Akademia Triasu 2012: Podsumowanie

Podczas ósmego już spotkania przedstawicieli Triasu z event managerami zaprezentowane zostały najnowsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie instalacji eventowych, multimediów i oświetlenia w ofercie Grupy.
Akademia tradycyjnie dwudniowa podzielona była na blok skoncentrowany na stałych instalacjach audiowizualnych, zintegrowanych systemach teletechnicznych, oświetleniu architektonicznym oraz przedstawieniu możliwości wszechstronnego zastosowania zdobyczy techniki w reklamie, obiektach sportowych, kulturalnych, medycznych oraz nowoczesnych obiektach użyteczności publicznej. Drugi zarezerwowany był na prezentację rozwiązań z dziedziny multimediów i oświetlenia na potrzeby branży eventowej.
Sceną do prezentacji technicznych innowacji Triasu były wnętrza hotelu Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym. Hotel to połączenie XVII-wiecznego spichlerza zbożowego z nowo zaprojektowanym budynkiem. W tej unikatowej scenografii spotkało się ok. 400 gości Triasu.
– Akademia Triasu to jedyne takie wydarzenie w naszym kraju. Pragniemy, by była ona źródłem wiedzy i inspiracji, a także okazją do spotkania osób z branży, wymiany pomysłów i dyskusji. Bardzo nas cieszy tak duże zainteresowanie. Jest to dowód na to, że istnieje potrzeba organizacji tego typu spotkań – mówi Zbigniew Klonowski, prezes zarządu Grupy Trias.
Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele największych w Polsce agencji eventowych i domów mediowych, osoby związane z produkcjami telewizyjnymi i mediami branżowymi. Podczas prezentacji goście mogli poznać możliwości kreacji wizualnych dostępnych dzięki technologiom będącym w ofercie Trias Event Engineering. Wśród dziesiątków eventów, podczas których Trias Event Engineering zapewnił obsługę multimedialno-oświetleniową, znalazły się m.in. Europejski Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła „Light Move Festiwal” w Łodzi, piknik „Rok do Euro 2012”, otwarcie odcinka autostrady A2 łączącego Poznań z Berlinem, finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy czy Przystanek Woodstock.
Porozumienie z XL Video
Istotnym wydarzeniem podczas drugiego dnia Akademii było podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy Trias Event Engineering a XL Video. W ten sposób oficjalnie przypieczętowano 10-letnią współpracę obu firm. Potwierdzeniem zawarcia porozumienia było publiczne uściśnięcie dłoni podczas wieczornej gali pomiędzy Stevem Ackeinem i Hubertem Grysonem reprezentującymi XL Video a Maciejem Cłapińskim, prezesem zarządu Trias Event Engineering.
XL Video to wiodąca na świecie firma rentalowa, która wypożycza sprzęt multimedialny do obsługi koncertów, festiwali, różnego rodzaju eventów, targów branżowych, pokazów teatralnych i artystycznych, programów telewizyjnych. XL Video oferuje szeroki wachlarz sprzętu od ekranów LED, przez projektory, systemy realizacji obrazu, po urządzenia oświetleniowe i systemy audio. Firma działa na rynku od 1996 roku i posiada przedstawicielstwa w wielu krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Holandii i Luksemburgu. Centrala firmy mieści się w Belgii.
XL Video wśród swoich realizacji ma takie wydarzenia, jak np. gala Brit Awards 2012, MTV European Music Awards 2011, National TV Awards 2011, Bollywood Awards 2008, Wella International Trend Vision Awards 2010, Trafalgar Square Festival 2008, GQ Awards 2009, Liverpool the Musical, Festiwal Światła w Gent 2012, Festiwal Teatralny w Edyngurgu, pokaz Ralpha Laurena w Londynie, koncerty wielu gwiazd światowego formatu, m.in. Simply Red, Take That, Depeche Mode, Kasabian, Beastie Boys, Oasis, Pink, Snow Patrol, Paul Weller, Muse, Mark Ronson, George Michael, U2 (360o Tour), itd.
Premierowe prezentacje
W części eventowej Akademii zaprezentowano również premierowe technologie oferowane przez Trias Event Engineering. Uchylono rąbka tajemnicy o zakupie nowej ściany diodowej MorisLED wykonanej w technologii SMD o rozdzielczości 3mm. – Tym samym Trias EE jako jedyna firma w Polsce jest w posiadaniu najlepszej, innowacyjnej ściany diodowej, przewyższającej nawet standardy europejskie – podkreślają organizatorzy Akademii. Swoją premierę nowa ściana diodowa miała na początku kwietnia w jednym z programów telewizyjnych. Kolejną niespodzianką była zapowiedź ściany diodowej MorisLED (SMD 8mm). Ponadto na Akademii zaprezentowano zakupioną na początku roku transparentną siatkę diodową SoftiLED (SMD 75mm). Jako ciekawostkę pokazano system PufferSphere, czyli multimedialne kule umożliwiające prezentację obrazów wideo w niestandardowych formatach.
Goście mogli dodatkowo podziwiać efekty wizualne, jakie można uzyskać dzięki najnowszym urządzeniom oświetleniowym z oferty firmy. Wśród zaprezentowanego sprzętu znalazły się m.in. ruchome głowy MAC Aura i MAC 101 LED Wash firmy Martin, sceniczne oświetlenie ledowe LL STAGE 6-06D W firmy Leader LIGHT, naświetlacze architektury LED firmy Studio Due (StudioLed 600 RGBWA i DUAL 800 RGBWA) oraz ledowe oświetlenie profilowe Coemar LEDko.
Kulminacyjny pokaz
Punktem kulminacyjnym obu dni Akademii był pokaz multimedialny. Widzowie mieli szansę, by spojrzeć na naszą planetę z kosmosu. Następnie odbyli wirtualną podróż po zakątkach kuli ziemskiej – od wielkich miast, przez bezdroża i pustynie, aż po morskie głębiny. Show został poprzedzony występem finalistów programu „You Can Dance”. Dodatkową atrakcją drugiego wieczoru był występ Sabiny Jeszki, finalistki 3. edycji programu „Mam Talent”.
Do stworzenia niezwykłej oprawy podczas tegorocznej Akademii wykorzystano około 700 różnego rodzaju urządzeń multimedialnych i oświetleniowych. Uczestnicy spotkania mieli okazję stąpać po unikalnej scenie, przypominającej swoją budową wybieg dla modelek lub skocznię narciarską, przygotowanej specjalnie na trasę koncertową George’a Michaela. Dostarczyła ją firma XL Video. Składało się na nią ponad 1300 paneli diodowych MiStrip firmy Barco. Wyświetlane na niej obrazy sprawiały niesamowite wrażenie. Dodatkowo wykorzystano dwa ekrany wielkoformatowe. Po bokach hotelowego patio, w którym odbywały się prezentacje, umieszczono po dwa ekrany o powierzchniach 9 m kw., 6 m kw. i 5 m kw. oraz monitory plazmowe w rozmiarach 65 cali i 42 cale.
O wrażenia wizualne zadbali realizatorzy Trias Event Engineering. Za projekt oraz zarządzanie urządzeniami oświetleniowymi odpowiedzialny był Michał „Kurczak” Mazurkiewicz. Przygotowanie projektu i realizację multimedialną powierzono Łukaszowi „Melinie” Melińskiemu.
Akademia od zaplecza
Podczas pokazów i prezentacji wykorzystano całą gamę urządzeń oświetleniowych. Wśród nich znalazły się lampy wysokiej mocy Falcon Beam 7kW firmy A&O Technology, urządzenia ruchome firm Martin (MAC Aura, MAC 101 LED Wash, MAC 700 Profile, MAC 700 Wash), Clay Paky (Alpha Beam), Vari* Lite (VL 1000 AS) i Highend (Showgun 2000W, Studio Command 1000H Tungsten), sceniczne oświetlenie ledowe LL STAGE 6-06D W firmy Leader Light, naświetlacze architektury LED firmy Studio Due (StudioLed 600 RGBWA i DUAL 800 RGBWA), ledowe oświetlenie profilowe Coemar LEDko, oświetlenie ledowe firm Thomas (Pixelline i PixelPar), Pulsar (Chroma Batten 100) i Flash, lampy firmy Eurolite. Uzyskanie różnorodnych efektów wizualnych było możliwe dzięki systemom realizacji RoadHog Fullboar, Wholehog III oraz Catalyst Media Server. Dodatkowo wykorzystano maszyny do dymu. Wysoką jakość realizowanych projekcji zapewniły projektory multimedialne Barco FLM R20 o mocy światła 18.000 ANSI lumenów, Christie Roadster 12K HD o mocy światła 12.000 ANSI lumenów i Panasonic o mocy światła 6.000 ANSI lumenów. Realizacja wizji zarządzana była za pomocą miksera 3D Christie Vista Spyder X20 1608 i Roland V-1600 HD.
Precedens na scenie Triasu
W tym roku formułę drugiego dnia Akademii wzbogacono o nowy element – panel dyskusyjny. By zapewnić pełną niezależność dyskusji, Trias Event Engineering do współpracy przy zorganizowaniu tego bezprecedensowego w historii wszystkich ośmiu edycji Akademii Triasu zaprosił Partnera Medialnego wydarzenia – portal MeetingPlanner.pl. W dyskusji nad zagadnieniami istotnymi dla branży organizacji imprez wzięli udział: Anna Gogacz (general manager Allegro Agency), Agnieszka Sołtysiak (partner, Endorfina Events), Krzysztof Gawrych (dyrektor strategiczny, Prowokator), Krzysztof Kozak, executive director, Live Marketing Concept), Paweł Kwiatkowski (managing director STX Jamboree), Jarosław Sądej (managing director Jet Events), Sebastian Oprządek (prezes zarządu El Padre) oraz Szymon Walkiewicz (partner/business development director Walk Group). Debatę poprowadziły Sylwia Banaszewska (dyrektor zarządzająca MeetingPlanner.pl) i Magdalena Kondas (redaktor naczelna MeetingPlanner.pl)
Wsparcie partnerów
Sponsorami drugiego dnia Akademii były firmy: Christie, ESS Audio, Leader Light, Osram.
W przygotowaniu Akademii wsparcie zapewnili także:
- XL Video, która dostarczyła scenę, przygotowaną specjalnie na trasę koncertową George’a Michaela,
- A&O Technology, której lampy Falcon rozświetlą każdy event na otwartej przestrzeni,
- Newmotion Studios, który zapewnił po raz kolejny oprawę graficzną wydarzenia,
- Anna Kwiatkowska, która wraz ze swoją ekipą sprawowała opiekę nad scenografią wydarzenia,
- Movement, który zapewnił zaplecze alkoholowe,
- Showdance i finaliści programu You Can Dance, którzy urozmaicili wieczór swoimi pokazami tanecznymi,
- No Problem, który dostarczył agregaty prądotwórcze,
- Rafał Maciąga, który zadbał o obsługę fotograficzną,
- Stowarzyszenie Branży Eventowej, które działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku wydarzeń.
Patronami medialnymi drugiego dnia Akademii były MeetingPlanner.pl, MICE Poland, EventMapa.pl.
Instalacje stałe
Podczas pierwszego dnia Akademii podsumowano dokonania Grupy Trias w 2011 roku. Największy, zakończony w ubiegłym roku projekt w zakresie instalacji stałych to przygotowany specjalnie na Euro 2012 stadion PGE Arena w Gdańsku. Trias SA był generalnym wykonawcą systemów teletechnicznych w zakresie instalacji audiowizualnych, bezpieczeństwa, systemów teleinformatycznych i telekomunikacyjnych oraz zintegrowanego systemu zarządzania. Przez pięć lat firma będzie pełnić też funkcję oficjalnego Partnera Technologicznego stadionu. Poza flagowym projektem, jakim niewątpliwie był stadion w Gdańsku, Trias S. oferuje kompleksowe rozwiązania dedykowane do obiektów o zupełnie innych zastosowaniach. Wśród nich są znane w całej Polsce krakowskie Muzeum Rynek Podziemny, Muzeum Schindlera i Muzeum Sztuki Współczesnej oraz Wystawa Katyńska w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, czy Centrum Poznawcze w zrewitalizowanej Hali Stulecia we Wrocławiu. Trias SA dostarczył do tych obiektów nowoczesne systemy Audio – Video – Light, systemy zarządzania i kontroli dostępu. Przy projektowaniu takich ekspozycji wykorzystuje się obecnie nowoczesne techniki multimedialne i wystawiennicze. Służą one do prezentacji obrazów, filmów fabularyzowanych, dźwięków i animacji. Zastosowanie takich rozwiązań umożliwia szeroką interakcję ze zwiedzającym.
Poza widocznym rozwojem w sektorach sportowym i kulturalnym Trias SA zaprezentował także swoje osiągnięcia w sektorze hotelarskim i edukacyjnym, a także reklamowym, gdzie dużym zainteresowaniem cieszy się innowacyjny system liter LED.
W prezentacjach i pokazach uczestniczyli przedstawiciele instytucji publicznych oraz obiektów kulturalnych (muzeów, teatrów, kin i galerii sztuki), właściciele obiektów użyteczności publicznej i obiektów sportowych, a także inwestorzy i architekci.
Akademia odbyła się w dniach 15-16 marca
Zobacz fotorelacje z Akademii Triasu 2012
Akademia Triasu cz. 1
Akademia Triasu cz. 2
MeetingPlanner.pl na Akademii Triasu: Dyskusja branży eventowej
Grupa Trias obejmuje obecnie cztery firmy:
Trias SA – w ramach Audio Video Light Integration tworzy i integruje systemy teletechniczne w zakresie stałych instalacji audiowizualnych, oświetleniowych, systemów bezpieczeństwa, teleinformatycznych, telekomunikacyjnych, bezgotówkowych systemów płatności oraz systemy zarządzania obiektami. W tym roku TRIAS S.A. obchodzi 16-lecie od momentu powstania w 1996 roku.
Trias EE Sp. z o.o. zajmuje się multimedialno-oświetleniową obsługą wydarzeń o różnym rozmiarze i charakterze, takich jak: uroczystości państwowe i religijne, wydarzenia sportowe, festiwale, koncerty, produkcje telewizyjne, imprezy korporacyjne, itp. Zespół Trias EE Sp. z o.o. (wcześniej w ramach działu Event Engineering Trias SA) dostarczał rozwiązania do oprawy m.in. takich wydarzeń jak: festiwale piosenki w Opolu i Sopocie, Top Trendy, Przystanek Woodstock, Piknik Country – Mrągowo, Festiwal Muzyki Filmowej, Gala Telekamer, Fryderyków, Wiktorów, Złotych Kaczek, EFFIE Awards, Paszportów Polityki, finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Noc Muzeów w Warszawie i Krakowie, Europejski Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła „Light Move Festiwal” w Łodzi, Europejski Kongres Kultury we Wrocławiu, piknik „Rok do Euro 2012”, otwarcie odcinka autostrady A2 łączącego Poznań z Berlinem, pielgrzymki Jana Pawła II w Polsce i na Ukrainie, koncerty chopinowskie w Polsce i w Azji, Puchar Świata w skokach narciarskich w Zakopanem, losowanie grup na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Zapewnił Kompleksową obsługę multimedialną polskim pawilonom podczas światowej wystawy w Hanowerze w 2000 roku i w Aichi w Japonii w 2005 roku oraz w Saragossie w Hiszpanii.
GIG Sp. z o.o. – dystrybutor profesjonalnego sprzętu multimedialnego i oświetleniowego.
Digiservice Sp. z o.o. – profesjonalny serwis urządzeń multimedialnych, oświetleniowych i elektrycznych.