Podsumowanie roku: obiekty

Dla wielofunkcyjnych obiektów był to rok, który zmusił ich zespoły do porzucenia utartych ścieżek i wyjścia poza schematy. Część obiektów zorganizowała studia do realizacji eventów online, część przemodelowała swój biznes i włączyła do swojej oferty nowe formaty wydarzeń. Wszystkie stanęły przed wyzwaniem dotyczącym bezpieczeństwa i wypracowania standardów organizacji i obsługi wydarzeń, których organizacja była możliwa z zachowaniem sanitarnego reżimu.
Rok 2020 podsumowują przedstawiciele obiektów.

 



Aleksander Batorski  dyrektor Lubelskiego Centrum Konferencyjnego w Lublinie: Szybko zaadaptowaliśmy się do nowej rzeczywistości i przekształciliśmy nasze sale w studia  

Rok 2020 zapowiadał się bardzo optymistycznie pod względem liczby rezerwacji w Lubelskim Centrum Konferencyjnym. Porównując styczeń czy luty do tego samego okresu w roku ubiegłym, liczba konferencji wzrosła dwukrotnie. Mogę powiedzieć, że szacowaliśmy wzrost liczby organizowanych wydarzeń na poziomie niemal 40 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Marzec jednak zaskoczył całą branżę spotkań i w krótkim czasie zweryfikował wcześniejsze założenia finansowe.
Błyskawicznie podjęliśmy działania, mające na celu zniwelowanie negatywnych skutków pandemii. W pierwszej kolejności przekładając wydarzenia zaplanowane w LCK na późniejszy termin, z czasem jednak proponując klientom zmianę formuły. Trzy sale, przekształcone na studia do organizacji konferencji hybrydowych i online w LCK, cieszą się ogromną popularnością. Od początku pandemii udało nam się zrealizować około 200 konferencji w tej formule. Niebawem planujemy uruchomić czwarte studio.
Na zaufanie klientów duży wpływ wywarł fakt, iż jako jedni z pierwszych obiektów w Polsce opracowaliśmy procedurę „Bezpieczna konferencja”. Dokument był konsultowany z Departamentem Zdrowia UMWL, a także otrzymał pozytywną rekomendację Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
Podsumowując, dość szybko zaadaptowaliśmy się do nowej rzeczywistości. W rok 2021 wchodzimy pełni optymizmu i, nieustannie, chęci do działania. Staramy się stale dostosowywać ofertę do aktualnych potrzeb klientów oraz do sytuacji gospodarczej i społecznej w kraju, na którą wpływ mają ograniczenia związane z pandemią. Rozpoczynamy nowy rok, realizując konferencje online, ale w każdej chwili jesteśmy gotowi uzupełnić te wydarzenia elementem spotkania face to face.

 

Paula Fanderowska, zastępca dyrektora ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe:

Rok bez precedensu, bez podróży, bez wydarzeń F2F, bez publiczności, a także bez zysków

Ten rok można opisywać określeniem „BEZ”, jest przecież rokiem bez precedensu, bez podróży, bez wydarzeń F2F, bez publiczności, a także bez zysków…. Wszystkiemu winien COVID-19, który sprawił, że rok 2020 był dla całej branży wielką próbą, dla naszych biznesów, naszych umiejętności dostosowania się do okoliczności i zdolności solidarnego jednoczenia się, by być razem. Jednocześnie ta trudna sytuacja wymusiła na nas zmierzenie się z nową rzeczywistością, poprzez kreatywne działanie, dostosowanie się do warunków rynku, co oznaczało przejście ze świata onsite do świata online. Dla obiektu oznaczało to konieczność spojrzenia na jego możliwości w zupełnie innej perspektywie (out of the box) i stworzenia nie tylko nowej oferty dostosowanej do realiów, ale przede wszystkim nowej strategii komunikacji. To zwinne przejście do myślenia i działania inaczej nazwaliśmy Nowym Wymiarem ICE Kraków i uruchomiliśmy pokłady kreatywności. Ostatni miesiąc pokazał, że umiejętnie przekierowaliśmy swoje zasoby i realizowaliśmy wydarzenia dostępne w przestrzeni Internetu i działo się to równolegle: konferencje, spotkania biznesowe, koncerty czy briefingi prasowe. Wszystko z myślą o udostępnieniu na specjalnie stworzonej do tego platformie VOD Play Kraków. Wydawać by się mogło, że obiekt i zespół pracował normalnie. Jednak tę normalność naznaczyły wyśrubowane procedury bezpieczeństwa i brak udziału w wydarzeniach publiczności. I tej właśnie publiczności brakuje nam najbardziej.
Dlatego wyłania się przesłanie na rok 2021, w przeciwieństwie do bieżącego roku, niech będzie pod hasłem „Z”. Wejdźmy w ten rok z nabytymi umiejętnościami, dzięki którym będziemy na nowo tworzyć rynek spotkań, z determinacją, by przywracać świat spotkań z human connection experience oraz z wiarą, że umiejętnie dostosujemy działania do trendów i potrzeb, które nieodwracalnie zmieniły nasz rynek. Niech to będzie rok pod hasłem Z jak Zdrowie.

Grzegorz Kubicki, dyrektor marketingu, Stadion Śląski: Przeformatowaliśmy sposób prowadzenia biznesu i zmodernizowaliśmy centrum konferencyjne

Kończący się właśnie rok 2020 jest dla branży eventowej szczególny pod wieloma względami. COVID zmusił nas do wypracowania standardów organizacji i obsługi wydarzeń i zaadoptowania ich do nowej rzeczywistości. Wprowadzone obostrzenia co prawda uniemożliwiły wykorzystanie w pełni potencjału Stadionu Śląskiego, jednak przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa sanitarnego zorganizowaliśmy kilka wydarzeń lekkoatletycznych, piłkarskich oraz biegowych. Nowe realia sprawiły, że zaczęliśmy poszukiwać innych, niespotykanych jak dotąd na Stadionie Śląskim formatów. Z powodzeniem zrealizowaliśmy internetowy projekt muzyczny Pepsi Silesia Beats, a także Tauron Silesia Beach czy samochodowe kino studyjne.
Wykorzystaliśmy czas lockdownu i przeformatowaliśmy sposób prowadzenia biznesu z operatora na organizatora, postanowiliśmy rozbudować i zmodernizować nasze centrum konferencyjno-biznesowego, które już wiosną 2021 r. będzie nowoczesnym zapleczem eventowym. Wierzymy, że stanie się ono głównym miejscem spotkań ludzi biznesu w województwie śląskim. Planujemy jesienią 2021 roku zorganizować dwa duże formaty kongresowe, które wierzę, że zostaną dobrze przyjęte przez krajowy i międzynarodowy biznes i będą pierwszymi wydarzeniami kongresowymi realizowanymi przez Stadion.
Mimo wszystko patrzę z optymizmem w przyszłość i głęboko wierzę, że w 2021 roku trybuny Stadionu Śląskiego znów wypełnią się widzami spragnionymi sportowych wrażeń. A tych z pewnością nie zabraknie. Przed nami duże, międzynarodowe imprezy lekkoatletyczne, które w przyszłym roku zagoszczą na Śląskim.

Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targi Kielce: Wciąż pozostajemy w gotowości do działania

W mijający rok wchodziliśmy, zapewne jak wiele innych podmiotów branży targowej i kongresowej pełni nadziei, planów i oczekiwań. Umowy podpisane na organizację wydarzeń w naszym Centrum Kongresowym, podobnie jak stan przygotowań imprez targowych napawały nas optymizmem. Optymizm ten był na tyle duży, że zmotywował nas do podjęcia decyzji o kolejnej inwestycji  –wielofunkcyjnej hali wystawowo-eventowej. Niestety pierwsze sygnały o epidemii w Azji, ograniczyły udział części wystawców oraz odwiedzających podczas naszych wydarzeń w I kwartale.
Pomimo tego że rok 2020 przebiegał inaczej niż sobie wyobrażaliśmy, nasza reakcja mogła być tylko jedna – wciąż pozostajemy w gotowości do działania. Gdy tylko administracyjne uwarunkowania pozwolą na ponowną organizację imprez, będziemy w stanie to robić. Podjęliśmy także wszelkie możliwe kroki, aby nasze obiekty i organizowane u nas wydarzenia były bezpieczne. Nawet w roku pandemii udowodniliśmy, że zespół Targów Kielce potrafi sprostać nawet najbardziej wymagającym okolicznościom. W całkowitym reżimie sanitarnym zorganizowaliśmy imprezy na terenie zewnętrznym – kiermasze wiosenne i letnie, które skutecznie wypełniły lukę po odwołanych ulubionych targach kielczan – Dom i Ogród. Z dużym zainteresowaniem spotkało się także kino samochodowe, które na kilka seansów stanęło na parkingu kieleckiego ośrodka. Oprócz wdrożenia wymaganych zabezpieczeń sanitarnych, zakupiliśmy również bramki dekontaminacyjne, które pozwoliły gościom naszego ośrodka czuć się bezpieczniej. We wrześniu i październiku zorganizowaliśmy Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego, przeniesione z wiosny: Targi STOM, oraz Plastpol. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi partnerami i klientami – w rozmowach da się odczuć wielką niecierpliwość, z jaką oczekują oni powrotu „do normalności”, do tradycyjnych kontaktów targowych oraz spotkań.
To oczekiwanie budzi nadzieję. Trudny czas wykorzystujemy tak, by z jeszcze większym profesjonalizmem i oddaniem przyjąć u nas gości kiedy tylko obostrzenia zostaną zniesione.
Życzę wytrwałości w tym trudnym czasie i solidarności w budowaniu dobrych relacji.

Davide Odella, członek zarządu, Expo XXI Warszawa: Postawiliśmy na wydarzenia online, w naszych przestrzeniach powstało multimedialne studio

Kończący się rok był zarówno dla nas, jak i dla całej branży, rokiem wyzwań i zmian. Sytuacja epidemiologiczna sprawiła, że przemysł spotkań musiał szukać innowacji, by móc utrzymać się na rynku. W Expo XXI postawiliśmy na wydarzenia online, budując multimedialne studio w naszych przestrzeniach. Nie zrezygnowaliśmy z niego jesienią, wiedząc jak niepewna jest sytuacja w kraju. Decyzja okazała się słuszna – branża pozostawała „odmrożona” przez niewiele ponad miesiąc, a studio nadal działa i realizuje różnorodne wydarzenia.
Wspominając wrześniowe targi, pierwsze po wiosennym lockdownie, wiemy że potrzebne będzie kilka miesięcy na rozruch. Ten czas potrzebny jest przede wszystkim organizatorom oraz ich gościom, aby na nowo przekonać się, że targi czy inne eventy mogą być bezpieczne.
Cała branża wykonała niesamowitą pracę dostosowując swoje obiekty/wydarzenia do wciąż zmieniających się wytycznych sanitarnych i ta praca zaowocowała, w naszym przypadku, we wrześniu i październiku – goście targowi czuli się bezpiecznie, a my nie odnotowaliśmy ani jednego zakażenia COVID-19. Niestety sytuacja branży nie jest łatwa. Wielomiesięczny zakaz organizacji wydarzeń odbił się nie tylko na obiektach targowych, ale także na całej rzeszy firm realizujących wydarzenia.
Zamykamy ten rok głęboko wierząc, że 2021 będzie łaskawszy dla branży, która bardzo dotkliwie odczuwa wprowadzony zakaz organizacji wydarzeń. Mamy nadzieję, że już w lutym powitamy pierwszych gości i organizatorów w gościnnych progach Expo XXI.

Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu Grupy MTP (Międzynarodowe Targi Poznańskie): Ten rok pokazał ogromną siłę drzemiącą w zespole.

Z całą pewnością był to rok, który zmusił nas wszystkich do porzucenia utartych ścieżek i do wyjścia poza schematy. Siłą rzeczy znacznie więcej czasu poświęcaliśmy również na analizy i prace strategiczne. Wszyscy musieliśmy zatrzymać się na chwilę i w wymagających warunkach pracy zdalnej stworzyć nowe scenariusze na nadchodzące miesiące.
W trakcie lockdownu wszystkim wyjątkowo doskwierał brak bezpośrednich spotkań i rozmów twarzą w twarz. Ponownie uświadomiliśmy sobie wartość tego, co robimy, jako przedstawiciele branży spotkań. Targi, kongresy, konferencje i eventy tworzą przestrzeń do dyskusji, wymiany myśli, idei i emocji. Ta świadomość motywowała nas do dalszego działania i m.in. dlatego tak szybko uruchomiliśmy studio nagrań, dzięki któremu od wielu miesięcy realizujemy profesjonalne transmisje wydarzeń online. Oczywiście nie zastąpią one bezpośredniego kontaktu, ale dzięki wirtualnym wydarzeniom możemy wszyscy zawodowo się rozwijać, poszerzać wiedzę i nawiązywać współpracę.
Ten rok pokazał także ogromną siłę drzemiącą w zespole. Jako zarząd Grupy MTP, która jest liderem na rynku spotkań w Europie Środkowo-Wschodniej, zawsze zdawaliśmy sobie sprawę, że nasi pracownicy są największą wartością firmy i kluczowe było zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa. Dlatego też każdego dnia w formie wewnętrznych biuletynów przekazywaliśmy im najaktualniejsze informacje o tym, co dzieje się w firmie. A działo się naprawdę dużo! Nasz zespół wykazał się niezwykłym zaangażowaniem i kreatywnością.
Udało nam się zainicjować wiele projektów i poszerzyć ofertę o nowe usługi, które z pewnością zostaną z nami na dłużej. Restauracja GARDENcity w ekspresowym tempie rozpoczęła dystrybucję posiłków na wynos, uruchomiliśmy rewelacyjny catering dietetyczny, a zespół IDEAexpo, odpowiedzialny za zabudowę stoisk targowych, wyspecjalizował się w aranżowaniu przestrzeni zgodnie z nowymi standardami bezpieczeństwa. Będąca częścią Grupy MTP agencja interaktywna R360 zaczęła realizować kampanie online dla coraz większego grona klientów, a my poszerzaliśmy portfolio wydarzeń online, jak niezwykle wartościowa merytorycznie konferencja marketingowa GMC Live! Mamy wciąż wiele planów i pomysłów. Rok 2021 będzie rokiem inwestycji. W pierwszym kwartale 2021 roku rozpoczniemy budowę parkingu podziemnego oraz unikatowej kulturalnej przestrzeni outdoorowej dla 10 tys. osób, przed nami modernizacja Areny Poznań, planujemy także rozbudować pawilon numer 6.
Za nami dwanaście miesięcy, w których niepokój mieszał się z dumą z postawy kolegów z zespołu, a co za tym idzie energią do dalszego działania. To był trudny rok dla całej branży spotkań. Mimo wszystko w przyszłość patrzymy z optymizmem. Wszyscy potrzebujemy spotkań i wierzymy, że na skutek pandemii pojawią się nowe formaty i formuły spotkań, które jak zawsze będą ciekawe, wartościowe i bezpieczne.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl