Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Publikacje

Adriana Szczeniowska: Uśmiech jest trendy

W Tajlandii pozytywna energia, dobre nastawienie i wszechogarniający uśmiech to coś, co dostajesz w pakiecie z każdą inną usługą, czy jest nią serwowany street food na rogu ulicy, transport longboatem, czy może nocleg w pięciogwiazdkowym hotelu w centrum Bangkoku. Taka pozytywna energia wraca i spotyka się z uśmiechem klienta, bo jak unosić się i złościć na oazę spokoju? O trendach nie tylko w designie pisze Adriana Szczeniowska w cyklu Trends Watch.


Pisząc ten tekst, kończę właśnie swoją niemal miesięczną podróż po Tajlandii, siedząc na niewygodnym, plastikowym krześle przed lotniskiem Surat Thani. Dookoła gwar miasta, dziesiątki autokarów i mijających nas samochodów oraz tłumy ludzi. Bez problemu (po intensywności opalenizny lub jej braku) można odróżnić szczęściarzy, którzy dopiero co przylecieli na miejsce i zaczynają swoją przygodę z tajskim słońcem od tych już wypoczętych, wracających do domu. Ciepły wiatr kołysze egzotyczną, tryskającą zielenią roślinność przed lotniskiem, a ja raz jeszcze z refleksją obserwuję otaczających mnie Tajów i nie mogę powstrzymać kotłujących się w głowie myśli…

Wśród nich podsumowanie minionych tygodni spędzonych w tym kolorowym kraju. Kraju tak różnorodnym i pełnym kontrastów, a jednocześnie niezwykle konsekwentnym w jednym, jakże ważnym aspekcie – obsłudze klienta. Bo kimże, jak nie klientem, jest dla mieszkańców tego kraju turysta, który przyleciał tu z określonymi oczekiwaniami i ma zamiar wyjechać pełen tylko tych pozytywnych wrażeń?

Widzę tu silną analogię do naszej branży. Turysta i jego wakacje jest jak nasz klient i jego event. Należy go obsłużyć na możliwie najwyższym poziomie, ułatwić mu pobyt, doradzić, jak spędzić ciekawie czas, pomóc w logistyce i transporcie, nakarmić, zapewnić mu poczucie komfortu. Wszystko to Tajowie gwarantują, a poziom zaawansowania tej logistyki godny jest podziwu.

Po miesiącu podróży nasuwa się jeden wniosek – obsługa klienta rządzi się wszędzie, czy to w Polsce, czy na drugim końcu świata, dokładnie tymi samymi prawami. Nadrzędnym celem jest zadowolenie naszego klienta. Branża turystyczna jest w Tajlandii jak wielka machina, w której każdego roku uczestniczą dziesiątki milionów ludzi. Szacuje się, że w 2019 roku do kraju zamieszkałego przez 68 mln Tajów przyjechało ok. 40 mln turystów. Nie trudno wyobrazić sobie, jak dużej skali i wielkiego zaangażowania wymaga obsłużenie tak ogromnej liczby „klientów”, którzy stanowią niemal dwie trzecie liczebności lokalnej ludności.

Z mojej podróży wynoszę ważną lekcję. Lekcję uśmiechu i pozytywnego nastawienia do wyzwań, z jakimi codziennie się borykamy. Czyli tego, o co tak trudno w naszej, europejskiej, a szczególnie polskiej kulturze. Nie bez przyczyny Tajlandia nazywana jest „krainą uśmiechu”. W tej kulturze okazywanie złych emocji oceniane jest jako ewidentny objaw słabości. W naszej niekiedy wręcz przeciwnie, co w konsekwencji budzi emocje po każdej stronie (agencji, podwykonawcy, klienta końcowego). A te emocje najczęściej przenoszą się dalej i kumulują. A chyba każdy z nas woli być postrzegany jako pozytywna postać, bądź też w przypadku firmy – pozytywnie kojarzona organizacja, dla której nie ma przeszkód.

Słysząc kiedyś o warsztatach uśmiechu, ironicznie uśmiechałam się w duchu, myśląc o nich jako o nieistotnej fanaberii. Dziś moja perspektywa się zmieniła i naładowana pozytywną energią wracam do Polski z jednym planem. Aby ten uśmiech, którego się nauczyłam został ze mną jak najdłużej. Przełożę go na mój zespół, a razem z nim mam nadzieję, że przełożymy go na naszych klientów i partnerów. Bo uśmiech był, jest i zawsze będzie nieprzemijającym trendem!


Autor: Adriana Szczeniowska, dyrektor zarządzająca Rent Design

Cykl: Trends Watch… Ada Szczeniowska o trendach w branży
Adriana Szczeniowska, dyrektor zarządzająca Rent Design, będzie mówić o trendach dotyczących różnych aspektów działalności w branży eventowej – tworzenia wydarzeń, zarządzania, marketingu, designu, czy społecznej odpowiedzialności biznesu.
Trends Watch…  Ada Szczeniowska – czwarta środa miesiąca

26 lut 2020
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.