Accor: pierwszy w regionie hotel marki greet powstanie w Krakowie
Do portfolio marek lifestylowych grupy Accor w regionie Europy Wschodniej, po TRIBE, dołącza również greet. Pierwszy hotel sygnowany tą marką powstanie w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie międzynarodowego lotniska w Balicach. Obiekt przywita pierwszych gości w 2022 roku.
Grupa Accor podpisała umowę franczyzy z firmą Cracovia Airport Hotel na obiekt, który powstanie w Krakowie przy ul. Medweckiego. Nowy hotel zaoferuje gościom 161 pokojów, a w jego murach znajdą się dwie marki - ibis Styles (84 pokoje) i greet (77 pokojów). Będzie to pierwszy obiekt w Polsce i Europie Wschodniej sygnowany brandem greet. Za design i projekt wnętrz hotelu odpowiada pracownia architektoniczna Tremend.
– Podobnie jak TRIBE, marka greet rozszerza granice dotychczasowego rozumienia hotelarstwa. Dlatego szczególnie teraz, w nowej rzeczywistości, która zainspirowała wielu z nas do zmiany swoich codziennych nawyków cieszymy się, że możemy zaproponować zupełnie nowe podejście do podróżowania. Wierzymy, że społecznie zaangażowana marka, dla której jednym z priorytetów jest troska o środowisko naturalne i ekologia, znajdzie wielu entuzjastów w Polsce – Jacek Stasikowski, Development Director Poland Accor.
– Wysoka jakość usług idąca w parze z ochroną środowiska jest jednym z priorytetów naszej działalności. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że możemy być częścią projektu skupiającego się na nowym podejściu do zrównoważonej turystyki, gdzie kwestie ekologiczne są jednym z głównych elementów funkcjonowania hotelu. Jesteśmy przekonani, że nasze doświadczenie w usługach przyjaznych środowisku pomoże stworzyć miejsce, w którym każdy przemyślany element będzie spełniał oczekiwania zaangażowanych podróżników – mówi Paweł Giza, prezes zarządu Cracovia Airport Hotel.
Zasilająca segment ekonomiczny marka greet powstała w 2018 roku jako wyraz zaangażowania grupy Accor w kwestie środowiskowe – w DNA greet wpisane jest działanie z myślą o ochronie środowiska, recycling i upcycling, przypisywanie dużego znaczenia lokalności oraz zrównoważona turystyka.
W przestrzeniach oferowanych przez hotele greet drugie życie znajdują meble poddane recyklingowi z pchlich targów czy firm recyclingowych, ekologiczne rozwiązania w architekturze i designie, takie jak: wykorzystywanie materiałów przyjaznych środowisku, panele społeczne i zielone strefy na dachach budynków. Eko-podejście jest obecne także w codziennym funkcjonowaniu hotelu. Kucharze korzystają z produktów od lokalnych dostawców, wciąż nadających się do spożycia owoców i warzyw, a resztki jedzenia są przekazywane potrzebującym. Oprócz zainstalowanych paneli słonecznych w budynku, ochronie środowiska sprzyja także gromadzenie deszczówki.
Accor definiuje greet nie tylko jako kolejną markę segmentu ekonomicznego, ale stan umysłu, który doskonale oddaje tłumaczenie nazwy odwołującej się do powitania, świętowania i wzajemnych spotkań w przyjaznej atmosferze. Wszystko w myśl hasła: dzielić wspólne chwile, historie i przeżycia. Do 2024 roku Accor planuje otwarcie 10 nowych hoteli sygnowanych marką.