Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Publikacje

Catering: podsumowanie roku i prognoza

W 2019 r. dużym wyzwaniem może być stawienie czoła oczekiwaniom klientów związanym z próbą utrzymania budżetów na poziomie z ubiegłych lat, bez uszczerbku dla poziomu usługi. Głównym trendem będzie ekologia oraz dostosowanie oferty do nowych wymagań żywieniowych. Nabierze znaczenia styl typu „comfort”, czyli nawiązujący do dobrych wspomnień z dzieciństwa czy młodości. O cateringu w 2018 i 2019 mówią przedstawiciele Belvedere Gourmet Group, Mazurkas Catering 360°, Melon Catering, Royal Catering.

Beata Bronowicz, Belvedere Gourmet Group: Będziemy coraz bardziej eko
Katarzyna Lewandowska, Mazurkas Catering 360°: W roku 2019 nie będzie miejsca na bylejakość
Emilia Melon-Olchowicz, Melon Catering: Zwiększa się świadomość żywieniowa naszych klientów
Ewa Paciorek, Royal Catering: Trendy proekologiczne w duchu zero waste


Beata Bronowicz, dyrektor sprzedaży, członek zarządu, Belvedere Gourmet Group: Będziemy coraz bardziej eko

Wydarzenie roku

2018 rok to rok jubileuszy, dedykowany przede wszystkim 100-leciu odzyskania niepodległości. To także jubileusz 550-lecia parlamentaryzmu polskiego. Z tej okazji 13 lipca zebrało się uroczyste Zgromadzenie Narodowe na Zamku Królewskim. W Radomiu odbyła się jubileuszowa edycja Airshow. Oprócz jubileuszy w Warszawie odbył się szereg spotkań ważnych z punktu widzenia politycznego oraz gospodarczego. I tak np. w maju miejsce miała Wiosenna Sesja Zgromadzenia NATO, podczas której rozmawiano na temat najpoważniejszych wyzwań dotyczących obronności.
Nie można pominąć największej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej – XXVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy. Na Forum przybywa kilka tysięcy gości z 60 krajów: szefowie rządów, parlamentarzyści, dziennikarze, ludzie ze świata kultury, eksperci.

Rozczarowanie
Mamy za sobą rok pełen wyzwań związanych z prowadzeniem firmy. W 2018 r. nastąpiło wiele zmian przepisów prawnych regulujących działalność gospodarczą i wymuszających na przedsiębiorcach ich stosowanie, często związane z koniecznością zmiany systemów (np. RODO). Inne bolączki dotykające branżę to rosnące koszty, zwłaszcza związane z wynagrodzeniami, mediami, wzrost cen żywności i niestabilna oferta dostawców. Klientów te wzrosty także dotykają, w związku z czym starają się utrzymać u dostawców usług dotychczasowe stawki, co ma negatywny wpływ na wypracowywane przez usługodawców marże. Wyzwaniem jest także zmieniający się rynek pracy i trudności z pozyskaniem profesjonalnych pracowników.

Mój biznes
To był pracowity rok dla Belvedere.
Dzięki zaufaniu, jakim darzą nas agencje eventowe, firmy korporacyjne oraz instytucje państwowe najwyższego szczebla, a także dzięki wygranej w kilku znaczących przetargach, mieliśmy zaszczyt świadczyć usługi podczas wielu prestiżowych eventów. I tak obsługiwaliśmy m.in. wydarzenia związane z jubileuszem 550-lecia parlamentaryzmu polskiego, Forum Ekonomiczne w Krynicy, Wiosenną Sesję Zgromadzenia NATO czy jubileuszową edycję Airshow w Radomiu.

Prognoza
W 2019 r. dużym wyzwaniem może być stawienie czoła oczekiwaniom Klientów związanym z próbą utrzymania budżetów na eventy na poziomie z ubiegłych lat, bez uszczerbku dla poziomu usługi.
Na pewno klienci będą poszukiwać nowatorskich, kreatywnych rozwiązań związanych z usługą cateringową. Jesteśmy na to przygotowani produktowo.

Jeśli chodzi o trendy - będziemy coraz bardziej eco i już nie tylko dlatego, że jest to trend, ale będzie to wymóg. Parlament Europejski przegłosował zakaz produkcji jednorazowych tworzyw sztucznych od 2021 roku. Jest to bardzo dobry kierunek, patrząc na to, jak zanieczyściliśmy środowisko – dlatego też ograniczamy do minimum plastikowe naczynia.
Znaczenia nabierają także działania CSR. Klienci są coraz bardziej świadomi więc przewidujemy, że będą częściej zwracać uwagę na sposób prowadzenia biznesu, odpowiedzialność społeczną, ale także gospodarczą (np. kulturę firmy, czy płacenie podatków przez partnerów biznesowych).
Stale zwracają też uwagę na sposób podawania jedzenia oraz pochodzenie produktów. Dlatego w naszej ofercie od lat stawiamy na produkty sezonowe, pochodzące od lokalnych dostawców.
Etyczna konsumpcja jest coraz bardziej istotna. Zmienia się styl życia. Klienci i Goście starają się utrzymywać work-life balance. Interesują się dietą, ekologią. Dlatego w ofercie cateringowej Belvedere coraz więcej miejsca zajmuje kuchnia wegańska i wegetariańska – to będzie mocny, utrzymujący się trend.

 

 

Katarzyna Lewandowska, kierownik Działu Sprzedaży Cateringu, Mazurkas Catering 360°: W roku 2019 nie będzie miejsca na bylejakość

Wydarzenie roku

Rok 2018 był niewątpliwie czasem obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości, a tym samym rokiem pod hasłem wielu imprez towarzyszących lub nawiązujących tematyką do tego, tak istotnego dla wszystkich Polaków, Jubileuszu. Zakres świadczeń cateringowych, które w związku z obchodami 100-lecia odzyskania niepodległości mieliśmy okazję świadczyć, obejmował pikniki, imprezy koktajlowe oraz uroczyste kolacje serwowane. Nasze usługi odgrywały tu istotną rolę, ponieważ właśnie w menu idealnie mogliśmy pokazać Polskę dawną i współczesną, prezentując tradycyjną kuchnię w nowatorskim wydaniu.
 
Rozczarowanie
Niestety obserwujemy, iż coraz więcej obiektów/przestrzeni eventowych – zarówno tych już działających na rynku, jak i nowo powstających – wprowadza umowy wyłącznościowe na dostawę usług cateringowych. Ograniczają w tym momencie Klientowi wybór preferowanego, sprawdzonego dostawcy i sztucznie zawyżają ceny tych usług, pozostawiając czasami jedynie furtkę w postaci tzw. odstępnego, którego wysokość niestety najczęściej zniechęca Klienta. Problem jest mniejszy, jeżeli na dostawcę z wyłącznością wybrana została firma działająca od wielu lat na rynku, która nabyła już doświadczenie w kwestii organizacji imprez cateringowych. Wtedy „tylko” Klient ma poczucie stawiania go pod ścianą „decyduje się Pan/ Pani czy nie?”.  Sytuacja wygląda gorzej, jeżeli właściciel/zarządca miejsca eventowego otwiera własny biznes lub wprowadza restaurację, która przy okazji… uczy się i dopiero zdobywa doświadczenie. Osobiście w każdym rozczarowaniu lub niesprzyjającym wydarzeniu staram się mimo wszystko dostrzec jakiś pozytyw. Tu, w dłuższej perspektywie, również jest to możliwe… Zawiedziony Klient, którego oczekiwania co do realizacji imprezy nie zostały zaspokojone, jeszcze mocniej doceni fakt korzystania z usług sprawdzonego zaufanego caterera, co sprzyjać będzie podnoszeniu wymagań wobec dostawców i dalszej profesjonalizacji rynku usług cateringowych.

Mój biznes
To był wyjątkowy rok, który utwierdził nas w przekonaniu, że stawianie na wysoką jakość usług i pozyskiwanie Klienta kreatywnością, poczuciem bezpieczeństwa i znakomitym produktem wykonanym z najlepszej klasy surowców, a nie najniższą ceną – opłaca się. Miniony rok obfitował u nas w okrągłe Jubileusze 25- 50- 75- czy 100-lecia, otwarcia nowych linii produkcyjnych, nowych kompleksów developerskich, międzynarodowych prestiżowych wydarzeń, co świadczy tylko o tym, jak postrzegają nas Klienci. To dla nas największa nagroda i jednocześnie motywator do podążania tą drogą. Oczywiście koniecznie trzeba wspomnieć, iż jest to przede wszystkim zasługa całego zespołu Mazurkas Catering 360°.
 
Prognoza
W roku 2019 nie będzie miejsca na bylejakość. Nie wystarczy zorganizować catering poprawnie, trzeba go będzie zorganizować nadzwyczajnie. Uczestnicy intensywniej oczekiwać będą czegoś mocnego, spektakularnego, czegoś, co przeżyją tu i teraz. W dobie Facebooka i Instagrama jako pierwsi pochwalą się swoimi przeżyciami. W dalszym ciągu będziemy chcieli rozbudzać emocje wśród Gości głównie poprzez pokazy przygotowywania potraw na żywo, interaktywne stacje kulinarne, „edukację” kulinarną podczas przygotowywania dań, konwersację bezpośrednią z Gościem podczas eventów, a także umożliwienie uczestnikom poznawania nowych smaków i specjałów różnych kultur. Mazurkas Catering 360° jako zespół profesjonalistów podczas planowania strategii na ten rok nie zapomni o dwóch bardzo ważnych kwestiach: po pierwsze, że bezkrytyczne podążanie za trendami zawsze będzie odtwórcze i nikogo nie zadziwi, a po drugie – koniecznie warto znać najnowsze tendencje, by móc zastanowić się, jak możemy zrobić coś lepiej i atrakcyjniej.


Emilia Melon-Olchowicz, współwłaścicielka Melon Catering: Zwiększa się świadomość żywieniowa naszych klientów

Wydarzenie roku

Obserwujemy dynamiczny rozwój rynku HORECA, z każdym rokiem naszej wieloletniej działalności mamy znacznie więcej wyzwań i zapotrzebowania na spersonalizowany catering. Jesteśmy mistrzami kreacji i chętnie podejmujemy wyjątkowe projekty, bo od zawsze niestandardowe i unikalne zadania są naszą mocną stroną. Nasi Klienci doskonale o tym wiedzą i stawiają nam coraz wyżej poprzeczkę.
Dużym przełomem jest zwiększająca się świadomość żywieniowa naszych Klientów. Staramy się przy każdym evencie precyzyjnie dostosowywać menu, biorąc pod uwagę wiele istotnych czynników .Tutaj zresztą jest bardzo istotna współpraca z Klientem, który ma wiedzę na temat gości wydarzenia, na którym mamy serować nasze wyjątkowe dania.
W roku ubiegłym i w następnych latach będą przeważały trendy zdrowego i ekologicznego jedzenia. Zapominamy o fast foodach i głębokim tłuszczu. Myślimy o środowisku. Odchodzimy od opakowań plastikowych na korzyść biodegradowalnych, skupiamy się na selekcji odpadów i dbamy o otaczający nas świat. Staramy się serwować żywność w najmniejszym stopniu przetworzoną. W wielkiej mierze odchodzimy od potraw mięsnych, a zwłaszcza wieprzowiny, która się cieszy co raz mniejszą popularnością. Z myślą o wegetarianach i weganach wprowadzamy różnorodne dania kuchni międzynarodowej . 
Wprowadzamy również pozostałe diety, które wykluczają gluten, laktozę i pozostałe alergeny.
 
Rozczarowanie
Nasze największe rozczarowanie to rozdrobnienie w naszej branży i walka ceną. Nigdy nie pozycjonowaliśmy się w kategorii taniego cateringu, a wielokrotnie to ten aspekt cenowy stanowi jedyne kryterium oceny oferty. Nie możemy mieć wysokiej jakości w najniżej cenie. Chcąc zapewnić wysoki poziom usług musimy liczyć się z większymi kosztami za catering. Klienci niejednokrotnie są zdumieni rozbieżnością w cenach usług cateringowych, ale my cały czas  mamy nadzieję, że wysoka jakość obroni się przed tanią konkurencją oferującą bardzo często żenujący poziom usług.

Mój biznes
Melon Catering od wielu lat działalności będący pod nazwą Party Serwis Catering – Melon definitywnie kończy z marką Party, zastępując ją Melonem, którym zresztą zawsze byliśmy. Certyfikujemy swoja działalność naszym nazwiskiem, co nas jeszcze bardziej obliguje do ciężkiej i rzetelnej pracy. W 2018 roku otrzymaliśmy aż dwie nagrody w konkursie MP Power Awards w kategorii catering, co stawia nas w grupie najlepszych cateringów działających na polskim rynku. Realizujemy mnóstwo prestiżowych i wymagających projektów, wprowadzamy najnowsze rozwiązania technologiczne i komunikacyjne, a już za chwile zaprosimy na nasza nową stronę Meloncatering.
 
Prognoza
W 2019 roku możemy się spodziewać większego zainteresowania zdrową i dietetyczną kuchnią uwzględniająca preferencje żywieniowe. Mamy nadzieję, że wzrośnie świadomość naszych Klientów w zakresie wyboru firmy cateringowej i cena nie będzie priorytetem wskazującym na wybór caterera.


Ewa Paciorek, dyrektor sprzedaży cateringu, Royal Catering: Trendy proekologiczne w duchu zero waste

Wydarzenie roku

RODO, postrach roku. Te cztery litery mocno dały się we znaki całej branży marketingowej, w tym eventowej. Kosztowało to godziny szkoleń oraz konieczność wprowadzenia nowych procedur dotyczących zasad gromadzenia danych, wydłużyło czas pracy działów sprzedaży. Natomiast czy to miało bezpośrednio wpływ na branżę cateringu? Nie zauważyłam. My dalej robimy to, co potrafimy najlepiej, czyli dajemy ludziom dobrze zjeść. A to w żaden sposób nie jest związane „z danymi wrażliwymi”, no chyba że ktoś nie chce, by inny wiedzieli, że jest uczulony na orzeszki ziemne.
Rewolucja cyfrowa pędzi swoim torem, platformy i nowoczesne technologie na dobre wkroczyły do branży eventowej, oferując nowe koncepty w organizacji wydarzeń, jednocześnie stymulując coraz głębsze poszukiwanie efektu wow. Tu nie chodzi tyle o jakiś przełom, ale o osadzenie się kierunku, którego nie można nie brać pod uwagę w naszej branży.
Tymczasem wydarzeniem roku jest dla mnie wzrost świadomości klientów, jeśli chodzi o trendy proekologiczne w duchu zero waste. Zaczynają zauważać swój wpływ na otoczenie, śledzić informacje dotyczące smogu czy dostosowywać się do unikania foliowych toreb. To widać po zapytaniach ofertowych, po wytycznych na realizację eventów czy pytaniach na temat tego, co się dzieje z resztkami. Dodajmy do tego jeszcze trendy wegetariańskie i wegańskie, absolutne „must be” każdego menu roku 2018. Do łask wróciła także kuchnia polska, szczególnie w roku setnej rocznicy odzyskania niepodległości. Proszeni jesteśmy o polskie dania tradycyjne, o kuchnię fusion łączącą egzotykę z polską nutą.

Rozczarowanie roku
Nasza reprezentacja na mundialu. Rozczarowanie sportowe, które również wpłynęło na branżę eventową i gastronomiczną. Dobry PR nakręcił wszystkich pozytywnie, biało-czerwone barwy rzucały się w oczy i co? Skończyło się boleśnie, nie tylko dla serc kibiców, ale także dla portfeli organizatorów wspólnego oglądania meczy, stref kibica w plenerze czy w knajpach. Frekwencja byłaby na pewno większa gdyby tam „nasi” grali.

Mój biznes
To był świetny rok! Zmieniliśmy siedzibę, powiększyliśmy się o 1000 mkw., wzmocniliśmy zespół sprzedaży oraz obsługi eventów. Rozwój firmy nabrał rumieńców i pozyskaliśmy wielu znaczących klientów. Ważne jest również to, że dzięki naszej własnej wypożyczalni sprzętu gastronomicznego jesteśmy samowystarczalni i efektywniej odpowiadamy na potrzeby zleceniodawców. Rozwinęliśmy także ofertę o usługi designu eventu, dzięki czemu nasze realizacje są bardzo spójne wizerunkowo, co bardzo podoba się klientom.
Przeżyliśmy w tym roku kilka bardzo ważnych realizacji, wśród których na pewno należy wyróżnić obsługę największej europejskiej wystawy psów Euro Dog Show w halach Ptak Warsaw Expo. Mobilizacja całego zespołu, by zapewnić dobre jedzenie dla tysięcy osób, w tym VIP, centrum prasowego, artystów oraz najważniejszych gości, czyli dzieci. Przez cztery dni ogarnialiśmy w różnych częściach czterech hal (gdzie zostały zbudowane specjalne zaplecza kuchenne) przerwy kawowe, lunche bufetowe i menu wieczorne. Nasze słynne ściany z przekąskami zrobiły furorę. Duże wyzwanie, wielka satysfakcja.
Taką samą satysfakcję odczułam przy mniejszym evencie na kilkanaście osób, ale bardzo eleganckim i prestiżowym. Dbałość o detal i jakość potraw, spójność z tematem przewodnim oraz zastosowanie niebanalnego konceptu cateringowego sprawiła, że również i ten event możemy zaliczyć do sukcesów roku 2018. Niestety więcej szczegółów nie mogę podać… cóż… RODO.

Prognozy

Dla nas priorytetem jest z pewnością ugruntowanie naszej pozycji w branży cateringu. Podpisaliśmy kilka rocznych umów z korporacjami, rozwinęliśmy nasze portfolio ofertowe i dążymy do szukania nowych wyzwań w świecie smaków kulinarnych. Widzimy coraz większe zainteresowanie eventami o wczesnej porze, czyli śniadaniami, jak również innowacyjnym podejściem do prezentacji potraw. Co będzie ważne dla branży eventowej? To co w tym roku, czyli maksymalna personalizacja oferty oraz stawianie na trendy proekologiczne. Nabierze znaczenia styl typu „comfort”, czyli nawiązujący do dobrych wspomnień z dzieciństwa czy młodości. Jednocześnie wciąż równolegle będzie rozwijał się trend zahaczający o nowoczesność i zastosowanie cyfrowych rozwiązań. Do wyzwań 2019 roku będzie należało pogodzenie tych dwóch kierunków. Z jednej strony mamy tęsknotę do tego, co znane i lubiane, z drugiej do tego, co oferuje nam XXI wiek.   

18 lut 2019
 
średnia ocen:
3.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.