Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Publikacje

Europejska wymiana doświadczeń podczas konferencji SBE

Najlepszy efekt uzyskujemy wtedy, gdy komunikujemy emocje i gdy marka łączy się z emocjami i wywołuje zaangażowanie – mówiła Ilaria Granato, development manager konkursu Bea World, podczas konferencji zorganiozowanej przez Stowarzyszenie Branży Eventowej w ramach Meetings Week Poland 2019. Spotkanie odbyło się pod hasłem „Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej”.
 
Ilaria Granato (Włochy), omawiając realizacje eventowe, podkreśliła, że w osiągnięciu sukcesu na tej platformie liczy się przede wszystkim kreatywność, a nie wielkość budżetu, że ważne jest określenie USP (unique selling proposition) eventu czyli zespołu unikalnych cech, które wyróżniają go wśród innych, konkurencyjnych wydarzeń. Ważne jest świadome wybranie określonej idei, która może wywrzeć wpływ na uczestników eventu.
 
Jako przykłady najlepszych realizacji światowych wymieniła między innymi event zorganizowany przez Muzeum Rijks w Amsterdamie, który polegał na zorganizowaniu pobytu w tym obiekcie dla jednego zwiedzającego i zapewnienie mu noclegu, lub promocję cyfrowego centrum dla niesłyszących firmy Samsung, w ramach której mieszkańcy jednego osiedla nauczyli się języka migowego. Realizacje te mają dziesiątki milionów odsłon w sieci i wpływają nawet na legislację (władze Turcji, inspirujący się drugim z tych eventów, zdecydowały o tłumaczeniu obrad parlamentu na język migowy). Innym przykładem realizacji przemawiającej językiem emocji był koncert w wykonaniu 100 muzyków w 50 lokalizacjach, pokaz fryzjerski w Barcelownie czy event firmy Mercedes. Emocje były także elementem eventu zorganizowane w Indiach, w ramach którego hotel zaaranżowano w formie googlehome, ze wszystkimi możliwościami technicznymi tego rozwiązania.
 
Prelekcja dotycząca przeglądu najlepszych realizacji eventowych była częścią programu zorganizowanego przez SBE pod tytułem „Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej”, którego słuchacze mogli się także dowiedzieć, jak z sukcesem działać na rynkach zagranicznych oraz otrzymali zestaw wskazówek dotyczących tego, jak promować firmy i budować silną pozycję wśród kontrahentów.
 
W programie znalazły się wystąpienia zagranicznych prelegentów, przedstawicieli stowarzyszeń eventowych, którzy opowiedzieli o branży w swoich krajach, a Marta Chmielewska, prezes SBE, podpisała porozumienia o współpracy z Baltic Event Industry Club (BEIC), Rosyjskim Stowarzyszeniem Branży Eventowej (HAOM) oraz BEA World.
 
Żaneta Berus, członek zarządu SBE, przedstawiła praktyczne wskazówki dotyczące rozmów biznesowych z klientami z innych kręgów kulturowych, które pozwolą zwiększyć szanse na pozyskanie kontraktów. Poza wiedzą na temat właściwego odczytywania sygnałów pięcioma zmysłami, znaków werbalnych i niewerbalnych, podkreśliła otwarcie się na inne kultury oraz świadomość różnic.
 
Maria Kirilova z Estonii, reprezentująca Baltic Event Industry Club, organizację branżową zrzeszającą firmy z krajów nadbałtyckich, omówiła wyniki analiz przeprowadzonych w poszczególnych krajach pod względem stawek kluczowych pracowników agencji, kosztów organizacji wydarzeń, a także średniej liczby pracowników czy przychodu firmy.
 
Julia Zholya ze stowarzyszenia HAOM opowiedziała o zapotrzebowaniu rosyjskich klientów korporacyjnych na eventy. Pochwaliła się także stworzonym dla firm narzędziem, czyli platformą HAOM-App usprawniającą działanie na rynku, pozyskiwanie nowych klientów i wzajemne doradztwo. Zaprezentowała również plany na rok 2019, wśród których ważnym jest uczynienie rynku transparentnym.
 
Jan Kalbfleisch, reprezentujący branżową organizację w Niemczech (FAMAB), przybliżył specyfikę rynku niemieckiego, na którym prawie 50 proc. budżetów na zintegrowaną komunikację przeznaczane jest na targi branżowe. Opowiedział on o najczęściej stosowanych kryteriach wyboru agencji eventowej. Jak się okazuje, w Niemczech najważniejsza jest rzetelność firmy, potem techniczne i doradcze umiejętności, a dopiero na trzecim miejscu kreatywność.
 
Szwedzki rynek przedstawił słuchaczom Janne Bjorg, który określił go jako dojrzały, gdzie konkurencja odbywa się bardziej na poziomie dostarczania doświadczenia z marką (brand experience) niż typowego eventu, a firmy stają się doradcami klientów w wyborze najlepszych rozwiązań komunikacyjnych.
 
Na rynkach międzynarodowych można się także promować za pomocą międzynarodowych konkursów, o czym mówili Magdalena Kozicka i Jędrek Nykowski (Mea Group)
 
O innych sposobach wychodzenia na zagraniczne rynki i nawiązywaniu kontaktów opowiedział Michał Kalarus, redaktor naczelny Think MICE. Omówił zasady programu hosted buyers, przedstawił obowiązki związane z uczestnictwem w nim, koszty oraz wachlarz możliwości, które z tego wynikają.  
O sukcesach firmy opowiedział Łukasz Kubiak, założyciel Grupy TSE, który zaznaczył, że podstawą są osobiste i branżowe kontakty zagranicą, a klienta zdobywa się zaangażowaniem i szczerością w rozmowach.

Z kolei podczas debaty „Jak przyciągnąć zagranicznego klienta do Polski?”, w której wzięli udział: Izabela Stelmańska (Departament Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego), Marcin Stolarz (Międzynarodowe Centrum Kongresowego w Katowicach), Anna Nowakowska (strefamice.pl), Władysław Grochowski, (Arche Group) oraz Rafał Patla (Adventure Warsaw) dyskutowali o potencjale eventowym Warszawy i Mazowsza, infrastrukturze hotelowej czy atutach naszego rynku. Natomiast Aleksander Szojda-Pallado, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych podkreślił znaczenie dobrego tłumaczenia międzynarodowych wydarzeń.

Jak się okazuje granice są jedynie w naszych głowach, o czym przekonywał Tomasz Cichocki, podróżnik i żeglarz. Całodniowa konferencja SBE została zwieńczona akcentem muzycznym i premierą teledysku „Tell me Why?” charytatywnego projektu „Sounds Like Women”, w którym Polskę reprezentowała Ewelina Flinta. O projekcie wraz z artystką opowiedzieli Luiza Staniec i Wojciech Olszanka. .
 
Wydarzenia w ramach Meetings Week Poland 2019 odbywały się od 20 do 22 marca 2019 roku w Centrum Konferencyjnym MsMarmaid w Warszawie.
01 kwi 2019
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.