Stacja Mercedes – Mercedes-Benz walczy o doświadczenia klientów
Mercedes-Benz wychodzi z dotychczasowych salonów i wkracza w środowisko, w którym na co dzień funkcjonują klienci. Pierwszy pawilon (Pop-up-Store) w postaci Stacji Mercedes powstał na warszawskim Powiślu jako część nowej strategii Mercedes-Benz. Stacja na każdy dzień tygodnia przygotowuje inny program wydarzeń.
Mercedes-Benz opracował plan rozwoju do roku 2020. Jednym z jego elementów jest nowa strategia wzrostu w zakresie sprzedaży i marketingu „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience”. Jej najważniejsze obszary dotyczą działań w zakresie marketingu i sprzedaży oraz obsługi klientów w segmencie premium.
Wśród założeń wchodzących w skład strategii „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience” jest tworzenie tymczasowych pawilonów (Pop-up-Stores) w centrum miast, które mają pomóc w jeszcze skuteczniejszym dotarciu do potencjalnych klientów.
Do realizacji tej części strategii wybrano dwa miasta pilotażowe – Warszawę i Hamburg. W Niemczech projekt przygotowywany jest do wdrożenia w tym roku. Natomiast w Warszawie tymczasowy salon – Stacja Mercedes działa od 20 lipca i potrwa przez trzy miesiące.
Na powierzchni ponad 200 metrów kwadratowych Stacja Mercedes prezentuje m.in. kompaktowe modele Klasy A i CLA. Kawiarnia z tarasem o powierzchni 150 metrów kwadratowych, kącik dla dzieci, przestrzeń wystawowa przeznaczona na wykłady, wernisaże oraz koncerty są otwarte dla publiczności. Część ekspozycji poświęcono mobilności na dwóch kółkach – na miejscu zapewniony jest bezpłatny serwis, można także poćwiczyć jazdę na symulatorze i przetestować elektryczny rower – smart e-bike. Stacja Na każdy dzień tygodnia zarezerwowano inny program wydarzeń.
Strategia „Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience” zakłada również działanie mobilnych sprzedawców. W ten sposób marka dostosowuje personel do postępującej cyfryzacji i zmieniających się potrzeb klientów (24/7). Pierwsi mobilni asystenci są już do dyspozycji klientów właśnie w Stacji Mercedes.
Inicjatorem i sponsorem projektu Stacja Mercedes są Mercedes-Benz Polska i salon firmowy Mercedes-Benz Warszawa przy współpracy z Fundacją Bęc Zmiana, Grupą Warszawa oraz warszawską pracownią projektową WWAA. Program Stacji opracowany został przez Mercedes-Benz, Grupę Warszawa i Fundację Bęc Zmiana.
Fot. www.facebook.com/StacjaMercedes
Jak powstawała Stacja Mercedes