Kraków Impact - badanie wpływu spotkań na gospodarkę miasta

W 2013 roku w Krakowie zorganizowano 3413 spotkań, z których trzy na cztery odbywały się w hotelach. wygenerowały blisko 1067,9 mln zł PKB, co stanowiło około 2,37% PKB całej gospodarki Krakowa. takie są wyniki badania Kraków Impact, którego założeniem było oszacowanie wielkości sektora spotkań biznesowych w Krakowie oraz jego wartości dla gospodarki miasta.

W 2013 roku w Krakowie zorganizowano 3413 spotkań, z których 3 na 4 odbywały się w hotelach, ze względu na brak obiektów o przeznaczeniu stricte konferencyjno-kongresowym. Ponad połowa z nich trwała tylko 1 dzień. Co czwarty kongres i konferencja odbywające się w stolicy Małopolski poświęcone były problematyce branży technicznej, a co dziesiąte - informatyczno-komunikacyjnej. Ponad jedna czwarta spotkań miała charakter międzynarodowy, zaś 70 proc. wszystkich wydarzeń została zorganizowana na zlecenie przedsiębiorstw.
 

Zgodnie z przyjętymi założeniami Kraków Impact, wyodrębniono trzy grupy spotkań biznesowych:
-kongresy i konferencje oraz inne spotkania o podobnym charakterze, takie jak: seminaria, sympozja, konwencje, czy zjazdy,
-szkolenia, imprezy motywacyjne oraz inne wydarzenia korporacyjne,
-targi i wystawy gospodarcze.

Obliczono, iż każdy uczestnik pierwszych dwóch grup spotkań wydał w Krakowie średnio 2098 zł, z czego 733 zł stanowiła opłata konferencyjna, 638 zł wynosiło pokrycie kosztów noclegów, zaś pozostała kwota, czyli 156 zł to wydatki na gastronomię. Uczestnik targów i konferencji wydawał średnio 1023 zł, co związane było z odmiennym charakterem wydarzenia. Z kolei wystawca targowy przeciętnie wydatkował w Krakowie kwotę 15 791 zł, a osoba go reprezentująca na wydatki indywidualne przeznaczała 2439 zł.
Szacunkowa wartość podatków i opłat do budżetu miasta Krakowa, wygenerowanych przez branżę MICE wyniosła ponad 89 mln złotych, co stanowiło 2,4 proc. dochodów budżetu miasta Krakowa.


Pięcioletni projekt Kraków Impact, realizowany był wspólnie przez Krakow Convention Bureau, Fundację Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytet  Nauk Stosowanych Zachodniej Szwajcarii HES-SO Valais oraz operatora ICE Kraków Congress Centre - Krakowskie Biuro Festiwalowe.
Grupą docelową przeprowadzonych badań były wszystkie podmioty, które uczestniczą w szeroko rozumianej branży spotkań tzw. sektora MICE - organizatorzy konferencji, kongresów, konwencji, seminariów, targów, wystaw, podróży motywacyjnych oraz gestorzy obiektów z zapleczem konferencyjnym w Krakowie. W szczególności były to: przedsiębiorstwa, organizatorzy turystyki, firmy szkoleniowe, hotele, obiekty konferencyjne, muzea i inni przedstawiciele branży.
23 września 2014 r. w Kraków Arenie odbyła się konferencja podsumowująca projekt pt. Ekonomiczne znaczenie przemysłu spotkań dla gospodarki Krakowa. W spotkaniu uczestniczyli autorzy badania oraz eksperci rynku spotkań.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl