Mazovia Convention Bureau buduje markę Mazowsza
Misją Mazovia Convention Bureau (MCB), funkcjonującego w strukturach Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (MROT), jest działalność na rzecz budowania marki Mazowsza jako regionu o innowacyjnej ofercie w zakresie organizacji spotkań i wydarzeń. Biuro aktywnie działa na rynku MICE, angażując się w wiele przedsięwzięć wspierających branżę spotkań i podmioty działające na tym rynku.
Formalnie Mazovia Convention Bureau powstało w roku 2019, a celem jakim przyświecał jego powołaniu, było rozszerzenie działalności MROT o promocję oferty regionu w przemyśle spotkań i wydarzeń. Na Bulwarach Wiślanych odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną i Warszawską Organizację Turystyczną (WOT), której tematem było zacieśnienie współpracy w zakresie wspólnej polityki promocyjnej w obszarze MICE. Po pandemii Mazovia Convention Bureau rozpoczęło pracę z nową wizją i strategią dotyczącą działań w celu budowania marki Mazowsza jako atrakcyjnej destynacji do organizacji różnego rodzaju wydarzeń.
Wizja i misja Mazovia Convention Bureau
Wizją przyświecającą powołaniu Mazovia Convention Bureau była chęć integracji partnerów biznesowych, naukowych oraz instytucjonalnych we wspólnych działaniach na rzecz kreowania produktów, podnoszenia jakości usług oraz efektywnego pozyskiwania wydarzeń odbywających się na terenie województwa mazowieckiego. Natomiast misją MCB jest zbudowanie marki Mazowsza jako regionu o innowacyjnej ofercie w zakresie organizacji spotkań i wydarzeń.
Zarówno misja, jak i wizja sprawiają, że Mazovia Convention Bureau koncentruje się na pozyskiwaniu wydarzeń, głównie takich jak konferencje, kongresy, spotkania korporacyjne, wyjazdy integracyjne i motywacyjne, targi, festiwale, w których udział może wziąć wielu uczestników korzystających z usług lokalnych przedsiębiorców. Dzięki działaniom biura, rozwijana jest również baza kontaktów w branży MICE oraz wiedza o atrakcjach turystycznych Mazowsza.
Cele strategiczne MCB zakładają: stworzenie platformy kooperacji, która umożliwi wykorzystanie potencjału Warszawy i województwa, profesjonalizację branży spotkań oraz wspieranie innowacyjności. Mazovia Convention Bureau wspiera także lokalną gospodarkę regionu, lokalne organizacje, samorządy oraz przedsiębiorców, działających w branży turystycznej.
Zgodnie z założeniami członkostwo w Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oznacza automatycznie członkostwo w Mazovia Convention Bureau, chociaż koszyk korzyści dla podmiotów związanych z przemysłem spotkań jest uzupełniony o dodatkowe elementy.
Mazovia Convention Bureau opracowało także system rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Spotkań (PCO) z terenu województwa mazowieckiego, specjalizujących się w planowaniu i organizacji kongresów, konferencji oraz innych wydarzeń biznesowych. Rekomendowanym podmiotom MCB zapewni wsparcie poprzez współpracę przy organizacji spotkań, a także dedykowany pakiet promocyjny m.in. polecenie do programu rekomendacji udzielanych przez Polską Organizację Turystyczną – Poland Convention Bureau, prezentacja oferty PCO na stronach i profilach oraz w materiałach promocyjnych. Pierwsze rekomendowane PCO już w tym roku!!!
Mazovia Convention Bureau ma ambicję zgromadzenia informacji o infrastrukturze konferencyjnej i bazie hotelowej województwa oraz organizatorach spotkań, aby przekazywać te dane zarówno organizatorom wydarzeń, jak i instytucjom zainteresowanym branżą MICE na Mazowszu.
Plany Mazovia Convention Bureau na najbliższe miesiące to prezentacja strony internetowej i katalogu obiektów oraz organizacja wspólnie z MeetingPlanner.pl wizyty studyjnej z cyklu MP MICE Tour®, a także współpraca przy organizacji takich wydarzeń jak Meet the Bidder czy Meeting Industry Sustainability Forum. MCB będzie obecne razem z Warsaw Convention Bureau na targach IBTM w Barcelonie.
Intensywne działania planowane są także na rok 2024. Wśród zadań MCB są prowadzenie stałego lobbingu w zakresie turystyki biznesowej, pozyskiwanie i analiza danych statystycznych, prezentowanie turystyki biznesowej w mediach oraz obecność na ważnych wydarzeniach związanych z branżą spotkań. MCB kładzie również nacisk na bieżącą współpracę z Polską Organizacją Turystyczną oraz pozostałymi krajowymi convention bureaux, branżowymi stowarzyszeniami i organizacjami.
Strategicznym partnerem dla Mazovia Convention Bureau jest Warsaw Convention Bureau, w celu korzystania z efektów synergii oraz współpracy w zakresie prezentacji Warszawy i Mazowsza jako atrakcyjnej destynacji w zakresie organizacji wydarzeń.
Mazowsze – region z potencjałem dla przemysłu spotkań
Mazowsze to region z dużym potencjałem turystycznym oraz w zakresie branży spotkań. Dogodna lokalizacja w centrum Polski i dobra komunikacja krajowa i międzynarodowa (autostrada, drogi ekspresowe oraz 3 lotniska) sprawiają, że łatwo tutaj dotrzeć. Ogromnym atutem jest Warszawa, która jako stolica państwa stanowi skupisko wielu podmiotów naukowych i gospodarczych.
Ważne są także walory turystyczne Mazowsza, bliskość natury (na przykład Kampinoski Park Narodowy), bogata historia, ciekawe i oryginalne walory kulturowe (w tym związek regionu z Fryderykiem Chopinem). Atrakcyjny jest również folklor, kultura i sztuka ludowa oraz tradycje mazowieckiej wsi (skanseny, Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca "Mazowsze" im. Tadeusza Sygietyńskiego). Atutem Mazowsza również w kontekście rozwoju turystyki biznesowej jest jego kulturowa różnorodność i bogactwo ofert. To region, w którym tradycja splata się z nowoczesnością, a doskonała infrastruktura Warszawy jest uzupełniana przez potencjał regionu, w którym z kolei na pierwszy plan wysuwa się przyroda, folklor, niematerialne dziedzictwo stanowiące unikatowe wartości odmienne w każdym z subregionów.
Województwo mazowieckie posiada bogatą i zróżnicowaną infrastrukturę hotelową, którą tworzą zarówno duże obiekty, jak i zabytkowe pałace, a także oryginalne miejsca, które umożliwiają organizację eventów plenerowych.
W województwie działa obecnie 179 obiektów hotelowych w standardzie od trzech do pięciu gwiazdek, które łącznie oferują 40 tysięcy miejsc noclegowych. Domeną regionu są hotele z wyspecjalizowaną ofertą konferencyjną, działają tutaj kluczowe w skali Polski centra wystawiennicze, hale eventowe czy areny sportowe.
W regionie funkcjonuje ponad 250 różnych obiektów, które mogą zorganizować imprezy dla co najmniej 300 uczestników i ponad 20 takich, w których można zorganizować konferencję na co najmniej tysiąc osób i bankiet dla minimum 500 gości.
Połączenie infrastruktury z walorami przyrodniczymi i kulturowymi Mazowsza, liczbą podmiotów świadczących różnorodne profesjonalne usługi w branży MICE i centralną lokalizacją skutkuje bardzo dużym potencjałem regionu w przemyśle spotkań i wydarzeń.
www.mrot.pl – zakładka Mazovia Convention
ARTYKUŁ PARTNERA