Podsumowanie roku 2014: Obiekty cz. 2.

Kopalnia Soli "Wieliczka"
Na zdjęciu: Kopalnia Soli "Wieliczka"

Wzrost liczby zapytań oraz wzrost zapytań bezpośrednio od klienta docelowego. Moda na eko obiekty, dostrzeżenie wartości kreacji. Mniejsze zaangażowanie i frekwencja oraz poziom targów MICE ale współdziałanie w promocji. Zdecydowane pożegnanie kryzysu i niepokój w związku z sytuacją za wschodnią granicą. Rok 2014 podsumowują przedstawiciele obiektów – hoteli i unique venues.


Eliza Kozica-Kamińska, Concordia Design, Poznań: Kreacja i Design to był motyw przewodni w planowaniu wydarzeń

Magdalena Żelech, Zdrojowa Invest & Hotels: Najlepszy rok w historii istnienia działu MICE w Zdrojowej Invest & Hotels
Marcin Andrukowicz, Kopalnia Soli „Wieliczka" Trasa Turystyczna: Wyniki sprzedażowe Kopalni w zakresie organizacji wydarzeń pokazują, że „kryzysowe demony” odeszły w przeszłość
Daniel Błaszkiewicz, Hotel Anders, Stare Jabłonki: Konkursy branżowe to wydarzenie roku

Eliza Kozica-Kamińska, conference & event manager, Concordia Design, Poznań: Kreacja i Design to był motyw przewodni w planowaniu wydarzeń

Wydarzenie roku

Z naszego punktu widzenia ważnym wydarzeniem stało się uspójnienie działań pomiędzy Poznan Convention Bureau, MTP oraz innymi podmiotami reprezentującymi branżę w zakresie promocji miasta jako destynacji dla kongresów i dużych konferencji. Dostrzeżenie wartości współdziałania pozwala osiągnąć efekt synergii.

Rozczarowanie
Największym rozczarowaniem było dla mnie jedno z branżowych spotkań, zrealizowane przez wydawałoby się najbardziej doświadczonych w zakresie turystyki biznesowej. Wydarzenie komunikowane było przez organizatorów jako nowatorskie w formule, tymczasem w warstwie organizacyjnej niczym nie odbiegało od standardowych wydarzeń i niestety nie można było w tym przypadku mówić o innowacyjności. Liczba prelegentów i formuła prezentacji nie sprzyjały dyskusji i wymianie doświadczeń. Głównym atutem spotkania była obecność zagranicznych prelegentów, którzy zaprezentowali nieco świeższe spojrzenie na omawiane tematy. Wydaje mi się, że zbytnie przywiązanie do tradycji w zakresie organizacji podobnych wydarzeń po stronie organizatorów i być może ich nieco zachowawcze spojrzenie na temat, nie pozwoliły na dopracowanie naprawdę dobrego pomysłu i wykorzystanie w pełni potencjału zgromadzonych na konferencji osób, a przez to wypracowanie ciekawych rozwiązań.

Trend roku
Otwarcie się klientów na nowe, kreatywne rozwiązania w zakresie realizacji eventów oraz dostrzeganie wartości, jakie niosą niestandardowe formuły imprez integracyjnych, czy niebanalne pomysły w realizacji wydarzeń dla partnerów biznesowych lub klientów. Coraz częściej w realizacji wydarzeń doceniane jest połączenie zabawy z edukacją.

Mój biznes
Ostatni rok był w działalności Concordia Design szczególny. Oparliśmy swoje działania na zasadach projektowania usług i stworzyliśmy autorską metodologię pracy - Event Design® - w ramach której tworzymy dla naszych klientów kreatywne scenariusze wydarzeń, doradzamy, podsuwamy rozwiązania i pomagamy w realizacji. Blisko 30 proc. klientów trafiło do nas z polecenia, co stanowi dla nas bardzo istotną informację, że design (szeroko rozumiany – nie tylko jako projektowanie przedmiotów, ale też usług i procesów), może być motywem przewodnim w planowaniu wydarzeń. W 2014 nasza restauracja została nagrodzona w konkursie Wine&Food Noble Night, zrealizowaliśmy ponadto z sukcesem pierwszą edycję Festiwalu Tkanin i wydaliśmy książkę Cook for Book z inspiracjami kulinarnymi.



Magdalena Żelech, kierownik Działu Sprzedaży Konferencji, Zdrojowa Invest & Hotels: Najlepszy rok w historii istnienia działu MICE w Zdrojowej Invest & Hotels

Wydarzenie roku

Z radością obserwuję w branży MICE zwiększające się zainteresowanie szkoleniami oraz merytorycznymi dyskusjami – co sprzyja rozwojowi i profesjonalizacji. Wyróżniłabym dwa wydarzenia, które moim zdaniem są ważne w branży eventowej. Jedno z nich to MP Power Awards, którego celem jest nagrodzenie najlepszych eventów i projektów związanych z event marketingiem, wskazanie miejsc ze szczególnym potencjałem eventowym oraz osobowości i ekspertów branży. Z każdym kolejnym rokiem jest ono organizowane z większym rozmachem, imponującą liczbą uczestników i na wyższym poziomie. Na uwagę zasługuje także pierwsza edycja konferencji Event Biznes z udziałem ekspertów branży, której celem jest poznanie m.in. nowoczesnych form promocji oraz zagadnień event marketingu.

Rozczarowanie
Nie widzę znaczących rozczarowań, chociaż na pewno można zaobserwować coraz mniejsze zaangażowanie i frekwencję oraz poziom targów MICE, zdecydowanie na topie są inne formy spotkań i prezentacji. Zauważalny jest także wzrost zapytań bezpośrednio od klienta docelowego, a mniejszy udział agencji eventowych – przy jednoczesnym wzroście liczby zapytań w ogóle, co wymusza na działach hotelowych przynajmniej częściowe przejęcie obowiązków firm eventowych.

Trend roku
Nie zmienia się nic w zakresie szukania nowych ciekawych miejsc eventowych, przyjaznych branży MICE, a kreatywność i innowacyjność to główne wyznaczniki. Hale namiotowe są coraz częściej wykorzystywane podczas eventów. Kryzys, który rozpoczął się w 2008 roku mamy już powoli za sobą, co widać w wyborze obiektów luksusowych, gwarantujących dobrą jakość i coraz wyższy poziom obsługi. Moda na eko obiekty jest ściśle związana z polityką CSR, która już nie jest nowością. Obiekty naszej sieci wprowadziły już elementy eko na poziomie konstrukcji budynku i zastosowanych materiałów oraz rozwiązań technologicznych, a także posiadają wyróżnienia w zakresie bycia eko venue.

Mój biznes
Rok 2014 dla naszego działu MICE, obsługującego sześć obiektów sieci Zdrojowa Hotels, był bardzo pracowity i udany. Jest to najlepszy rok w historii istnienia działu. Odnotowaliśmy wzrost liczby zapytań i realizacji, a także zadowolonych klientów, co jest dla nas największą nagrodą i powodem do dumy. Gościmy coraz większe i coraz bardziej wymagające grupy, a dodatkowa przestrzeń eventowa w postaci namiotu o powierzchni do 1100 metrów kwadratowych pozwala nam na organizację wydarzeń dla ponad 500 osób.
Planujemy dalszy rozwój i ekspansję na rynku eventowym bazującą na kolejnych obiektach, których otwarcie planujemy w najbliższej przyszłości.

 


 

Marcin Andrukowicz, członek zarządu ds. usług Kopalni Soli „Wieliczka Trasa Turystyczna”: Wyniki sprzedażowe Kopalni w zakresie organizacji wydarzeń pokazują, że „kryzysowe demony” odeszły w przeszłość

 

Wydarzenie roku
W tym roku w branży działo się tak wiele, że trudno mówić o jednym wiodącym wydarzeniu. Z perspektywy regionu Małopolski ważnym wydarzeniem 2014 roku było otwarcie Centrum Kongresowego ICE w Krakowie, z największym audytorium w Polsce i szeregiem nowoczesnych rozwiązań kongresowo-eventowych na światowym poziomie. W obszarze działań MICE Kopalni Soli „Wieliczka” warto podkreślić sukcesywny wzrost liczby organizowanych imprez i wydarzeń. Na szczególną uwagę zasługują dwie duże międzynarodowe konferencje związane z lecznictwem i ochroną zdrowia, które w październiku tego roku zgromadziły w podziemnej Wieliczce naukowców i ekspertów z całego świata.


Rozczarowanie
Rozczarowaniem, a również zagrożeniem jest sytuacja polityczna i gospodarcza u naszych wschodnich sąsiadów. Wojna, napięcia polityczne, pogorszenie wskaźników ekonomicznych spowodowało już w 2014 roku nagły spadek przyjazdów z krajów byłego ZSRR. Niestety perspektywy na następny rok nie są optymistyczne, co może owocować spadkiem obrotów w 2015 roku. Szczególnie, że do końca przyszłego roku Polska ma wprowadzić wizy biometryczne, co wydatnie utrudni przyjazdy ze wschodniej Europy.

Trend roku
Można śmiało powiedzieć, że 2014 to rok rozstania się z kryzysem. Wyniki sprzedażowe Kopalni w zakresie organizacji wydarzeń wyraźnie pokazują, że „kryzysowe demony” odeszły w przeszłość. Ożywienie widać tak wśród agencji eventowych, jak i firm, które często bezpośrednio zlecają organizację imprezy z pominięciem pośredników. Nowe obiekty kongresowe na światowym poziomie w Krakowie i Katowicach mogą być znaczącym impulsem rozwojowym dla branży w regionie. Pod jednym wszak warunkiem – dobrej koordynacji działań programowych i handlowych operatorów tych obiektów z branżą eventową. Polska ma szansę przyciągać dużych klientów z zagranicy i umacniać markę kraju, miejsc i regionów. Turysta biznesowy, wydający kilkakrotnie więcej niż typowy zwiedzający, staje się coraz „mocniejszym graczem” przemysłu turystycznego w Polsce. 

Mój biznes
Minione dwanaście miesięcy w Kopalni Soli „Wieliczka” to bardzo dobry okres w naszej działalności. Zanotowaliśmy wysokie wzrosty obrotów w praktycznie każdym segmencie turystycznym oraz eventowym. Nasi kontrahenci szczególnie cenią sobie prestiż miejsca, unikatowość solnej scenerii wraz z ciągle unowocześnianą infrastrukturą i ofertą programową oraz bardzo wysoki poziom obsługi. Mamy nadzieję, że 2015 rok będzie równie dobry. Wymaga to jednak dużej elastyczności, wzmożonych działań handlowych i efektywnej współpracy z innymi podmiotami tej branży.
 

 

Daniel Błaszkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Hotel Anders, Stare Jabłonki: Konkursy branżowe to wydarzenie roku

Wydarzenie roku

Wydarzeniami roku w mojej opinii są dwa konkursy organizowane corocznie, tj. MP Power Awards oraz Osobowość Roku. To one wyznaczają trendy, dostrzegają ciekawe projekty branżowe, doceniają firmy i ludzi, a wiemy nie od dzisiaj, że branża spotkań to właśnie ludzie. Konkursy mobilizują wielu ludzi i to, co robią na co dzień, często w dużym stresie, z własnego przekonania i dla dobra, zabawy i interesu innych – oby zawsze owocnie dla obu stron.

Rozczarowanie
Niekoniecznie rozczarowanie, ale pewien niepokój wzbudza sytuacja polityczno-ekonomiczna w stosunkach z najbliższymi sąsiadami kraju. Gdy ogłoszono tzw. mały ruch graniczny w stosunkach i wymianie handlowej z Rosją pojawiło się wiele zapytań i pobytów ze strony rosyjskich firm, które w regionie Warmii i Mazur poszukiwały nowych miejsc szkoleń, spotkań i wyjazdów incentive – stało się to dla nich przede wszystkim bardziej dostępne. Obecna zmienna właśnie sytuacja polityczno-ekonomiczna, skutkująca spadkiem wartości waluty rosyjskiej powoduje, że przyjazdy do Polski stają sie ekonomicznie nieracjonalne. Ogromna promocja firm z regionu warmińsko-mazurskiego i pomorskiego na terenie Obwodu Kaliningradzkiego, która zaczęła przynosić efekty obecnie zniwelowana została przez m.in. właśnie taniejącą walutę rosyjską.
 
Trend roku
Wydarzenia CSR i wszelakie aktywności w organizacji spotkań i eventów - czyli nie tylko sama zabawa. To zabawa przy zdobywaniu umiejętności, które przydają się w życiu prywatnym, służbowym lub pomagają innym. To budowanie placów zabaw, zabawek oraz przekazania ich dla lokalnego przedszkola i domu dziecka. Także aktywności z wykorzystaniem specyfiki lokalizacji hotelu - lasów, jeziora, a dokładnie survivale organizowane w środku lasów, spływy kajakowe, rajdy terenowe i rowerowe i to, z czego hotel słynie najbardziej to zorganizowanych ponad 40 turniejów siatkówki plażowej nad brzegiem jeziora... 
 
Mój biznes
2014 to rok ciekawy, niełatwy, obfity w wyzwania i kreatywne rozwiązania, a przez  to satysfakcjonujący i owocny, kiedy to profesjonalizm, jakość serwisu oraz gościnność i lokalizacja pozwala skutecznie konkurować i wyróżnić się  na bardzo wymagającym rynku spotkań.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl