finał Projektu Tymczasem na deskach Słowackiego z agencją Live

fot. M. Murawski_
Na zdjęciu: fot. M. Murawski_

Na deskach krakowskiego teatru im. Juliusza Słowackiego spotkali się czołowi przedstawiciele polskiego rapu w wielkim finale Projektu Tymczasem sponsorowanego przez markę EB (Grupa Żywiec). Za produkcję wydarzenia odpowiadała agencja Live.

Całość została podzielona na cztery akty nawiązujące do numerów zinterpretowanych wcześniej w ramach Projektu Tymczasem przez Sokoła, Pezeta, Żabsona i Sitka – wszystko w formie multimedialnego widowiska wykorzystującego atuty teatralnego anturażu. Nad koncepcją widowiska czuwał Steez z duetu PRO8L3M.

Motywem przewodnim spektaklu była idea Tymczasem, czyli okres między młodością, a dojrzałością, niezbędny w życiu każdego człowieka – czas eksperymentów, szukania inspiracji, dzielenia się doświadczeniami i cieszenia chwilą. Aby udowodnić, że koncept ten jest ponadczasowy, a pewne napięcia wciąż towarzyszą młodym ludziom, na krakowskiej scenie zderzono ze sobą weteranów rapu z młodymi i bardzo utalentowanymi przedstawicielami nowej szkoły. W Krakowie pojawili się więc Sokół, Pezet, Żabson, Sitek oraz Białas, Hades, Małpa, Otsochodzi, PlanBe, Rasmentalism, Sarius, Tede, i Włodi, którym wtórowała legenda rodzimego hip-hopu – DJ Falcoln.

Projekt Tymczasem to dwa spektakle, jakich w zabytkowym teatrze im. Juliusza Słowackiego jeszcze nie było. Kiedy bogato zdobiona kurtyna uniosła się do góry, jako pierwszy wybrzmiał klasyk Molesty – „Wiedziałem, że tak będzie”. Podczas utworu wyświetlono zdjęcia publiczności z lat 90. z klubu Remont, co nawiązywało do legendarnych koncertów Molesty. Kiedy Włodi skończył rapować, rozległ się dźwięk syren policyjnych, a publiczność zobaczyła artystę… podczas policyjnego przesłuchania. Scena zakończyła się wykonaniem kawałka „Nienawidzę” w towarzystwie przedstawiciela młodego pokolenia – Otsochodzi. W tym momencie zmieniła się również oprawa spektaklu – za plecami twórców wyrosło blokowisko. Następnie, przy aplauzie zebranych gości na deskach teatru pojawił się Pezet, który wykonał utwór uznawany przez wielu za hymn pokolenia – „Ukryty w mieście krzyk”. Chwilę potem ten sam numer zreinterpretował Żabson, a pierwszy akt zakończył Hades i jego „Imperium”.

Druga część spektaklu rozpoczęła się od kolejnego utworu reinterpretowanego wcześniej w ramach Projektu Tymczasem. Tym razem na scenę wjechał Sitek, który zarapował swój wielki przebój – „Chcemy być wyżej”. Zaraz potem zza kulis wyłonił się Tede i porwał publiczność „Dyskretnym chłodem”. Po nim na deskach pojawił się PlanBe z utworem „Hollywood”. Kiedy skończył, oczom widzów ukazało się nagranie na żywo sprzed teatru. Białas z Lankiem szaleli przed budynkiem, wykonując „Jak Skepta”, a na koniec numeru wbiegli na salę ku aplauzie zebranych. Akt zakończył Sokół z „Chcemy być wyżej” w zupełnie nowej aranżacji.

Trzecią część widowiska otworzył Żabson z „Piromanem”. W czasie tego kawałka artyście na scenie towarzyszyli tancerze. Dopełnieniem całości był deszcz banknotów, który spadł na szalejącą publiczność na koniec utworu. Następnie Sairus porwał dzięki „NajsHajs”, a po nim Sokół w „Damy radę”. Po tym wykonaniu na scenę powrócił pionier rapu – Tede z utworami „Hot 16 challenge” i „Pażałsta”. Całość zakończyła się występem Pezeta, w utworze „Piroman”.

Ostatni akt rozpoczęło intro utworu „Mogę wszystko”, po którym ponownie pojawił się Włodi, tym razem wykonujący „W słońcu”. Później na deski teatru wkroczyli tancerze towarzyszący Otsochodzi w kawałku „Nowy kolor”. W ostatniej części widowiska na scenie zjawił się jeszcze Rasmentalism z numerem „Niebo” i Sitek w reinterpretacji utworu „Mogę wszystko”. W finale na tle scenografii rodem z blokowiska pojawili się wszyscy biorący udział w projekcie raperzy, a Sokół wykonał oryginalną wersję „Mogę wszystko”.

Artyści za swój występ zebrali owację na stojąco. Całość można było obejrzeć na żywo w internecie w serwisie Onet, na Facebooku EB oraz na kanale Tymczasem EB na YouTube.

Za działania eventowe w ramach projektu odpowiedzialna była agencja Live.
Za komunikację ATL i działania digital marki EB odpowiada agencja VML Poland. Kampanię zaplanował i zakupił dom mediowy Starcom. Wsparcie PR zapewnia agencja Hope.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl