CASE STUDY Viventum dla Aegon: Czarna perła z kroplą wina

Wyprawa do RPA była nagrodą w konkursie dla specjalistów Sieci Premium Aegon za wyniki sprzedaży. Projekt został nagrodzony MP Power Awards® w kategorii Incentive travel B2E.

Agencja: Viventum
Klient: Aegon
Destynacja: Republika Południowej Afryki
Liczba uczestników: 20
Data: kwiecień 2016

Założenia
Analiza dotychczas odwiedzonych destynacji oraz badania poczynione wśród potencjalnych uczestników wyprawy wyłoniły RPA jako kraj kolejnego wyjazdu konkursowego, a firma Viventum dostała za zadanie skonstruowanie projektu, który w 7-dniowej pigułce miał zaprezentować ten olbrzymi, przepiękny kraj w jak najszerszym spektrum ze wszystkimi możliwymi atrakcjami. Miał on również zawierać element zaskoczenia wieńczący stopniowanie wrażeń uczestników podczas pobytu.
Wydarzenie miało odpowiadać grupie docelowej – ludzi młodych, świadomych świata, często podróżujących.
Potrzebowaliśmy miejsca i planu, które zagwarantowałyby uczestnikom jak największą liczbę atrakcji tego zakątka świata. Jednocześnie w dobie obecnych zagrożeń miejsca i organizacja wyprawy miały spełniać założenia związane z bezpieczeństwem uczestników.
Niezbędny stał się spójny motyw przewodni oraz stopniowanie wrażeń z zaskakującym elementem na finiszu.
Przegląd eksplorowanych wcześniej miejsc w Republice Południowej Afryki pozwolił nam na wyselekcjonowanie najciekawszych perełek – atrakcji, najlepszych restauracji i winnic prezentujących wyjątkowość afrykańskiej kuchni i win, najlepszego serwisu, które zebraliśmy w spójną całość .
Selekcja południowoafrykańskich miast bezapelacyjnie wyłoniła zwycięzcę – najpiękniejsze w RPA i całej Afryce i zdecydowanie jedno z najpiękniejszych na świecie, malowniczo położone wokół jednego z siedmiu cudów świata – Góry Stołowej – Kapsztadu.
Lokalizacja Kapsztadu stała się idealnym miejscem łączącym wszystkie punkty z naszych założeń.
Kapsztad i jego okolice dały nam możliwość osadzenia całego projektu w temacie enologicznym – RPA to jeden z największych producentów wina na świecie.
RPA jako kraj należący do Afryki Subsaharyjskiej nazywanej też Czarną Afryką niewątpliwie wyróżnia się na tle innych państw regionu różnorodnością atrakcji i swoją niezwykłą urodą – stąd w naszym przewodnim motywie porównaliśmy go do perły, jak na czarny ląd przystało – do czarnej perły.
Połączenie szlachetności i piękna perły – Kapsztadu i przyjaznego nastawienia spotykanych przez nas zawsze ludzi oraz smaku kuchni oraz genialnego wina tego regionu dały początek naszemu projektowi „Czarna perła z kroplą wina”
W związku z dbałością o otoczenie podczas naszych realizacji wyszukujemy miejsca i społeczności, którym w ciągu krótkiego pobytu jesteśmy w stanie pomóc, pozostawiając realny i trwały efekt. Dlatego pomyśleliśmy, że kropką nad „i” wyjazdu będzie „zaszczepienie i ugruntowanie” w uczestnikach wyprawy tej niezwykłej przyjemności, jaką daje pomaganie. Wybraliśmy do tego celu jeden ze znanych nam, borykający się z wielkimi problemami finansowymi sierociniec w township i zorganizowaliśmy dzień z niespodziankami dla dzieci i ich opiekunów. Razem z naszym kontrahentem postanowiliśmy postawić nie na symboliczną pomoc, a na prawdziwą długofalową i odczuwalną zmianę w ich codziennym życiu.

Realizacja
Wyprawa do RPA miała charakter luksusowej przygody z ogromną dawką adrenaliny, a każdego dnia atrakcje stopniowały emocje uczestników. Udział w projekcie miał wywoływać w uczestnikach poczucie wyjątkowości, ale także poczucie jedności, podkreślenie znalezienia się w elitarnej grupie Aegon Premium.
Wszystkie atrakcje, hotel, restauracje menu, a przede wszystkim wina zostały wybierane specjalnie dla tej grupy podczas wizyty inspekcyjnej.
W czasie wyjazdu zastosowaliśmy elementy komunikacji podkreślające indywidualne podejście do każdego uczestnika.
Kapsztad powitaliśmy późnym wieczorem, meldując się w butikowym hotelu w centrum miasta. Już kolejnego dnia odwiedziliśmy najpiękniejsze zakątki Kapsztadu – kolorowe Bo Kaap – dzielnicę uchodzącą za najbardziej romantyczny zakątek Kapsztadu, podziwialiśmy piękne miasto ze szczytu Góry Stołowej, na którą wyjechaliśmy kolejką linową, targowaliśmy się z tubylcami podczas zakupów tutejszego rękodzieła. Piękny dzień podsumowaliśmy rejsem prywatną łodzią o zachodzie słońca z genialnymi przekąskami i winem.
Trzeciego dnia pobytu czekała na nas emocjonująca przejażdżka trójkołowcami malowniczą trasą Chapmans Peak do Parku Narodowego Cape Point
Po obiedzie w restauracji z widokiem ze wspaniałymi owocami morza przejechaliśmy do plaży Boulder’s do pingwinów przylądkowych – jedynych w tym regionie.
W drodze powrotnej niespodzianka – przesiedliśmy się do… pierwszej klasy kursującego tutaj pociągu z niespodziewanym koncertem fantastycznych czarnoskórych muzyków.
Emocji kolejnego dnia nie da się opisać słowami – po wykładzie, dzięki któremu uczestnicy wyprawy poznali zwyczaje i zachowania rekinów, przyszła pora na praktykę czyli nurkowanie w klatce z rekinami na wyciągnięcie przysłowiowej ręki – adrenalina na środku oceanu sięgała zenitu.
Emocje zostały lekko ostudzone lunchem w zatoce wielorybów, w której pojawiają się te piękne ssaki. Powrót wrażeń miał miejsce wieczorem podczas afrykańskiego doświadczenia kultury, mody, smaków, muzyki – na kolacji z atrakcjami w słynnej restauracji Gold.
Niezwykłym doświadczeniem okazały się warsztaty bębniarskie, które przygotowali dla nas rodowici Afrykanie.
Okolice Kapsztadu słyną z najlepszego regionu winiarskiego tego pięknego miejsca – dlatego kolejnego dnia przygotowaliśmy ucztę dla zmysłów odpowiedzialnych za sensoryczną analizę wina. Pięknymi zabytkowymi samochodami przemierzyliśmy trasę najlepszych winnic, zatrzymując się na degustację, piknik na trawie oraz poczuliśmy się jak prawdziwi enolodzy, mając możliwość nadania własnych cech stworzonego przez siebie wina dzięki możliwości blendowania (mieszania) wina z różnych szczepów w różnych, dozwolonych przez apelacje proporcjach. Tworzenie własnego wina poprzedzone zostało wykładem na temat cech szczepów win.
Nie można sobie wyobrazić wizyty w Kraju Czarnej Afryki bez Wielkiej Piątki Afrykańskiej. Ten element wyprawy zapewniła wizyta w Rezerwacie Aquila.
Pełna emocji obserwacja zwierząt pozwoliła na stworzenie wyjątkowej galerii dzikiej Afryki.
To jeszcze nie koniec wrażeń… dopełnieniem dnia stały się widokowe loty helikopterem nad jedną z najpiękniejszych gór świata – Górą Stołową  – nasi goście mieli wielkie szczęście – podczas przelotów nad górą powstało bardzo rzadkie zjawisko zstępującego „obrusu” z chmur, który stworzył niezapomniane widowisko!
Kolacji pożegnalnej w słynnej jazzowej restauracji Pigalle, towarzyszyła niespodzianka – każdy z uczestników otrzymał niezwykły welcome drink – z kamieniem szlachetnym na dnie – w jednym z kieliszków znajdował się prawdziwy brylant…
Przed wylotem w niedzielny poranek rozpoczęliśmy dzień niezwykły – w township – pierwszym jego punktem była msza w kościele z tubylcami, wspólny gospel.
Niezwykłych kulinarnych doznań dostarczył lunch ze wspaniałymi mięsami z grilla w słynnej restauracji – Mzolis. Jednak najważniejsza tego dnia była wizyta w sierocińcu Emasi.
Pomysł projektu CSR dla sierocińca i nieoczekiwana reakcja podopiecznych niedająca się opisać słowami spowodowała łzy i wzruszenie zarówno dzieci, jak i naszych gości.
Razem z Firmą Aegon zebraliśmy pieniądze na opłatę za energię elektryczną za kolejny rok (zbliżała się zima więc energia była najbardziej potrzebna). W związku z nadchodzącą zimą zorganizowaliśmy też kołdry, koce, skarpety, czapki a także środki czystości.
Podjęliśmy decyzję o tym, jak pomóc w większym zakresie podczas spotkania z sierotami i ich opiekunami – obecnie czekamy na szczegóły z RPA dotyczące kolejnych wpłat – na remont i wyposażenie czekają łazienka i kuchnia.
Niestety pomaganie w takich krajach jak RPA niesie ze sobą ryzyko wykorzystania środków na niewłaściwe cele, jednak konsekwentnie walczymy o te wspaniałe, małe, szczere istoty, które najbardziej na świecie pragną jednak miłości.
Tak jak za każdym razem i podczas tego spotkania z podopiecznymi Emasi największą radość sprawiły słodycze, ale przede wszystkim bliskość jaką „dostały” od nas podczas wizyty – nie sposób opisać pragnienia miłości, przytulenia, bliskości tych bezbronnych dzieciaków.

Podsumowanie
Wyprawa i jej elementy w całości zostały ocenione przez uczestników jako najlepsze i najciekawszy w historii wyjazdów dla tej grupy.
Lokalizacja i liczba aktywności zrealizowanych podczas wyprawy przerosły oczekiwania uczestników. Budowanie napięcia i stopniowanie atrakcji dzień po dniu w jednym z najpiękniejszych miast świata miało swój finał podczas „Diamentowego wieczoru”, gdzie uczestnicy rozmawiali o kolejnej edycji konkursu i związanych z nim emocjach w następnym niezwykłym kraju.
Punkt kulminacyjny – wizyta w Emasi zagwarantowała emocje sięgające zenitu, zabrakło słów… a czas w sierocińcu upłynął szybko jak jedna sekunda. Cel został osiągnięty.