Grzegorz Kieniksman: Nowe szaty… Kopciuszka
„Czym są nasze nowe szaty? Nadążaniem za pojawiającymi się trendami. Nowymi osobami, które wnoszą nieznane wcześniej możliwości i pomysły…” Grzegorz Kieniksman z cyklu „Zdaniem rebelianta…”.
Chyba wszyscy mamy zbliżone przeświadczenie, że Kopciuszek była fajną babką i naprawdę świetną przyszłą królową. Pełna wdzięku, a przy tym skromna, bezpretensjonalna, niebanalna, bystra i pełna optymizmu. Nie użalała się nad sobą i przyjmowała każdą robotę, jaką jej wrzucano. Dawała radę zrealizować wszystkie zlecenia, nawet te absurdalne i na pierwszy rzut oka niemożliwe. Była uroczym przeciwieństwem swych gnuśnych przyszywanych sióstr i większości nafochowanych i pustawych panienek w jej wieku. Jestem przekonany, że potem mieli z królewiczem świetny związek, trwający lata i bez rozwodu, bo to była kobieta, która potrafiła zaaranżować i poprowadzić udane małżeństwo oraz szczęśliwą rodzinę.
Ale, szukający żony, królewicz nie poznałby niewątpliwych atutów Kopciuszka, gdyby dziewczyna nie wyskoczyła ze swoich domowych wytartych ciuszków i nie założyła pięknej kreacji. To jej nowa aparycja sprawiła, że została dostrzeżona i stała się obiektem zaciekawienia. Że przyszły mąż zapragnął zatańczyć z nią, porozmawiać i dowiedzieć się, jaką jest osobą. Bez sukni, pantofelków i fryzury nic by się nie zaczęło i do niczego by nie doszło.
Przekładając tę historyjkę na nasze branżowe realia, mogę z całym przekonaniem stwierdzić, że każda agencja musi czasem włożyć nowe szaty, by nabrać atrakcyjności na rynku. Zmiany są największą siłą. Nawet najlepszy zespół w stanie stagnacji przestaje być dostrzegany i na topie.
Czym są nasze nowe szaty? Nadążaniem za pojawiającymi się trendami. Otwarciem na nowe inspiracje. Nowymi osobami, które wnoszą nieznane wcześniej możliwości i pomysły. Pozyskiwaniem nowych kwalifikacji. Aktualizowaniem brandingu i sposobu komunikacji, dopasowanego do szybko zmieniających się tendencji i nośników. Obecnością w nowych środowiskach, okolicznościach, miejscach, wydarzeniach. Nowymi zakresami usług, w które decydujemy się wchodzić. I wiele, wiele innych…
… a potem – zauważeni, docenieni, wybrani – będziemy żyć długo i szczęśliwie!
Życzę wszystkim powabnych szat w nowym 2020 roku.
Autor: Grzegorz Kieniksman, partner agencji Rebelia Media Group
Cykl felietonów: Zdaniem rebelianta
Grzegorz Kieniksman, partner agencji Rebelia Media Group, miksując słowa, style, ale i odważne podejście do świata, o rzeczywistości, o biznesie, o trendach, o life style’u, o komunikacji… o wszystkim tym, czego wspólnym mianownikiem jest event. Bez patosu i czasem nie całkiem serio…
Zdaniem rebelianta… Grzegorz Kieniksman – drugi poniedziałek miesiąca