Agata Kondracka: O sztuce współpracy

Global Nation czyli historie globalne Agaty Kondrackiej
Na zdjęciu: Global Nation czyli historie globalne Agaty Kondrackiej

Artysta Edgar Degas powiedział: „Sztuka nie jest tym, co widzisz, ale tym, co za twoją przyczyną widzą inni ludzie”. Tworząc wydarzenia, chcemy być kreatywni, chcemy lepiej, mocniej, bardziej. Chcemy, aby uczestnicy wydarzeń czuli, że tego jeszcze nie widzieli, tego nie przeżyli. Pisze Agata Kondracka z cyklu Global Nation.

Sztuka może nam pomóc, tworząc trwale wspomnienia dla naszych uczestników.
Mam kolegę, Artura Słowika, który swoje umiejętności zdobyte na wydziale psychologii wykorzystuje w parze ze swoim darem artystycznym. Stworzył warsztaty, w których poprzez sztukę abstrakcyjną można wyrazić swoje uczucia. Artur stworzył warsztat redukujący stres i podwyższający poziom nastroju. Efektem końcowym jest wypadkowa przebytego procesu arteterapeutycznego w postaci obrazu abstrakcyjnego.


Karolina Lubaszko ze swoją ekipą nie raz wspierali nas w różnych akcjach. Powstał mini mural na szkole podstawowej w Warszawie w ramach akcji Michelin #BezpiecznieDoSzkoły. Zrobili performance, malując mobilne murale na świeżym powietrzu. Wspólnie tworzyliśmy kartki świąteczne w limitowanej edycji, plakaty, a nawet obrazy.

Świat sztuki, podobnie jak wszystko inne, przeszedł na zaawansowaną technologię. Emilia Nyka stworzyła medal rzeźbę,który każdy osobiście może stworzyć. Wystarczy mieć zapis cyfrowy swoich osiągnięć. Z endomondo, bo biegasz? A może cyfrowy zapis osiągnięć sprzedażowych? Każdy zapis danych przedstawionych w programie excel Emilia, używając specjalnego algorytmu, zamienia w osobiste dzieło. Tak jak nie istnieją dwa identyczne wyniki w biegu, nie istnieją dwie identyczne ścieżki kariery, i dlatego nie ma dwóch identycznych medali. Emilia tworzy medale wyrzeźbione ciężką pracą.

Parę lat temu marka Levi’s postrzegana jako prekursor nowych trendów stworzyła akcję Levi’s® Tailor Truck. Do współpracy zaprosiła młodych artystów: w 2016 roku był to Oskar Podolski OESU, w 2017 Robert Kuta. OESU jako typograf i grafik wraz z pomocą Tailor Masterów Levi’s, pokazał jak podkręcić look dżinsowych ubrań. Stworzył też limitowaną kolekcją ciekawych detali, patchy i naszywek.
Robert Kuta stworzył kolekcję autorskich ubrań z własnymi grafikami. Dodatkowo Kuta obecny był we wszystkich miejscach, które odwiedził Levi’s® Tailor Truck i ręcznie malował przynoszone dżinsowe ubrania Levi’s®. Dla nas Robert stworzył unikatowy print, który wykorzystujemy w naszej komunikacji.

Zdarzyło się, że zamknęliśmy całe piętro w galerii MOMA w Nowym Jorku dla naszego klienta. Spotkanie uczestników sam na sam z „Tańcem” Henri Matisse’a było dla wielu z nich bezcenne. Nawet osoby, które głośno wyrażały swoją dezaprobatę do sztuki, po wyjściu mówiły, że miały ciarki. Sztuka wspiera biznes, ale też walkę o naszą planetę.

Inivcta, producent plecaków, wykorzystał sztukę w swoim evencie, pokazując problem śmieci na świecie. Od pierwszej plastikowej butelki (1973) globalne zużycie plastiku gwałtownie wzrosło, osiągając 8,8 miliarda ton w 2018 roku. Mimo to naprawdę trudno jest ludziom zrozumieć prawdziwą skalę problemu. Invicta stworzyła „Szczyt” (15 m długości, 3 m wysokości), który pozwala odbiorcom zrozumieć dane dotyczące zużycia plastiku od 1973 r. Promując linię plecaków, wykonanych z przetworzonych butelek PET, stworzyła wydarzenie artystyczne, a zarazem narzędzie do podnoszenia świadomości na temat stale rosnącego problemu zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi. Projekt dostał złoto w prestiżowym międzynarodowym konkursie Eventex.

BMW stworzyło Art Club, wierząc, że „Przyszłość to sztuka”. W ramach strategii BMW Drives Culture kreują innowacyjne wydarzenia, w których sztuka spotyka się z nowymi technologiami. W 2018 miałam przyjemność być w Teatrze Wielkim na koncercie muzyki K. Pendereckiego, W. Lutosławskiego, H. M. Góreckiego i A. Panufnika połączonej z video art Witka Orskiego właśnie w ramach projektu BMW Art Club. Było to fascynujące przeżycie, czułam się jak w świecie równoległym. To był inny wymiar koncertu.

Wielkie koncerny coraz częściej flirtują ze sztuką. Korporacje wcielają się w mecenasów sztuki. Ergo Hestia stworzyła fundację wspierającą rozwój artystów. Lista firm, które mają bardzo duże i cenne kolekcje korporacyjne, jest długa. A biura zamieniają się w galerie. Sztuka staje się dostępna, na wyciągniecie ręki, sztuka staje się narzędziem, które służy nam do łączenia pokoleń i integracji.
A ja wciąż poszukuję nowych sposobów wykorzystania sztuki.

 

Autor: Agata Kondracka, współzałożycielka i współwłaścicielka agencji MindBlowing
Cykl felietonów: Global Nation czyli historie globalne
Agata Kondracka współwłaścicielka agencji MindBlowing w swojej pracy stara się łączyć wartościowe spotkania, przede wszystkim te z kategorii incentive travel, sztukę i zrównoważony sposób prowadzenia biznesu, ze szczególnym naciskiem na dbałość o środowisko i zero waste. I tych aspektów będą dotyczyć głównie jej komentarze.

Global Nation by Agata Kondracka-Drążkowska w pierwszy poniedziałek kazdego miesiąca

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl