Zakładki jasne 3a

Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
A A
Publikacje

Podsumowanie roku: Agencje eventowe cz. 1

fot. endorfina events
fot. Walk Events
fot. Orchidea Group
fot. El Padre

W 2014 roku dominowały eventy 2.0., nowe technologie, coraz bardziej przystępne cenowo i działania branży zmierzające w kierunku standaryzacji działań na rynku. Był to także rok światowych formatów w Polsce i emocji związanych zarówno z organizacją sportowych wydarzeń, jak i występem polskich reprezentantów. Rok 2014 w podsumowaniu przedstawicieli agencji eventowych. 

 

Agnieszka Sołtysiak, endorfina events: Trendem roku są hasztagi
Bartosz Bieszyński, Walk Events: Krok za krokiem równamy do reszty świata
Bartłomiej Lachowski, Orchidea Group: Coraz większa niezgoda na nieuczciwe postępowanie
Sebastian Oprządek, El Padre: Kreacja i koncepcja mają coraz większe znaczenie

Agnieszka Sołtysiak, partner zarządzający, endorfina events: Trendem roku są hasztagi

Wydarzenie roku
Z mojego punktu widzenia w mijającym roku nie było jednego, konkretnego wydarzenia, które specjalnie zapadłoby w pamięć. Za to do naszego kraju zawitało kilka nowych światowych formatów, które cieszyły się dużym zainteresowaniem i sprawiły, że Polska dołączyła do grona krajów, w których ceni się niecodzienną rozrywkę na najwyższym poziomie. Były to m.in.: Red Bull Air Race czy spektakle Cirque du Soleil.

Rozczarowanie
Koncert Pharrella Williamsa, a raczej jego brak. Zdecydowanie mijający rok należał właśnie do tego artysty. Piosenkę „Happy” nucili wszyscy! Gdy pojawiła się informacja o planowanym, warszawskim koncercie, Pharella pytaniem numer jeden zostało: „czy masz już bilet?”. Niestety, artysta odwołał koncert, co pociągnęło za sobą lawinę rozczarowań. W konsekwencji nie odbyła się kolejna edycja znanego i lubianego festiwalu, a ludzie, którzy już mieli bilety w ręku zostali pozostawieni sami sobie w komunikacyjnym chaosie. Według mnie to zdecydowanie rozczarowanie roku na każdym polu.

Trend roku
2014 niewątpliwie był to rok eventów 2.0! Organizowane przez nas wydarzenia coraz częściej stają się platformą komunikacji z konsumentami. Latami eventy traktowane były jako uzupełnienie kampanii reklamowych, dziś coraz częściej stają się osią do ich budowania. Rozwój mediów społecznościowych wpłynął również na naszą branżę – dzisiejsze eventy, dzięki odpowiedniej komunikacji i zaangażowaniu internautów zaczynają i kończą się online. Jednym słowem trendem roku są #hasztagi:)

Mój biznes
2014 rok to dla nas czas zmian i intensywnego rozwoju. Awans Michała Kalety na stanowisko dyrektora operacyjnego, dołączenie znanej w branży od lat Doroty Rzeszutek w charakterze dyrektora ds. rozwoju oraz poszerzenie kompetencji agencji o studio graficzne – to zdecydowanie najważniejsze wydarzenia jakie miały miejsce wewnątrz endorfiny. Świętowaliśmy również pięciolecie naszej działalności – „dorośliśmy” czego wyrazem i kropką nad „i” był rebrending i nowa www.endorfina.eu, pozyskaliśmy kilku kolejnych klientów, z którymi rozpoczęliśmy stałą współpracę i zrealizowaliśmy pierwsze stricte eventowe (nie incentive travel) projekty poza granicami kraju – w Rumunii i Danii. To był dla nas bardzo dobry rok!


Bartosz Bieszyński, prezes zarządu Walk Events: Krok za krokiem równamy do reszty świata

Wydarzenie roku
Ceremonia otwarcia Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn wraz z meczem Polska - Serbia na Stadionie Narodowym. Absolutny światowy rekord frekwencji połączony ze 100-proc. wykorzystaniem obiektu oraz co najważniejsze pierwszy krok po złoty model! Szkoda tylko, że obecna aura wokół PZPS niweczy to niewątpliwe dokonanie.

Rozczarowanie
Tempo wprowadzania standaryzacji na rynku zarówno po stronie zleceniodawcy, jak i wykonawcy. Cały czas niestety w wielu miejscach event kojarzy się z „imprezą”, a nie dojrzałym produktem o określonych cechach i specyfikacji. W rezultacie zbyt często zarówno sama branża, jak i klienci „mrużą oczy” na rozwiązania, które np. w Anglii, czy Dubaju nigdy nie miałyby miejsca (standard zarządzania projektem, bezpieczeństwo, warunki handlowe między agencją, a klientem etc.)
 
Trend roku
Ciężko powiedzieć o jednym wyraźnym trendzie w roku 2014. Mapping? Był. Meble z europalet? Były. Koncerty gwiazd na imprezach firmowych? Były, są i zawsze będą :) W moim przekonaniu bardziej możemy powiedzieć, że polski rynek eventowy stabilizuje się i dojrzewa. Już nie jest np. żadnym zaskoczeniem, że światowi promotorzy przyjeżdżają do Polski z najlepszymi produktami takimi jak np. nie tylko mistrzostwa świata, ale i też Cirque de Soleil, czy Justin Timeberlake. Powoli krok za krokiem równamy do reszty świata… i to jest niewątpliwie bardzo pozytywny trend!
 
Mój biznes
Dla Walk Events rok 2014 był rokiem istotnych zmian. Przyjęliśmy nową strategię, w myśl której nie tylko wzmocniliśmy zespół, ale i też wprowadziliśmy nowe procedury i standardy prowadzenia projektów. Dzięki temu kończymy rok rekordowymi osiągnięciami w zakresie pozyskania nowych klientów oraz wypracowanego przychodu. Do naszego portfolio dołączyły takie marki jak m.in. Coca-Cola, Philip Morris, PLL LOT, Lotnisko Chopina, Bacardi - Martini, Skanska, Polmlek, Viacom, BGŻ, Stadion Narodowy czy Ambra. Nadchodzący rok witamy zatem z optymizmem :)

 

 




Bartłomiej Lachowski, partner, Orchidea Group: Coraz większa niezgoda na nieuczciwe postępowanie

Wydarzenie roku
Brak profesjonalizmu w biznesie i zapraszanie do przetargu dużej liczby firm oraz oczekiwanie już na etapie przetargu podpisanej umowy ze sponsorami. Mam wrażenie, że niektórzy klienci za bardzo wykorzystują swoją pozycje i oczekują od agencji coraz więcej za nieproporcjonalnie mniej. Ucieszył mnie głośny protest dotyczący dużego przetargu, w którym klient, już w pierwszym etapie postępowania, zażyczył sobie pełnych pomysłów na kampanie, jakie mógł później dowolnie wykorzystać. Podobny wydźwięk w branży miał przetarg, do którego firma zaprosiła kilkanaście agencji. Może i nie jest to wydarzenie zmieniające obraz rynku, jednakże sprzeciw i oddźwięk, z jakim obie te sytuacje spotkały się w branży, pokazuje coraz większą niezgodę na nieuczciwe postępowanie. 

Rozczarowanie
Wciąż na naszym rynku brak jest wzajemnego poszanowania się partnerów biznesowych. Niestety dalej spotykamy się z brakiem informacji zwrotnej ze strony klienta czy wykorzystywaniem pomysłów, które przedstawiane są w naszych ofertach, a realizowane przez inne firmy.

Trend roku
Zaobserwowaliśmy wzrost budżetów naszych klientów, którzy poszukują nowych możliwości i niestandardowych rozwiązań w budowaniu rzeczywistości, w której odbywa się event. Oprawa scenograficzna ustępuje miejsca bogatej oprawie multimedialnej, poprzez którą buduje się klimat wydarzenia. Nam ten trend bardzo odpowiada, bo w naszych ofertach zawsze stawialiśmy na nowoczesne rozwiązania.

Mój biznes
Rok 2014 zapisał się w historii Orchidea Group jako niezwykle rozwojowy i udany. Z jednej strony udało nam się poszerzyć portfolio naszych klientów, podpisując nowe, ramowe umowy na stałą obsługę. Z drugiej poszerzyliśmy ofertę naszej firmy o działania BTL i studio filmowe, które zajmuje się produkcją filmów reklamowych i wizerunkowych. Zadebiutowaliśmy także w obszarze obsługi targowej. Nasze stoiska wybudowane dla takich firm jak PKP czy Nestle otrzymały nagrody na targach jako najlepsze w swoich kategoriach. Najbardziej jednak cieszy nas konsekwencja w realizacji nadrzędnego celu Orchidea Group, czyli budowanie długofalowych relacji z klientami. Z niektórymi pracujemy od samego początku istnienia firmy, czyli od roku 2009.


Sebastian Oprządek, prezes zarząd, El Padre: Kreacja i koncepcja mają coraz większe znaczenie

Wydarzenie roku

Aktywna działalność Klubu Agencji Eventowych oraz Stowarzyszenia Branży Eventowej. Obie organizacje okrzepły i efektywnie działają na rzecz profesjonalizacji usług oraz promocji eventu jako skutecznego narzędzia marketingowego. Prowadzone są działania szkoleniowe, po raz pierwszy na rynku zostało przeprowadzone badanie oceniające jakość usług agencji eventowych.

Rozczarowanie
Duża liczba przetargów realizowanych na nie do końca precyzyjnych zasadach (brak podanego budżetu na realizację projektu, brak jasnych kryteriów oceny, zapraszanie do przetargu powyżej czterech agencji, odwoływanie projektów).

Trend roku
Znaczący trend na rynku to obniżenie kosztów związanych z zastosowaniem technologiami. Dzięki temu nawet przy organizacji projektów o mniejszych budżetach, można wykorzystać ciekawe technologicznie rozwiązania. Dużą rolę przy wyborze agencji do współpracy zaczyna odgrywać kreacja i przedstawiane koncepcje. Ważnym aspektem jest współpraca dużych klientów z dużymi agencjami posiadającymi większą strukturę, zatrudniającymi co najmniej kilkanaście osób i potrafiącymi realizować kilka projektów jednocześnie. To daje klientowi komfort współpracy i poczucie bezpieczeństwa.

Mój biznes
Rok 2014 był udanym rokiem dla agencji. Pojawili się nowi klienci i nowe realizację. El Padre poza działaniami stricte eventowymi realizowała również dużo działań ambientowych oraz promocyjnych. Wzmocniła strukturę wewnętrzną – pod koniec roku pracę w agencji rozpoczął Michał Maciątek, który odpowiada bezpośrednio za kreowanie, tworzenie i zarządzanie działem kreacji agencji. W zakresie jego obowiązków jest również współpraca z największymi klientami agencji i wsparcie przy realizacji kluczowych projektów. 

19 gru 2014
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.