Accor w 2021 rozbudował portfolio, szczególnie dynamiczny był koniec roku
W 2021 roku sieć Accor podpisała 89 kontraktów, na mocy których nowe hotele wkrótce dołączą do rodziny Accor. W grudniu podpisano 24 umowy, co potwierdza optymistyczne nastroje inwestorów. Obecnie portfolio grupy tworzy w sumie ponad 1100 hoteli i 20 marek w 31 krajach.
We wschodnio-europejskiej części regionu, która liczy 16 krajów i obejmuje obszar od Krajów Bałtyckich po Bałkany, Accor podpisał w grudniu umowy na uruchomienie czterech hoteli. Zgodnie z nimi w najbliższym czasie grupa otworzy kolejny hotel marki Mövenpick w Chorwacji, tym razem w Zagrzebiu. W Czechach powstanie pierwszy obiekt marki ibis Styles, zlokalizowany w miejscowości Rožnov pod Radhoštěm. Do Estonii zawita pierwszy w kraju hotel marki „By Mercure” przy lotnisku w Tallinie, który w przyszłości zasili portfolio marki Mercure. Ostatnim z obiektów jest Mercure Concacul Cozieni Retreat Resort, który dołączy do rodziny marki Mercure w Rumunii.
Accor najdynamiczniej rozwijał portfolio w krajach takich jak Polska, Niemcy, Rosja, Holandia i Belgia, gdzie zawarto najwięcej umów. Jednocześnie grupa nieustannie umacnia oraz rozbudowuje sieć w rejonie Europy Wschodniej, czego potwierdzeniem są liczne partnerstwa w Albanii, Chorwacji, Rumunii, Czarnogórze, Mołdawii oraz Węgrzech, poszerzając ofertę noclegową o nowe regiony i interesujące destynacje. W 2021 roku Accor podpisał i otworzył pierwszy Mövenpick w Albanii, pierwszy MGallery w chorwackim Splicie, a także dwa obiekty na Litwie: Magnus Hotel Kaunas, który od wiosny będzie funkcjonował jako ibis Styles Kaunas, i Mercure Klaipeda City Centre.
Szybsze tempo rozwoju w 2021 roku odzwierciedla zaufanie zarówno naszej grupy i partnerów, jak i całej branży w kwestii odbudowy rynku hotelarskiego. Znacząca rozbudowa naszego portfolio względem nowych rynków, jak i marek w ostatnich latach przygotowuje biznes na ekspansję w czasach, gdy rzeczywistość zdaje się wracać na normalne tory. Dlatego tym bardziej nasze ambicje względem personelu i rozbudowy sieci są dla nas w 2022 jeszcze silniejsze – podkreśla Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe.
Dzięki podpisanym umowom Accor rozszerzy zasięg marek w sektorach ekonomicznych, i luksusowych. Szczególny wzrost grupa dostrzega w rozbudowie rodziny hoteli ibis z 26 umowami na obiekty należące do marek ibis, ibis budget i ibis Styles. Dynamicznie rozwija się także portfolio marki Mercure wraz z 15 umowami, w tym jedną dotyczącą Mercure Living. Do hoteli Novotel dołączy siedem nowych obiektów, w tym dwa Novotel Living. Z kolei nowe marki z segmentu ekonomicznego i midscale, jak greet oraz By Mercure, zanotowały 10 kontraktów. Rozwój hoteli klasy premium utrzymał się na wysokim poziomie: 16 umów dla marek Mövenpick, Swissôtel i MGallery, z których 70 proc. to obiekty resortowe.
Rok 2021, z kulminacją umów podpisanych w grudniu, był fenomenalny dla całego regionu. Accor utrzymał silną pozycję w Europie Północnej, będąc liderem z 39 proc. udziałem w rynku pod względem liczby kontraktów. To powrót na dobre tory po 2020 roku, który także wiązał się ze stabilnym rozwojem dla grupy. Przyszłość wygląda optymistycznie, a nasza mocna oferta odzwierciedla równie mocną wiarę w ożywienie rynku na całym świecie – kwituje Camil Yazbeck, senior vice president development w Accor Northern Europe.