Przemysław Winiarski: Zrealizowaliśmy ambitne plany w sektorze MICE

Przemysław Winiarski, Wrocław Cluster Drector, Q Hotel
Na zdjęciu: Przemysław Winiarski, Wrocław Cluster Drector, Q Hotel

„Po pierwszym pełnym roku działalności na rynku MICE mamy szereg pomysłów na nowości właściwie w każdej sferze funkcjonowania hotelu”. Rozmawiamy z Przemysławem Winiarskim, Wrocław Cluster Directorem, odpowiadającym za Q Hotel Plus Wrocław Bielany, który niedawno świętował pierwszy rok działalności.
 
MeetingPlanner.pl (MP): Podczas wydarzenia MP Impact, którego sieć Q Hotel była partnerem, ponad 60 proc. uczestników powiedziało nam, że rok 2023 był dobry i zamyka go ze spokojem, a niecałe 40 proc., uznało rok 2023 za bardzo dobry, w związku z czym z optymizmem i entuzjazmem podsumowuje te 12 miesięcy. Dla Q Hotel Plus Wrocław Bielany był to pierwszy pełny rok działalności hotelu (niedawno świętowaliście pierwsze urodziny). Zamknęli Państwo ten pierwszy rok ze spokojem czy bardziej z entuzjazmem?
 
Przemysław Winiarski (PW): Mimo niestabilnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej wchodziliśmy w nowy rok pełni entuzjazmu i przekonania, że nasz produkt jest bardzo dobry, będzie przebojem na rynku i bez problemu się obroni. Wraz z rosnącą rozpoznawalnością obiektu udało nam się zrealizować ambitne plany realizacji wydarzeń MICE, zarówno pod względem ilościowym, logistycznym, jak i przychodowym, a ich zwieńczeniem był grudzień z niezliczoną ilością realizacji wszelkich christmas parties.
 
MP: Hotel został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o organizacji wydarzeń. Jak rynek eventowy przyjął proponowane przez Państwa rozwiązania?
 
PW: W początkowym okresie działalności hotelu przykładamy bardzo dużą wagę do zbierania opinii na temat naszego produktu i po tym pierwszym sezonie eventowym mogę potwierdzić, że były one bardzo pozytywne ze strony klientów końcowych, w tym przede wszystkim agencji eventowych. Szczególnie wartościowe okazały się takie elementy jak winda towarowa wraz z bardzo praktyczną logistyką montaży i demontaży, elastyczność i łatwość podziału Sali Balowej pozwalająca na realizację właściwie każdego scenariusza wydarzenia, system zawiesi na Sali Balowej oraz infrastruktury audio-wizualnej rozmieszczonej w tej przestrzeni. Również parter hotelu (lobby oraz dwie restauracje) okazał się idealny do realizacji obiadów dla dużych i wymagających grup konferencyjnych czy też realizacji części wystawienniczych. Na oddzielną uwagę zasługuje Restauracja Tarasova – przestrzeń eventowa na 6. piętrze hotelu, która jest bardzo wartościowym dodatkiem w postaci miejsca na prestiżowe wydarzenia lub uzupełnienie oferty obiektu o miejsce na klasyczne coctail hour przed główną galą bądź after party po części oficjalnej wydarzeń.
 
MP: Jakiego rodzaju spotkania odbywały się w tym czasie?
 
PW: Ze względu na świetną lokalizację oraz bardzo funkcjonalny projekt hotelu, w 2023 mieliśmy okazję zrealizować bardzo różnorodne wydarzenia. Zaczynając od dużych, otwartych konferencji biznesowych takich jak Moto Idea 2023 czy też XXIV Konferencja Lean Managment, hotel zyskał uznanie w oczach organizatorów wydarzeń medycznych, które łączą wymóg zarówno dużej przestrzeni konferencyjnej, jak i wystawienniczej, gdzie dobrym przykładem jest majowa realizacja XXIX Zjazdu Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej. Q Hotel Plus Wrocław Bielany okazał się też idealnym miejscem dla wymagających wydarzeń, które przyniosły naszemu zespołowi wiele satysfakcji. Tutaj będziemy długo pamiętać organizację jubileuszowych XX Mistrzostw Polski w Ratownictwie Medycznym z ponad 50 zespołami ratownictwa medycznego na terenie hotelu czy też pobyt topowych zespołów kolarskich w ramach Tour de Pologne wraz z kompleksową obsługą techniczną. W międzyczasie zaistnieliśmy w świadomości aglomeracji wrocławskiej, będąc miejscem realizacji wydarzeń dla Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej czy też lokalizacją dla uroczystej inauguracji połącznia lotniczego Wrocław – Seul organizowanej przez Dolnośląski Urząd Marszałkowski. Do tego możemy dodać już intensywny sezon komunijny (nawet 18 przyjęć w jednym dniu) oraz dziesiątki gal firmowych, konferencji, studniówek, bankietów, które klasycznie kończyliśmy grudniem obfitującym w christmas parties (nawet dla 700 osób), ale również niezapomnianą Barbórkę z pełnoprawną orkiestrą dętą w lobby hotelu oraz barem piwnym dla 300 osób, zaaranżowanym w jednej z naszych restauracji. Na koniec należy dodać naszą realizację Open Wedding Day, które to wydarzenie poprowadzili Izabela Janachowska i Krzysztof Ibisz. Zaprezentowało ono możliwości hotelu w zakresie organizacji niezapomnianych przyjęć weselnych i zapoznało gości z potencjałem Restauracji Tarasova.
 
MP: Portfolio wydarzeń, jakie odbyły się w obiekcie wygląda imponująco. Jak podsumowuje Pan współpracę z sektorem MICE? Czy oczekiwania organizatorów zmieniły się w stosunku do tego, jakie były przed pandemią? Uczestnicy MP Impact, na przykład, zapytani o to, co się liczy przy wyborze partnera do współpracy na dwóch pierwszych miejscach umieścili: elastyczność, a następnie doświadczenie i wizerunek partnera. Cena była na piątej pozycji…
 
PW: Cieszy nas ożywienie w sektorze MICE po pandemii. Odnotowujemy wysoką intensywność poszukiwania nowych, sprawdzonych partnerów w sferze event venues. Potwierdzam również dane zebrane podczas MP Impact, gdzie wiele miejsc eventowych zmaga się z utrzymaniem jakości m.in. ze względu na brak odpowiednich kadr oraz oddziaływanie stałych kosztów. Z tego względu nasi partnerzy w pierwszej kolejności oczekują wspomnianej jakości w infrastrukturze, ale też w samej usłudze i venue experience. Mamy ten komfort, że udało nam się skompletować zespół „uzbrojony” w odpowiednią wiedzę merytoryczną, zafascynowany każdą kolejną realizacją MICE i z entuzjazmem wychodzący naprzeciw potrzebom organizatorów wydarzeń. Dla zespołu Q Hotel każda realizacja naszego klienta staje się wspólnym projektem, który może zakończyć się tylko sukcesem, na który bardzo ciężko pracujemy.
 
MP: Jakie widzi Pan obecnie wyzwania dotyczące współpracy w sektorze eventowym?
 
PW: Z pewnością po obu stronach realizacji wydarzeń widzimy coraz większy szereg wymogów, które stają się nie tylko dodatkiem do eventu, ale wręcz są niezbędne. Tutaj ESG wraz z pozostałymi proekologicznymi działaniami z pewnością będzie głównym tematem. Jako hotel eventowy realizujący wydarzenia dla największych polskich firm i agencji już prowadzimy prace, które pozwolą nam w szybki i właściwy sposób określić ślad węglowy świadczonych przez nas usług.
 
MP: Wyróżnikiem oferty hotelu, a właściwie jego gastronomii, było podejście do jedzenia, zarówno jeśli chodzi o gości indywidualnych, jak i eventowych – menu śniadaniowe czy eventowa oferta Q Brain Food opracowane przez specjalistkę ds. świadomego żywienia Ewelinę Fabisiak. Ten kierunek się sprawdził, będą go Państwo rozwijali?
 
PW: Nasze śniadania to wizytówka tego hotelu i całej sieci – niezmiennie pozostajemy z nich dumni. Pomimo wysokiego poziomu stale rozwijamy ten produkt, wprowadzając nowe oraz sezonowe elementy, zgodne z przyjętą filozofią. W okresie zimowym dodaliśmy takie produkty jak przeciwzapalna szakszuka i gorące napary, które z miejsca stały się ulubioną pozycją naszych gości. Warto odwiedzać nas regularnie i próbować sezonowych nowości na śniadaniach.
Również eventowa oferta Q Brain Food przechodzi modyfikacje mające na celu jej urozmaicenie i budowanie większej świadomość wśród gości konferencyjnych.
 
MP: Czy w tym roku Q Hotel Plus Wrocław Bielany planuje zmiany, nowości?
 
PW: Jesteśmy wciąż w fazie wchodzenia w rynek eventowy, a po pierwszym pełnym roku na rynku MICE mamy szereg pomysłów na nowości właściwie w każdej sferze funkcjonowania hotelu. W zakresie eventowym planujemy stworzenie na Sali Balowej klasycznego horyzontu scenicznego, który jeszcze bardziej ułatwi pracę agencji eventowych oraz skróci czas montaży i demontaży. Pracujemy również nad rozwiązaniami self checking, które pozwolą nam na szybszą obsługę gości. Wracając do współpracy ze specjalistką ds. świadomego żywienia Eweliną Fabisiak – oprócz zmian w stałych elementach takich jak śniadania oraz oferta Q Brain Food, chcemy dalej edukować gości i wprowadzić specjalną ofertę również dla organizatorów wieczornych bankietów oraz uroczystych kolacji.
Działamy także na polu optymalizacji i poprawiania funkcjonowania hotelu w zakresie zrównoważonego rozwoju i troski o zużycie energii. Tutaj nasi goście będą mogli zobaczyć chociażby robota sprzątającego, który przejmie we władanie część przestrzeni publicznych w hotelu.
W tym roku chcielibyśmy także szerzej zaistnieć w świadomości mieszkańców Wrocławia i okolic, dlatego warto obserwować nasze profile, gdzie będziemy z pewnością ogłaszać realizację wydarzeń dla lokalnej społeczności.
 
Zobacz też: Q Hotel Plus Wrocław Bielany rok po otwarciu >>>

Q Hotel Plus Wrocław Bielany

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl