Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Incentive travel

FELIETON: Z felietonami jak z zakupami, a sprzedaż wspiera incentive travel

Justyna Skubis
Justyna Skubis

Co miesiąc w okolicach 10. wzrasta moje poczucie winy w związku niedotrzymaniem terminu dostarczenia felietonu. W założeniach i planach było to takie proste. Co miesiąc jeden krótki, najlepiej dowcipny tekst o czymś, co się aktualnie dzieje i zajmuje uwagę organizatorów incentive travel. Zanim pojawiła się możliwość pisania felietonów wszędzie widziałam tematy do nich. A to jakiś absurdalny przetarg w branży czy spektakularny sukces organizatora incentive travel. Wydawało się, że jest tego tyle, że nic tylko pisać, pisać i pisać. I mieć nadzieję, że zabawnych puent nie zabraknie. Tymczasem rzeczywistość jest inna. Z tymi felietonami to chyba jest jak z zakupami. Jak nie masz pieniędzy, to podoba ci się wszystko, jak masz, nie podoba ci się nic. No więc mam pieniądze – kolumnę na mój felieton i nieustająco głowię się, o czym tu napisać, zalegając z coraz to większą liczbą tekstów.
To zbyt banalne, to już przebrzmiało w mediach, a w tym temacie mam zbyt kontrowersyjne poglądy, aby się nimi dzielić. Bo przecież cały czas towarzyszy mi myśl, że piszę dla profesjonalistów branży spotkań, więc muszę pisać o czymś ważnym i w pięknej oprawie…
Aż tu dzisiaj otwieram newsletter z Successful Meetings i co widzę? Kolejny tekst z serii „The Top 10” – tym razem: „The Top 10 Ways to Sleep on a Plane”. I czytam w dziesięciu prostych punktach, że można oprzeć poduszkę o okno, położyć głowę na rozłożonym stoliku, przytulić się do sąsiada czy też po prostu rozłożyć fotel i zasnąć wygodnie… tylko nie przed startem, bo nas stewardesa obudzi i każe podnieść fotel do pozycji pionowej! I kilka jeszcze podobnych, niezastąpionych rad dla podróżnych, którzy, jak zakładam z profilu wydawnictwa, są profesjonalistami branży spotkań. Tekst jest napisany całkiem serio i nawet opatrzony podpisem „This page is protected by Copyright laws. Do Not Copy”.
No i tak się zastanawiam, czy naprawdę zawsze musi być o sprawach ważnych i poważnych? Czy musi być w pięknej oprawie i odkrywczo? A może parafrazując powiedzenie, nie ważne co pisać, byle pisać poprawnie? Nie przejmować się tak oprawą i po prostu przechodzić do sedna w kilku prostych punktach… 
Przechodzę więc i zaczynam cykl „The Top 10 Ways to use incentive travel”. Na początek, żeby nie zamęczyć tych, co czytają i niepotrzebnie nie przedłużać tego tekstu, pierwsze trzy z Top 10:

  1. Program incentive travel to silne i efektywne narzędzie biznesowe!
  2. Głównymi celami programu incentive travel są motywowanie, wzmocnienie relacji, a w dłuższej perspektywie budowa lojalności.
  3. Odpowiednio zaplanowane i zorganizowane programy incentive travel poprawiają efektywność i wspierają sprzedaż.

Sama prawda, w prostych punktach i bez zabawnej puenty… 
I dodam jeszcze „This page is not protected by Copyright law. Do copy it as many times as possible”.

Justyna Skubis, dyrektor zarządzająca, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel,

27 wrz 2013
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.