CASE STUDY Incentive Care dla Hewlett Packard Enterprise Polska: Namibia 4X4 wyprawa z HP GO!

Dwudziestu sześciu uczestników – partnerów biznesowych oraz przedstawicieli Hewlett Packard Enterprise wzięło udział w niezwykłej przygodzie – terenowej wyprawie po bezdrożach i drogach szutrowych pustynnej Namibii.

Agencja: Incentive Care
Klient: Hewlett Packard Enterprise Polska Sp. z o.o.
Destynacja: Namibia
Liczba uczestników: 26
Data: listopad 2015

Założenia projektu
Namibia to jeden z kierunków, który ciągle pozostaje wyzwaniem dla organizatorów incentive travel. To królestwo pustyń i bezkresnych przestrzeni jest jednym z najrzadziej zaludnionych krajów na ziemi, pełnym niezwykłych krajobrazów i dziewiczej przyrody, gdzie najciekawsze miejsca położone są w dużej odległości od siebie. Chcąc pokazać uczestnikom największe atrakcje Namibii ,a jednocześnie uniknąć długich transferów autokarem, uznaliśmy, że przygotujemy wyprawę, gdzie uczestnicy sami będą prowadzili samochody po bezdrożach i wymagających drogach szutrowych. Dzięki temu grupa świetnie się bawiąc i ucząc techniki jazdy off-road, przemierzyła ponad 1700 km, podziwiając niezwykłe krajobrazy i doświadczając wielkich namibijskich przestrzeni. Do współpracy zaprosiliśmy aktora i kierowcę rajdowego Piotra Zelta, który uczył uczestników technik jazdy terenowej. Cały wyjazd zorganizowaliśmy w formie przygodowej wyprawy, gdzie grupa przemieszczała się samochodami terenowymi i musiała sprostać wyzwaniom, jak jazda w kopnym piachu, podjazdy pod strome wzniesienia czy wymiana koła. Będąc na najbiedniejszym kontynencie świata, wspólnie z HPE postanowiliśmy uwzględnić w wyjeździe również projekt CSR, podczas którego grupa zmodernizowała boisko do piłki nożnej dla lokalnej społeczności.

Realizacja
26 uczestników – partnerów biznesowych oraz przedstawicieli Hewlett Packard Enterprise wzięło udział w niezwykłej przygodzie – terenowej wyprawie po bezdrożach i drogach szutrowych pustynnej Namibii. Uczestnicy przemieszczali się ośmioma samochodami terenowymi po trzy lub cztery osoby na samochód, prowadząc pojazdy po wymagającym terenie. Samochody były skomunikowane ze sobą przez CB radio oraz krótkofalówki. Wyprawę prowadziło dwóch przewodników – Wojciech Giemza oraz Paweł Kilen, którzy doskonale znają Namibię – każdy z nich był w tym kraju kilkanaście razy. Wojtek przez ostatnie 10 lat przygotował wiele wyjazdów do Namibii zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych, większość z nich prowadził osobiście i spędził w tym kraju łącznie prawie rok. Paweł natomiast to znany podróżnik– laureat prestiżowej nagrody Kolosy 2011 za 5-letnią podroż dookoła świata, podczas której przejechał rowerem Afrykę z południa na północ, w tym Namibię, więc ich przewodnictwo było dużą wartością dodaną dla grupy. Uczestnicy pokonali ponad 1700 km, jadąc po piachu, skałach, drogach szutrowych oraz asfaltowych.

Na grupę oprócz jazdy samochodami terenowymi czekały takie atrakcje jak:

  • trekking do niezwykłej doliny Dead Vlei
  • wejście na wydmę Sossusvlei
  • jazda quadami po wydmach pustyni Namib
  • sandboarding – zjazd na desce snowboardowej, oraz specjalnej płycie z wydm
  • przejazd przez Wybrzeże Szkieletów z podziwianiem wraków statków
  • oglądanie kolonii fok w Cape Cross
  • oglądanie prastarych rytów naskalnych ludu San w Damaralandzie
  • modernizacja boiska w Damaralandzie – budowa trybun, ławek dla zawodników, malowanie bramek, wytyczanie i malowanie linii
  • safari otwartą ciężarówką terenową do niezwykle rzadkich pustynnych słoni
  • safari otwartą ciężarówką terenową oraz własnymi samochodami terenowymi w rezerwacie Erindi – podziwianie afrykańskich zwierząt
  • zakwaterowanie w klimatycznych hotelach tzw. lodge’ach, malowniczo położonych z widokami na piękne krajobrazy lub oczko wodne gdzie podchodzą zwierzęta.


Wyzwaniem z organizacyjnego punktu widzenia była logistyka wyjazdu, skoordynowanie i skomunikowanie ośmiu samochodów poruszających się po bezdrożach i drogach szutrowych Namibii.
Pamiętając o dobrej zabawie uczestników, stawialiśmy przede wszystkim na ich bezpieczeństwo. Samochody poruszały się w kolumnie, którą otwierały i zamykały samochody w których jechali przewodnicy, a w środku stawki znajdował się samochód, w którym jechał Piotr Zelt.
Samochody przewodników były wyposażone w CB radia, a wszystkie samochody miały profesjonalne krótkofalówki o dużym zasięgu. Ponieważ grupa poruszała się często w trudnym górzystym terenie, każda załoga miała za zadanie powtarzać komunikat, który szedł od samochodu z przodu. Piotr Zelt, który jest kierowcą rajdowym, podczas wyjazdu udzielał wskazówek odnośnie jazdy off-road. Asystował również przy newralgicznych sytuacjach, jak pomoc przy wykopaniu zakopanego samochodu, przejazd przez najtrudniejsze odcinki etc. Duże znaczenie miało doświadczenie obu przewodników, którzy po drogach i bezdrożach Namibii przejechali tysiące kilometrów i znali każdy szczegół trasy.

Podsumowanie
Wyprawa „Namibia 4x4” HP GO 2015 to wyjątkowa realizacja na rynku incentive, gdzie obecnie wiele projektów koncentruje się na pobycie w hotelu przy plaży i półdniowych wycieczkach. My chcieliśmy zaoferować grupie coś czego uczestnicy nie będą w stanie sami kupić ani zorganizować. Dlatego stworzyliśmy wyjazd w formie wyprawy z prawdziwego zdarzenia, gdzie uczestnicy sami prowadzą samochody terenowe, zmagając się z trudnym terenem i wieloma wyzwaniami, gdzie samochody 4x4 nie są półdniową atrakcją, lecz środkiem transportu, którym grupa porusza się pomiędzy kolejnymi miejscami noclegowymi, napotykając wyzwania i przygody. 
Wyjazd zakończył się dużym sukcesem. Program pełen nietuzinkowych atrakcji udało się zrealizować w 100 procentach. Dzięki doskonałemu zmysłowi logistycznemu i doświadczeniu przewodników grupa bezpiecznie dotarła do celu.
Uczestnicy wyjazdu zintegrowali się podczas wspólnej jazdy, pracy zespołowej podczas przepraw przez piachy i skaliste zbocza oraz akcji CSR, a także świetnie się bawili, eksplorując bezdroża Namibii i biorąc udział w licznych atrakcjach
Reakcja uczestników i opinie po wyprawie świadczą o tym, że ta formuła wyjazdu bardzo spodobała się grupie, a wielu z nich uznało go za najlepszy projekt incentive, w jakim brali udział.
Autor: Wojciech Giemza, Incentive Care, wojciech.giemza@incentivecare.pl

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl