Agencje Eventowe: podsumowanie roku i prognoza. cz. 2

Wdrażanie w życie rekomendacji zawartych w Białej Księdze i edukacja rynku to wyzwania stojące przed branżą w 2018 roku. Wśród trendów wzrost znaczenia CSR i nowych technologii, które umiejętnie wykorzystane uatrakcyjniają eventy i budują ich zasięg. Wśród rozczarowań 2017 roku przegrana Łodzi w walce o organizację Expo 2022 oraz praktyki przetargowe i działania agencji poza standardami współpracy, co w konsekwencji psuje rynek i obniża wartość działań eventowych.

Michał Atlas, Brave: Przed nami ważny rok propagowania rekomendacji zawartych w Białej Księdze i edukowania rynku
Wojciech Cłapiński, El Padre: Dzięki szerokiemu stosowaniu wypracowanych standardów w branży, mamy szansę zmienić oblicze przetargów
Grzegorz Kieniksman, Rebelia Media Group: CSR przestaje być dodatkiem i może przynieść szereg zmian w funkcjonowanie biznesu


Michał Atlas, dyrektor zarządzający, Brave: Przed nami ważny rok propagowania rekomendacji zawartych w Białej Księdzie i edukowania rynku

Wydarzenie roku

Zapewne nie będę oryginalny, ale zdecydowanie przełomowym wydarzeniem dla całego rynku komunikacji marketingowej było wypracowanie i ustalenie standardów współpracy i narzędzi przetargowych opublikowanych w październiku w Białej Księdze. Byłem aktywnym uczestnikiem tego branżowego dialogu i wiem, że rozmowy pomiędzy agencjami, klientami reprezentowanymi przez przedstawicieli działów zakupów nie były łatwe. Przed nami, sygnatariuszami Białej Księgi ważny rok propagowania rekomendacji w niej zawartych i edukowania rynku.
Z wydarzeń branżowych warte zapamiętania jest otwarcie World Games zrealizowane przez Walk Events. Agencja wyprodukowała nie tylko widowisko na światowym poziomie, ale co ważniejsze i niewidoczne dla zwykłego widza, świetnie poradziła sobie ze złożonością jednoczesnego zarządzania wieloma obszarami i podmiotami. Wiem, że nie było to łatwe zadanie. Tym bardziej „chapeau bas” dla zespołu.

Rozczarowanie
Nie pamiętam spektakularnych rozczarowań w naszej branży. Skupiam się przede wszystkim na pracy agencji i konstruktywnym działaniu. Natomiast totalną porażką zeszłego roku były kryzysy wizerunkowe w social mediach. Wiele marek przekonało się, że balansowanie na granicy dobrego smaku czy obyczaju wywołuje błyskawiczną negatywną reakcję internautów. A może to po prostu zwykła ignorancja?

Mój biznes
Za nami dobry rok. Mamy stabilny i zgrany zespół. Swoje projekty powierzyli nam nowi klienci, zrealizowaliśmy kilka spektakularnych realizacji takich jak: letnie koncerty H&M Dworzec, premierę kolekcji ERDEM dla H&M, wprowadzenie na rynek pierwszego wariantu marki Heineken 3 i Kongres Najlepszych Agentów Warta, z których jesteśmy szczególnie dumni.

Prognoza
Przede wszystkim wdrażanie w życie rekomendacji zawartych w Białej Księdze i edukacja rynku, tak aby zapisy w niej zawarte rzeczywiście miały zastosowanie w naszej codziennej pracy i kontaktach z klientami. Rosnącymi i nabierającymi coraz większego znaczenia trendami w obszarze event marketingu będzie innowacyjne i umiejętne wykorzystanie nowych technologii, dzięki którym możliwe będzie przeniesienie emocji z wydarzenia do social mediów.

Wojciech Cłapiński, członek zarządu El Padre: Dzięki szerokiemu stosowaniu wypracowanych standardów w branży, mamy szansę zmienić oblicze przetargów

Wydarzenie roku

Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem roku był Dialog Branżowy i powstała w jego efekcie Biała Księga Komunikacji Marketingowej, wraz z najistotniejszym z naszego punktu widzenia rozdziałem – Przetarg na event. Dokument zawiera kodeks dobrych praktyk przetargowych, wytyczne dla partnerskiej i efektywnej współpracy klienta z agencją, wzory dokumentów i narzędzia przetargowe. To ważny krok w stronę profesjonalizacji rynku marketingowego, w tym także event marketingu. Dzięki szerokiemu stosowaniu wypracowanych standardów w branży, mamy szansę zmienić oblicze przetargów.

Rozczarowanie
Bolączką branży są przetargi, które nie znajdują rozstrzygnięcia. Niektóre postępowania ciągną się miesiącami lub nawet rok i kończą się brakiem informacji zwrotnej. Takie praktyki dotyczą niestety także największych spółek w Polsce. Rozczarowuje również brak branżowej solidarności. Wciąż zdarza się, że jakiś podmiot psuje rynek i wizerunek całej branży, oferując klientom np. zerowe prowizje, czy nie wyceniając własnej pracy, np. kreacji. Dla dobra całej branży potrzebne jest konsekwentne trzymanie się tych samych zasad.

Mój biznes
Rok 2017 był dla El Padre bardzo udany pod względem osiągniętych przychodów, a także liczby i skali realizacji. Na naszym koncie zanotowaliśmy bowiem kilka imprez z wielotysięczną grupą odbiorców, dzięki czemu zwiększyliśmy jeszcze nasze kompetencje. Pracowaliśmy dla wielu branż, realizowaliśmy różnorodne projekty, oferując usługi na wysokim poziomie. Rozwój agencji to wynik rozszerzenia współpracy z dotychczasowymi klientami i pozyskania nowych kontrahentów. Dobrych wyników nie byłoby bez wytężonej pracy całego zespołu. Największą siłą El Padre są zaangażowani ludzie, dbający o każdy event jak o własne dziecko. Ukoronowaniem naszych wspólnych działań było odebrane w czerwcu wyróżnienie „Faworyt Klientów”, przyznane przez Media Marketing Polska na podstawie Badań Satysfakcji Klientów Agencji Eventowych, przeprowadzonych przez Millward Brown. Taka nagroda motywuje, by starać się jeszcze bardziej.

Prognoza
Spodziewam się dalszego umacniania pozycji event marketingu, który powoli staje się integralną częścią strategii komunikacyjnej. Branża zdecydowanie się rozwija i profesjonalizuje. Właśnie profesjonalizacja branży to jeden z celów Klubu Agencji Eventowych, który zrzesza czołowe agencje na polskim rynku i pod kierownictwem nowego zarządu coraz prężniej działa.
Nowy trend, jaki dało się zauważyć, to fuzje i strategiczna współpraca pomiędzy agencjami o różnych kompetencjach. Czy to słuszna droga, czy ten trend się umocni – czas pokaże.
A w samych wydarzeniach da się zaobserwować nasilenie trendu korzystania z nowych technologii. Postępuje digitalizacja oraz live streaming eventów i coraz częściej angażowani są influencerzy. Nowinki technologiczne i media społecznościowe stawiają przed eventami nowe możliwości zaskakiwania klientów, a docelowo odbiorców eventów. W naszej branży kluczowe jest, by być krok do przodu i proponować innowacyjne koncepcje, które – o czym nie można zapominać – na końcu muszą spełniać postawione im cele komunikacyjne i biznesowe.


Grzegorz Kieniksman, managing partner, Rebelia Media Group: CSR przestaje być dodatkiem i może przynieść szereg zmian w funkcjonowanie biznesu

Wydarzenie roku

Ubiegły rok obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Jednak w mojej ocenie, żadne z nich nie zasługuje na miano wydarzenia roku. Na wyróżnienie na pewno zasługuje kolejna edycja Męskiego Grania i bardzo ciekawe zastosowanie mutlimediów.
Jeżeli chodzi o branżę, to na pewno cieszy mnie rozwój Forum Branży Eventowej – bardzo brakowało takiego wydarzenia. Cieszy mnie również (i to nie tylko z powodów osobistego zaangażowania) umocnienie się konkursu MP Power Awards oraz gala finałowa, która nadaje standardy tego typu wydarzeniom. Sukces ten jest w dużej mierze wypadkową zaangażowania wszystkich partnerów. Pokazuje to bardzo dobrze, że nasza branża potrafi wspólnie zrobić coś dla siebie.

Rozczarowanie
Przegrana Łodzi w walce o organizację Międzynarodowej Wystawy Expo 2022. Nie jest to zarzut do władz lokalnych czy rządu, gdyż te walczyły o organizację ramię w ramię, udowadniając, że możliwa jest współpraca ponad podziałami. Trochę boli sama przegrana, podyktowana politycznie, ale w tym wypadku na arenie międzynarodowej.

Mój biznes
Najważniejszą decyzją biznesową ubiegłego roku było powołanie przez Rebelia Media Group fundacji „Co Dwie Głowy” zajmującej się kulturą oraz wykluczeniem społecznym.

Prognoza
Niewątpliwym sukcesem ubiegłego roku jest zmiana podejścia firm do zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR przestaje być dodatkiem, a zaczyna pełnić znaczącą rolę w strategii rozwoju firmy. To kierunek, który w tym roku może przynieść szereg ciekawych zmian w funkcjonowanie biznesu.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl