50 tysięcy osób wzięło udział w Gastro Fajer 2019 w Katowicach
Podczas 10 wakacyjnych weekendów 40 restauratorów obsłużyło prawie 50 tysięcy gości – tak wygląda podsumowanie tegorocznej imprezy Gastro Fajer, która odbywała się po raz drugi w Zielonej Dolinie Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach oraz na tarasach Spodka.
Teren ten stał się centrum streetfoodowych trendów i smaków. Tegorocznej edycji Gastro Fajer, będącej nocnym marketem ze stoiskami street food, didżejami i muzyką na żywo, towarzyszyło hasło „jedzenie, picie i… fajne życie”.
– To, co działo się przez 10 wakacyjnych weekendów na tarasach Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego, było wręcz kosmicznie. Gościliśmy całe rodziny, turystów, biznesmenów, młodzież, studentów. To niezwykle budujące, że poza spędzaniem czasu z telefonami i komputerami, potrzebujemy towarzystwa, miłej atmosfery i wyjścia na zewnątrz, aby wspólnie celebrować chwile przy dobrej muzyce i pysznym jedzeniu – mówi Marcin Stolarz, prezes PTWP Event Center, zarządcy Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego.
Ofertę gastronomiczną Gaastro Fajer tworzyło 40 wystawców nie tylko ze Śląska. W ramach stałej współpracy kilku restauratorów obecnych było regularnie, pozostałe stoiska rotowały. – Udało się nam stworzyć klimatyczną, wakacyjną przestrzeń do wypoczynku, spotkań i dobrej zabawy w centrum miasta. W przyszłym roku planujemy dalszy rozwój konceptu – dodaje Marcin Stolarz.
W ramach Gastro Fajer 2019, co czwartek odbywały się koncerty jam session, w piątki i soboty – muzyka na żywo i sety DJ-skie,w niedziele proponowano aktywności związane ze sportem, gotowaniem, modą, stylizacją, muzyką czy zwierzętami.
– Gastro Fajer w 2019 roku to już nie tylko nocny targ ze street foodem, napojami i muzyką. Nasze przedsięwzięcie stało się zjawiskiem społecznym, angażującym mieszkańców, turystów oraz uczestników innych imprez odbywających się w tym samym czasie w Strefie Kultury – zauważa Oskar Olszewski z Gastro Fajer. – Motywem przewodnim prowadzonej przez nas w tym sezonie komunikacji było hasło: ,,jedzenie, picie i fajne życie” i to właśnie te podstawowe wartości staraliśmy się zapewnić naszym gościom przez 10 weekendów. Wspólnie z naszym partnerem, Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodkiem, oraz wspierającymi nas markami sprawiliśmy, że legendarne miejsce na mapie Katowic naprawdę tętniło życiem przez całe wakacje – podsumowuje.
W ramach Kina Letniego Antyradia, w sąsiedztwie Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego (lub jego wnętrzu), odbyło się 10 seansów filmowych dla 8 tysięcy widzów.