Agencje eventowe 2020: wyróżnione Allegro, Imagine Nation, New Look Advertising i Plej

Raport „Agencje eventowe 2020” został opracowany przez Media & Marketing Polska i Kantar Polska
Na zdjęciu: Raport „Agencje eventowe 2020” został opracowany przez Media & Marketing Polska i Kantar Polska

Cztery agencje zostały wyróżnione w rankingu „Agencje eventowe 2020”, przygotowanym przez Media & Marketing Polska i Kantar Polska. Autorzy raportu nie przyznali tytułu agencji roku.
 
Agencje Eventowe 2020 to szósta edycja raportu, którego autorzy brali pod uwagę wyniki badania satysfakcji klientów, oraz dane dotyczące biznesu agencji w roku 2019, m.in. kluczowe projekty, działania nowo biznesowe czy stracone budżety. Na tej podstawie oprali swoje oceny i wyróżnienia.
W badaniu satysfakcji – klienci oceniali takie obszary jak współpraca z agencją, obsługa klienta, kreacja, produkcja, innowacyjność, ceny usług (wymiar ogólny). W wymiarze szczegółowym odnosili się do następujących zagadnień: jasna i szczegółowa informacja, w jaki sposób wydawany jest budżet klienta, przestrzeganie zasad etyki zawodowej, eventy zgodne z oczekiwaniami klienta, rozumienie briefu, znajomość kategorii produktowej i jej sytuacji rynkowej, dobra opinia wśród osób z branży , usługi agencji warte są pieniędzy, które płaci jej klient, agencja rozumie nowe media, stosuje nowe technologie w realizacji projektów, oferuje usługi wykraczające poza same eventy, ma możliwość organizacji kompleksowych akcji eventowych na terenie całe kraju, daje poczucie bezpieczeństwa (zlecając im projekt czuję się bezpiecznie – mam pewność że wszystko będzie dobrze zorganizowane) wywiązuje się z obietnic składanych w przetargach.

Allegro Brand Experience Agency została wyróżniona za nieustanny rozwój; jej mocną stroną są innowacyjność i kreatywność. Potwierdzają to klienci w tegorocznym badaniu satysfakcji. Agencja – jak czytamy w raporcie – konsekwentnie wzmacnia kompetencje i rozwija usługi wokół brand experience. Inwestuje w nowe technologie i autorskie rozwiązania, jak ATOOL (narzędzie do organizacji eventu hybrydowego). Allegro rozszerza też swoje kompetencje technologiczne – uruchomiła 3D Studio. W portfolio agencji pojawiły się takie marki jak Coca-Cola HBC, Kompania Piwowarska czy Marriott Group. Zadowolenie z obsługi potwierdzają klienci, których budżety zostały przez Allegro utrzymane po kolejnych przetargach. Agencja stale obsługuje Adidas, Empik, ING Polska, Mastercard, T-Mobile, Schwarzkopf Professional. Wśród topowych projektów 2019 roku wymienione są: Adidas Recode Running Festival, Bestsellery Empiku (projekt otrzymał MP Power Award), Coca-Cola Day, 30-lecie ING Polska (nominacja do MP Power Award), EY Przedsiębiorca Roku, #WarszawaDlaKlimatu EkoPawilon. Obroty agencji za 2019 rok wyniosły 27,5 mln zł.
W ocenie klienci szczególnie docenili poprawę rozumienia nowych mediów i stosowania nowych technologii w realizacji projektów oraz poszerzenie oferty usług wykraczających poza same eventy. Średnia ocen agencji w badaniu satysfakcji klienta jest zbliżona do ubiegłorocznej.

Agencja Imagine Nation zdobyła wyróżnienie za promocję idei e-eventu. Autorzy raportu zaznaczają, że przygotowany z ogromnym rozmachem majowy event New Reality Kick-Off (prowadzony przez Tomasza Kammela, wśród gości był m.in. Jerzy Bralczyk) stał się demonstracją możliwości e-eventów. New Reality Kick-Off został zrealizowany jako przedsięwzięcie edukacyjne i – jak czytamy w raporcie – skorzystała z tego przedsięwzięcia cała branża eventowa, nie tylko klienci agencji.
W 2019 r. Imagine Nation zdecydowanie rozwinęła zakres swoich usług skierowanych do rynku retailowego. Należą do nich adaptacje globalnych kampanii na rynek polski. Wśród obsługiwanych budżetów znajdują się m.in. Santander Bank Polska, Orange czy Philip Morris. Topowe realizacje w 2019 r. to m.in. jubileuszowa konferencja Pepco „Together for more” (nominacja do MP Power Award), Dell Technologies Forum (nominacja do MP Power Award), strefy festiwalowe IQOS.
Agencja obchodzi w tym roku dziesięciolecie działalności.
Obroty agencji za 2019 rok to 36,87 mln zł netto.
W badaniu satysfakcji klienci doceniają rozumienie nowych mediów i stosowanie nowych technologii w realizacji projektów.

Agencja New Look Advertising została uznana za faworyta klientów – należy do grona najlepiej ocenianych agencji raporcie. Jako jedyna uzyskała wyniki badania satysfakcji klientów powyżej średniej zarówno na wymiarach szczegółowych, jak i ogólnych. New Look uzyskał najwyższe możliwe noty w zakresie produkcji, obsługi klienta i współpracy z agencją.
Autorzy raportu docenili również efektywne działania nowo biznesowe agencji. Do grona stale obsługiwanych budżetów dołączyły takie marki jak GSK, 4F, McDonalds i Lidl. Firma utrzymała także swoich dotychczasowych klientów. Do top projektów 2019 r. New Look zalicza event dla marki Garnier w Centrum Praskim Koneser; event dla marki Lidl podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy; cykl eventów promujących Hybrydy dla Toyota Motor Poland.
Obroty agencji za 2019 rok wyniosły 16,16 mln zł netto.
W badaniu klienci cenią znajomość ich kategorii produktowej i sytuacji rynkowej, zlecając agencji projekt, czują się bezpiecznie – mają pewność, że wszystko będzie dobrze zorganizowane. Uważają, że usługi New Look Advertising są warte pieniędzy, które jej płacą.

Plej została wyróżniona za efektywną integrację, a za silną stronę agencji autorzy raportu uznali dywersyfikację portfolio usług (jakościowe eventy offline, zaawansowane technologicznie wydarzenia w digitalu, kampanie zintegrowane z wykorzystaniem event marketingu). Największym wyzwaniem Pleja w ostatnich latach jest niezmiennie integracja rozbudowanej struktury agencyjnej, dostosowanie strategii rozwoju do aktualnej sytuacji rynkowej oraz dalszy rozwój w duchu 360 – czytamy w raporcie.
Po przetargach w portfolio agencji pojawiły się takie marki jak PGNiG, Nestle czy Razer. Klienci, z którymi Plej współpracuje od lat, potwierdzają zadowolenie z obsługi – wskazują na to zarówno wyniki badania satysfakcji klientów, jak i długa lista utrzymanych budżetów po przetargach, na której znajdują się m.in. P4, PKO Bank Polski, PZU, Bank Millennium. Wśród top projektów 2019 roku Plej wymienia: Play Live Show (narodzony MP Power Award), Strefy Razer na Paris Games Week oraz Insomnia Festival w UK, „Spragnieni piękna" – pokaz mody i bal dobroczynny w Muzeum Narodowym w Warszawie (nominacja do MP Power Award).
Obroty w 2019 r. dotyczące eventowej działalności Pleja wyniosły 27 mln zł.
W agencji miały miejsce kluczowe zmiany personalne –Ola Brzozowska objęła nowo utworzone stanowisko creative group head a Dorota Banasiak dołączyła do agencji jako senior event manager.
W badaniu Plej poprawił większość swoich wyników na wymiarach szczegółowych. Klienci doceniają m.in. ofertę usług wykraczających poza same eventy oraz znajomość ich kategorii produktowej i sytuacji rynkowej.

Dobry rok, notując lepszą ocenę biznesu w stosunku do ostatniego badania, miały zdaniem autorów raportu Endorfina Event (poprawiła większość swoich wyników w badaniu satysfakcji klientów, pracuje nad rozwoje oferty), Herc Creative Lab (dawniej Horeca Group, agencja inwestuje w nowe obszary dotarcia i komunikacji na linii marka – konsument, takie jak rozwiązania oparte na gamingu i aplikacjach webowych), Mea Group (postawiła na rozwój działu kreacji oraz studia graficznego, wzmocniła kompetencje związane z produkcją materiałów multimedialnych i contentu do użytku online) oraz Walk Events (inwestuje w rozwój projektów w obszarze organizacji i produkcji wydarzeń online, poprawiła też wyniki badania satysfakcji klientów).

Ogólną ocenę satysfakcji klienta i ocenę biznesu na poziomie ubiegłorocznym zdaniem autorów raportu utrzymały agencje Bespoke, El Padre i Power Events.

W raporcie debiutuje Deep Grey Events (agencja założona w 2018 r. przez Filipa Filara). W zestawieniu pojawiała się agencja Emlab, która w poprzednie edycji rankingu nie była poddawana audytowi.

W raporcie znajduje się także agencja Event Factory, która jednak nie odesłała podstawowych danych, co uniemożliwia autorom zestawienia ocenę jej biznesu.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Polska metodą wywiadów telefonicznych w dniach 09.03-08.04.2020 r. Próbę wyjściową do badania stanowiły połączone listy klientów zgłoszonych przez poszczególne agencje objęte badaniem. Próba ta wynosiła 197 kontaktów, w ramach badania zrealizowano ostatecznie 96 wywiadów.
Raport jest opracowany i wydany przez Media & Marketing Polska.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl