Destynacje w roli głównej – podsumowanie MP Destinations Day

Druga edycja MP Fast Date® - Destinations Day w Krakowie, fot. Bartko Dębkowski, Kreatyw Media
Na zdjęciu: Druga edycja MP Fast Date® - Destinations Day w Krakowie, fot. Bartko Dębkowski, Kreatyw Media

Druga edycja MP Destinations Day odbyła się w Krakowie, w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Spotkanie służy nawiązaniu relacji biznesowych ale także dyskusji i prezentacji dobrych praktyk dotyczących budowania pozycji destynacji jako miejsca spotkań. Organizatorem wydarzenia jest MeetingPlanner.pl.

MP Fast Date® - Destinations Day jest spotkaniem poświęconym prezentacji potencjału destynacji pod kątem organizacji wydarzeń, a więc przede wszystkim budowaniu relacji pomiędzy przedstawicielami convention bureaux, wydziałów promocji i turystki jednostek samorządowych, a przedstawicielami biznesu. Wydarzenie podzielone zostało na dwie części – merytoryczną i biznesową. W obu głównym motywem były współpraca i wartość spotkań.
Kluczowe z punktu widzenia tworzenia dobrej oferty i pozyskania biznesu spotkań do destynacji jest świadomość jej potencjału, znajomość lokalnego rynku – zarówno pod kątem infrastruktury, jak i możliwości tworzenia programów. Jak pokazują doświadczenia Krakowa, w budowaniu pozycji destynacji oraz rozwoju biznesu turystycznego i przemysły spotkań niezbędna jest współpraca. Paula Fanderowska, zastępca dyrektora Krakowskiego Biura Festiwalowego ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków, przedstawiła inicjatywę Kraków Network, której celem jest tworzenie silnej grupy biznesowej z różnych sektorów branży turystycznej. Jej działania wpłynąć mają na zwiększenie liczby wydarzeń biznesowych realizowanych w stolicy Małopolski. W charakter działalności Kraków Network wpisuje się analiza kierunków rozwoju, skuteczności działań oraz monitoring ekonomicznych oddziaływań przemysłu spotkań na koniunkturę Krakowa i Małopolski. Inicjatywa to również platforma wymiany doświadczeń, wiedzy i dobrych praktyk pomiędzy uczestnikami spotkań. Michał Zalewski, rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego zaprezentował inny projekt oparty na współpracy: porozumienie Power of 4 łączące obiekty – Lubelskie Centrum Konferencyjne (Lublin), Europejskie Centrum Solidarności (Gdańsk), Centrum Nauki Kopernik (Warszawa) oraz Centrum Kongresowe ICE Kraków – które będą współpracować zarówno w obszarze promocyjnym, marketingowym, jak i sprzedażowym. Aneta Książek, główny specjalista ds. konferencji, Poland Convention Bureau POT, przedstawiła dane obrazujące pozycję Polski jako destynacji biznesowej w rankingu ICCA oraz statystki dotyczące organizacji wydarzeń w Polsce, które ukazały się w raporcie „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce” opracowanym przez PCB POT.
O ekonomicznej wartości wydarzeń, jej świadomości, ale i mechanizmach, które mogą wpłynąć na jej zwiększenia mówił Krzysztof Celuch (CEO Celuch Consulting). Jego wypowiedź była wstępem do dyskusji, w której udział wzięli Joanna Chwastek-Pluta (dyrektor sprzedaży Hilton Garden Inn Kraków), Paula Fanderowska, Julien Hallier (managing partner Destination Poland), Anna Jędrocha (prezes zarządu Symposium Cracoviense), Krzysztof Paradowski (dyrektor zarządzający, prezes zarządu Concept Music Art) oraz w roli moderatora, Krzysztof Celuch.
Część biznesowa Destinations Day miała formułę opartą na 15-minutowych, indywidualnych spotkaniach pomiędzy przedstawicielami convention bureaux, organizacji turystycznych, wydziałów promocji i turystki jednostek samorządowych, odpowiadających za promocję dystancji pod kątem turystyki biznesowej, przedstawicielami obiektów, a planistami spotkań i organizatorami wydarzeń. Tę drugą grupę reprezentowali przedstawiciele agencji eventowych, PCO, DMC a także klienci korporacyjni i stowarzyszeniowi.
Spotkanie zakończyła wizyta w krakowskiej Tauron Arenie oraz zorganizowana tam branżowa kolacja integracyjna dla wszystkich uczestników MP Destinations Day.
Planiści spotkań biorący udział w wydarzeniu mieli możliwość osobistego sprawdzenia potencjału MICE wybranych miejsc w Krakowie W ramach study tour odwiedzili: DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center, Lwowską 1, Qubus Hotel Kraków oraz Holel Vinnica w Wieliczce.
MP Destinations Day zostało objęte patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. Partnerami wydarzenia byli: ICE Kraków, Masters Catering, Concept Music Art, DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center, Lwowska 1, Qubus Hotel Kraków, Kreatyw Media oraz Celuch Consulting.

 

Zobacz fotorelacje z MP Fast Date® - Destinations Day w Krakowie

ICE Kraków

Tauron Arena Kraków

DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center

Lwowska 1

Qubus Hotel Kraków

Hotel Vinnica

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl