MP Power Day – podsumowanie konkursu, jubileusz, premiery i dyskusje

MP Power Day otworzył piątą edycję konkursu MP Power Awards. W programie spotkania znalazły się m.in. 15-lecie Poland Convention Bureau, występ teatru Ab Ovo, wernisaż zdjęć Szymona Kobusińskiego.
MP Power Day to wydarzenie, które m.in. poprzez premierę publikacji podsumowującej bieżącą edycję konkursu stanowi jej zamknięcie, otwierając tym samym kolejną edycję. Na spotkanie składają się wystąpienia, panele dyskusyjne, prezentacje w sposób bezpośredni i pośredni związane z MP Power Awards. MP Power Day 2016 odbył się 6 października w Lofcie Kredytowa 9 events & conferences w Warszawie.
Wydarzenie otworzyła przedstawicielka Ministerstwa Sportu i Turystki Joanna Tomczak, która poinformowała o honorowym patronacie nad konkursem MP Power Awards.
MP Power Day rozpoczęła część poświęcona Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Prezes POT dr Wojciech Fedyk podsumował 15 lat działalności Poland Convention Bureau. W ciągu tego czasu pracownicy PCB m.in. zorganizowali 45 podróży prasowych, wizyty studyjne dla 250 organizatorów wydarzeń, w ramach roadshow – 30 prezentacji w 11 krajach. Efektem prowadzenia wraz z SKKP programu Amabasadorów Kongresów Polskich jest 238 honorowych ambasadorów, a do 2021 r. wg danych ICCA potwierdzono w Polsce 150 kongresów.
Podczas spotkania wręczone zostały rekomendacje profesjonalnym organizatorom kongresów oraz incentive travel, a także regionalnym i lokalnym convention bureaux oraz list gratulacyjny nowo powstałemu Lublin Convention Bureau. Przy okazji jubileuszu specjalne podziękowania zostały skierowane do Towarzystwa „Nasz Dom”, z którym PCB od kilku lat realizuje CSR-owy projekt „Wracamy do ogrodu”. Gratulacje, życzenia, wspólne zdjęcia, film prezentujący projekty i działania Poland Convention Bureau, a na koniec kropka na d „i” jubileuszu – czyli urodzinowy tort.
W panelu dotyczącym roli convention bureau w przemyśle spotkań, który był kolejnym pubktem programu MP Power Day, uczestnicy (Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau, Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznań Convention Bureau PLOT, Magdalena Piasecka, prezes zarządu Convention Bureau Wrocław, Łukasz Wysocki, prezes zarządu Gdańsk Convention Bureau GOT, Marta Wiśniewska, kierownik, Lubelskie Convention Bureau) rozmawiali na temat świadomości charakteru działalności convention bureau oraz roli tej instytucji w procesie zdobywania i organizacji wydarzeń polskich i międzynarodowych. Wstępem do dyskusji była prezentacja dr Krzysztofa Celucha „Convention Bureau czyli biuro marketingu miejsc w szczegółach”, w której zaprezentował pięć kluczowych aspektów dotyczących przemysłu spotkań – nastawienie na ludzi, nastawienie na cele, presja czasu, jakość serwisu, przewaga kobiet pracujących w branży.
Ważnym projektem, którego partnerem jest MeetingPlanner.pl, jest zainicjowany i prowadzony przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML) dialog branżowy „Dobry przetarg”. Założenia inicjatywy przedstawili Andrzej Zawistowski, członek zarządu PSML oraz Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu, SKM SAR. Podczas dyskusji (w której uczestniczyli także Magdalena Galińska, kierownik ds. zakupów usług eventowych, Polpharma, Maciej Ledzion, partner, Endorfina Events, KAE oraz Cezary Wilemajtys, prezes United Partners, SOIT) poruszono m.in. kwestie terminów płatności w przetargach eventowych i incentive travel, kryteriów oceny oferty, kosztorysów, praktyk zmierzających do budowania partnerstwa we współpracy pomiędzy agencjami a działami zakupów.
Podczas MP Power Day miała miejsce premiera książki dr. Piotra Jaworowicza i dr Magdaleny Jaworowicz „Event marketing w zintegrowanym komunikowaniu marketingowym”. Po w stępie, w którym autorzy opowiedzieli o pracy na książką, zaproszeni goście (Łukasz Adamowicz, wiceprezes Grupy BFC, Jacek Caputa, menadżer Zespołu Event Marketingu i Sponsoringu, Grupa Żywiec, dr Krzysztof Celuch, autor „Leksykonu przemysłu spotkań”, Michał Czerwiński, członek zarządu InDreams, Artur Szczęsny, CEO Rebelia Media Group) rozmawiali na temat wartości eventu w komunikacji marketingowej i znaczeniu pojęć, które tę dyscyplinę tworzą.
W części podsumowującej czwartą edycję konkursu MP Power Awards, Filip Skrzeszewski, partner w firmie Z-Factor, zaprezentował „10 ciekawostek dotyczących sprzedaży obiektów z Powerem!”. Nawiązując do teleturnieju „Milionerzy”, przedstawił wyniki audytu, jaki Z-Factor przeprowadził jako partner konkursu MP Power Awards, w części dotyczącej obiektów.
Jurorzy MP Power Awards (części Power Projekt) przedstawili z kolei krótkie studium przypadku wygranych projektów oraz uzasadnienie wyboru.
Podczas całego dnia można było oglądać zdjęcia autorstwa Szymona Kobusińskiego, których bohaterami są zwycięzcy MP Power Awards – plebiscytu Power 12 i Kreatywny Roku Branży Eventowej.
MP Power Day to tradycyjnie premiera publikacji MP Power Awards oraz filmu z uroczystej gali finałowej – MP Power Nihgt. O sesji zdjęciowej w Studiu Bank opowiadał autor zdjęć, Szymon Kobusiński. Na kolejną, piątą edycję Meetings Week Poland, którego finałowym eventem jest MP Power Night, zaprosiła prezes MPI Poland Agnieszka Faracik-Leśniak. Czwartą edycję MP Power Awards podsumował przewodniczący jury Rafał Mielczarek (Carlsberg Polska) i przekazał funkcję przewodniczącego Edycie Styczeń-Gawin (Netia SA).
W finale spotkania wystąpił, znany m.in. ze sceny MP Power Night, Ab Ovo Teatr Improv.
MP Power Day stanowiło także premierę przestrzeni eventowej Loft Kredytowa 9 events & conferences. Pod warszawskim adresem Kredytowa 9, w unikatowym obiekcie można organizować różnego rodzaju wydarzenia dla ok 1000 uczestników.
Podczas MP Power Day wykorzystana została aplikacja Wizard, autorski projekt Pro4Media. Sfotografowani uczestnicy spotkania po kilku sekundach pojawiali się na diodiowym ekranie. Mogli także, w odniesieniu do programu wydarzenia za pomocą dotykowego ekranu napisać życzenia z okazji 15-lecia Poland Convention Bureau, swoją definicję eventu lub wyrazić swój pogląd na temat organizowanych przetargów. Teksty automatycznie pojawiały się na ekranie diodowym.
Catering podczas całego dnia wydarzenia zapewniła Batida.
Organizatorem MP Power Day oraz kunkursu MP Power Awards jest MeetingPlanner.pl.
Partnerami MP Power Day 2016 byli: Polska Organizacja Turystyczna, Poland Convention Bureau, Loft Kredytowa 9 events & conferences, Batida Catering, Pro4Media, Rent Design, Pracownia Kreativa, Studio Bank, PSML, SAR, Z-Factor oraz Kreatyw Media.
W ramach spotkania uczestnicy mogli także spróbować drinków parowych Vaporti, zapoznać się z ofertą convention bureaux z Gdańska, Poznania i Łodzi oraz obiektów: Międzynarodowe Targi Poznańskie, Hotelu Tobaco, Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim.