Studium przypadku: Motoryzacyjne show Inter Carsu

Targi części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów to przedsięwzięcie organizowane od szesnastu lat. Dzięki temu wydarzeniu Inter Cars prowadzi dialog zarówno ze swoim klientami, partnerami, dostawcami, jak i z szeroko rozumianym otoczeniem. Wydarzenie stanowi połączenie części ekspozycyjnej, edukacyjnej i sportowego show.

 

W ostatniej edycji, która odbyła się na Błoniach PGE Narodowego motoryzacyjne miasteczko odwiedziło 83 tysiące gości, którzy aktywnie uczestniczyli w targach i podziwiali zmagania kilkudziesięciu kierowców rajdowych i kaskaderów. W przestrzeni biznesowej zaprezentowało się 220 wystawców. Szesnasta edycja Targów Inter Cars odbyła się w dniach 22 – 24 września 2017 roku.
Głównym organizatorem i producentem wydarzenia jest Inter Cars Marketing Services, współproducentem – Ministry of Creativity.

Założenia
Ideą organizowanego od 2001 roku wydarzenia jest integracja i budowanie pozytywnych relacji z klientami. Podczas tego spotkania marka mówi do ludzi, którzy każdego dnia zajmują się naprawą samochodów, więc zainteresowanie motoryzacją jest wpisane w ich codzienność i rozwój zawodowy. Jak podkreśla Joanna Król, kierownik Działu Marketingu i PR firmy Inter Cars, wielu z nich to prawdziwi pasjonaci motor sportu i bardzo często amatorsko, a nawet wyczynowo biorą udział w rajdach i wyścigach. – Dlatego przygotowując Inter Cars Motor Show, gromadzimy w jednym miejscu różne dyscypliny sportów motorowych, jakie można spotkać w Polsce i na świecie. Począwszy od rajdów, przez drift, gymkhanę, a skończywszy na ekstremalnych sportach motocyklowych, jak FMX i stunt – mówi Joanna Król.
Osią całego przedsięwzięcia są targi części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów, które z jednej strony prezentują nowe praktyczne rozwiązania, z drugiej oferują część edukacyjną. – Poprzez targi wprowadzamy uczestników w świat nowoczesnych technologii, pokazując nowe rozwiązania i produkty. Dajemy im bezpłatny dostęp do wiedzy poprzez szkolenia, panele dyskusyjne i warsztaty. Niezastąpieni są tutaj nasi Dostawcy, którzy z pełnym zaangażowaniem przygotowują swoją ofertę targową oraz liczne atrakcje na stoiskach – dodaje Rafał Jaskułka, kierownik Działu Eventów, Inter Cars.
Od kilku lat ważnym celem organizatorów Inter Cars Motor Show jest także integracja klientów z Polski i Europy. – Obecnie Inter Cars istnieje już na 16 rynkach Europy – to ogromna społeczność międzynarodowych klientów i pracowników. Podczas takiego wydarzenia mogą oni nawiązać nowe relacje oraz lepiej poznać firmę – mówi Joanna Król.
Targi Inter Cars są także okazją do spotkania z dziennikarzami – podczas konferencji prasowej, w której biorą też udział dostawcy, inwestorzy, kontrahenci, zarząd firmy mówi m.in. o planach spółki. Jak zaznacza Joanna Król: – Firma jest otwarta na rozmowy, dlatego też takie spotkania często przyjmują formułę dialogu, a atmosfera jest bardzo przyjacielska i partnerska. W taki właśnie sposób budujemy nasze relacje z otoczeniem.
W założeniach organizatorów dzięki wydarzeniu marka przekazuje profesjonalną wartość merytoryczną oraz wartość dodaną w formie atrakcyjnego spędzania czasu, łącząc tym samym cele biznesowe  i emocjonalne – Chcemy być postrzegani na rynku jako firma, która ma nie tylko wpływ na motoryzację, ale jako firma, którą tworzą ludzie z pasją i dla realizacji swoich pasji zawodowych – podkreśla kierownik Działu Marketingu i PR Inter Cars.

Realizacja
Najbardziej widowiskową część projektu stanowi motoryzacyjne show. W ostatniej edycji na profesjonalnie przygotowanym torze, prezentując swoje często niewiarygodne umiejętności, pojawili się m.in. tacy rajdowcy jak Krzysztof Hołowczyc, Wojciech Chuchała, Maciej Oleksowicz oraz zawodnicy z Europy jak Filip Nivette, Marko Palijan, Ralfs Sirmacis czy także zawodnicy znani ze świata driftu m.in. Marek Wartałowicz, Paweł Trela, Mateusz Fijał. Ich pokazy to z jednej strony ogromne emocje, ryk silników, spektakularne efekty – czyli motoryzacyjny spektakl, z drugiej rywalizacja, sędziowie, pomiar czasu – czyli profesjonalne zawody. – Myślą przewodnią Inter Cars Motor Show jest dobra zabawa, pokazy i efektowna jazda. Dla zawodników to także podwyższony poziom adrenaliny, bo gdy dochodzi element konkurencji, to każdy z nich staje na wysokości zadania i wyciąga maksymalne możliwości z samochodu i swoich umiejętności – relacjonuje Joanna Król.
W programie ostatniej edycji show znalazły się takie konkurencje i pokazy jak Drift Show czyTruck Drift, różnego rodzaju ewolucje, wykonywane przy pomocy motocykli w postaci FMX i Stuntu czy pokazy kaskaderów w Globe of Speed. Nowością były Inter Cars Gymkhana Challenge – zawody, które stanowią połączenie driftu i wyścigów rajdowych – Z tej pierwszej dyscypliny Gymkhana czerpie jazdę w kontrolowanym poślizgu, z drugiej pomiar czasu. Zawodnik musiał w odpowiednim momencie wejść w strefę driftu tzw. bokiem i wyjść z niej we wskazanym momencie. Jeśli tego nie zrobił, został ukarany. Punktowane były również beczki, pachołki i inne rzeczy. Kary zazwyczaj były 2- lub 5- sekundowe, doliczane do czasu, który mierzyła fotokomórka – tak podsumował zmagania Piotr Szczęśniewski, sędzia Inter Cars Gymkhana Challenge. Zawody te stanowiły clou programu ze względu na widowiskowość show, które wymaga od zawodników wykazania się ponadprzeciętnymi umiejętnościami i doświadczeniem.
Ogromnym zainteresowaniem i uznaniem cieszyły się pokazy w wykonaniu Bartka Ostałowskiego – driftera z licencją rajdową, który swój wyczynowy samochód prowadzi stopą (obie ręce stracił w wypadku motocyklowym).

W strefie ekspozycyjnej, podczas 16. edycji Targów części zamienny, narzędzi i wyposażenia warsztatów Inter Cars SA, na powierzchni 30 tys. mkw. swoje produkty zaprezentowało 220 wystawców. Na targach zaprezentowali się wszyscy najważniejsi producenci oraz dostawcy z rynku osobowego i ciężarowego. Ekspozycja była podzielona na kilkanaście tematycznych segmentów. Osobną autonomiczną część stanowiła tzw. strefa ciężarowa, także wewnętrznie podzielona na tematyczne segmenty. Zarówno Inter Cars, jak i dostawcy przygotowali program edukacyjny, na który składały się szkolenia, warsztaty i prelekcje.
Międzynarodowi klienci Inter Cars, którzy brali udział w targach zostali zaproszenie do najnowszego Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu należącego do Grupy Kapitałowej Inter Cars.

Łączna powierzchnia imprezy, uwzględniając strefy cateringowe, hospitality oraz Motor Show stanowiła blisko 100 tys. mkw., z czego niemal jedna trzecia to hale budowane i stawiane wyłącznie na potrzeby tego wydarzenia we współpracy firmą Neptunus. Montaże i organizacja infrastruktury rozpoczęły się 20 dni przed planowaną datą eventu. – Prace nad koncepcją wydarzenia, rozplanowaniem wykorzystania terenu pod konkretne strefy oraz plan ekspozycji projektowaliśmy już z rocznym wyprzedzeniem. Proces rejestracji i indywidualne rozmowy z wystawcami rozpoczęliśmy w kwietniu 2017 r., czyli sześć miesięcy przed wydarzeniem. W organizacji i budowaniu infrastruktury zaangażowanych było przeszło 10 niezależnych od siebie firm, będących podwykonawcami spółki Inter Cars Marketing Services – mówi Rafał Jaskułka, kierownik Działu Eventów, Inter Cars.

Historia projektu
Pierwsza odsłona Targów Inter Cars miała miejsce w styczniu 2001 roku. Wówczas w jednej z hal Centrum Logistycznego Inter Cars w Czosnowie na powierzchni 1250 mkw. swoje produkty prezentowało 20 wystawców, wybranych dostawców części zamiennych. Druga edycja targów pod nazwą „Majówka z Inter Cars” w tej samej lokalizacji zgromadziła już 50 wystawców, a oferta ekspozycji została rozszerzona o pozostałych partnerów biznesowych, w tym segment wyposażenia warsztatów oraz opon. Kolejne lata to dynamiczny rozwój imprezy, która cały czas podtrzymywała charakter Business2Business, a na terenie wokół Centrum Logistycznego w Czosnowie konieczna była budowa dodatkowej przestrzeni ekspozycyjnej. Kolejne lata w historii imprezy to jej przeniesienie na płytę lotniska w Modlinie, następnie lotnisko Babice w Warszawie (znane jako lotnisko Bemowo), gdzie podczas weekendu targowego event odwiedziło przeszło 30 tys. klientów, a swoją ekspozycję prezentowało 120 partnerów biznesowych Spółki Inter Cars. – To właśnie na lotnisku Bemowo zrealizowaliśmy najbardziej spektakularny Motor Show z rozbudowanym programem dziennym oraz nocnym, oddając do dyspozycji gości ponad 12 tys. miejsc na trybunach – relacjonuje Rafał Jaskułka.
W 2015 roku specjalna edycja wydarzenia, która była jednocześnie jubileuszowym eventem z okazji 25-lecia spółki Inter Cars, odbyła się na Stadionie Narodowym. Piętnasta edycja Inter Cars Motor Show została uznana za event roku w konkursie MP Power Awards 2015 w kategorii Event firmowy.

Wnioski
Inter Cars Motor Show jest projektem, który w sposób długofalowy buduje relacje z wybranymi grupami interesariuszy skupionymi wokół firmy Inter Cars, realizując jej cele biznesowe i wizerunkowe. Jest wzorcowym przykładem działania z zakresu event marketingu, które łącze różne formy zaangażowania uczestnika, odnosząc się do jego oczekiwań i potrzeb. Historia projektu, jego docenienie w środowisku wskazują jego na skuteczność i efektywność.

Joanna Król, kierownik Działu Marketingu i PR Inter Cars: Event, który prezentuje dynamiczną i zaangażowaną firmę
Inter Cars Motor Show jest wzorcowym przykładem działań z zakresu event marketingu. To wydarzenie sprofilowane i ukierunkowane na pasjonatów motoryzacji oraz dyscyplin pokrewnych. Dzięki zgromadzeniu w jednym miejscu plejady gwiazd kojarzonych z motoryzacją, event trafia do sprecyzowanego grona odbiorców i fanów, trwale wpisując się w ich pamięć. Obecność tzw. mikrocelebrytów sprawia, że automatycznie stają się oni ambasadorami wydarzenia, pomagając tym samym dotrzeć z informacją o imprezie, jak również skojarzyć organizatora – w tym przypadku Inter Cars – jako firmę dynamiczną i zaangażowaną w ich pasje i zainteresowania.
Goście obecni na tym wydarzeniu mają nie tylko okazję na żywo zobaczyć swoich idoli w akcji, ale również mogą doświadczyć zupełnie nowych wrażeń. Dodatkowo imponująca skala i rozmach realizacji buduje i umacnia wiarygodność organizacji. Nie bez znaczenia jest tutaj obecność globalnych marek takich jak Castrol i Goodyear – partnerów eventu. Ich rozpoznawalność i prestiż sprawiają, że Inter Cars w oczach osób dotychczas niezaznajomionych z działalnością firmy uwiarygadnia swoją pozycję, a obecność partnerów w tym wydarzeniu również przynosi im wiele korzyści, zarówno od strony wizerunkowej, jak i produktowej.


Mariusz Pazik CEO oraz dyrektor kreatywny/producent, Ministry of Ministry of Creativity: Bezpieczeństwo na pierwszym planie
Organizacyjnie to jedno z największych i najbardziej skomplikowanych w Polsce wydarzeń. Tematy bezpieczeństwa i logistyki są oczywiście na pierwszym planie. Sztab ludzi pracuje zarówno po stronie agencji, jak i klienta, aby wszystko zorganizowane zostało i przebiegło bez żadnych zakłóceń.
Potrzeba kilku miesięcy pracy, aby projekt dopracowany został w każdym szczególe, jeśli chodzi o zakres pracy, jaki był po stronie Ministry of Creativity. To największe wydarzenie, jakie nasza firma realizuje w ciągu roku. W pracę przy tym projekcie zaangażowani są wszyscy nasi managerowie.
Po stronie naszej agencji było m.in. przygotowanie i obsługa konferencji prasowej na ponad 250 osób przygotowanie stref partnerskich, stref międzynarodowych, wybranych elementów w części targowej oraz oczywiście Inter Cars Motor Show. Zawsze staramy się, aby Motor Show było przygotowane na najwyższym poziomie, zarówno jeśli chodzi o scenotechnikę, jak i efekty specjalne oraz multimedia. Widzowie przyzwyczajeni są do bardzo spektakularnego widowiska. Odwiedzają tę część eventu za każdym razem, czekając z zaciekawieniem, jakie atrakcje przygotuje dla nich firma Inter Cars.
Podczas realizacji ostatniej edycji pogoda nam nie sprzyjała. Praktycznie cały czas padał deszcz, co znacząco utrudniało prace montażowe i przygotowawcze. Sprzęty zakopywały się w błocie, powstawały opóźnienia itd. Wszystko udało się finalnie dopiąć na ostatni guzik i na czas, a sam event udał się doskonale. Zaprocentowała znajomość terenu, sprawdzone ekipy oraz wcześniejsze wzięcie pod uwagę zmiennych warunków atmosferycznych przy planowaniu całej produkcji. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie klienta, znajomość jego potrzeb i oczekiwań oraz przede wszystkim doświadczenie w produkcji tak wymagających i skomplikowanych wydarzeń.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl