Więcej spotkań w lutym

Dzięki danym zgromadzonym w analizującym rynek spotkań Demand Outlook, można stwierdzić, że w lutym 2016 w badanych 150 obiektach w głównych miastach Polski odbyło się 3732 wydarzeń. Oznacza to, że każdego dnia miesiąca odbywało się ich średnio 128,7 spotkań. Średnia długość wydarzeń wyniosła 1,5 dnia, a użyto w tym czasie 7,5 proc. całej dostępnej powierzchni konferencyjnej (obliczonej w mkw). Na podstawie maksymalnej pojemności wykorzystanych sal oszacowano, że wzięło w nich udział 293 347 osób, czyli średnio po 78,6 uczestnika na każde spotkanie.
 

Dla porównania w styczniu 2016 w badanych obiektach odbyło się 2869 spotkań (o 863 mniej niż w lutym), trwających średnio po 1,4 dnia, a wykorzystano 6,1 proc. całej dostępnej powierzchni konferencyjnej. Warto w tym miejscu odnotować, że praktycznie aż do 10 stycznia w trwał tzw. „martwy sezon” bez znaczącej aktywności w branży spotkań.
W lutym 2016 r. hotele wykorzystywały średnio 11,4 proc. swojej powierzchni konferencyjnej, przy czym obiekty 4- i 5-gwiazdkowe łącznie wykorzystywały jej 24 proc., (4* - 11,4 proc., 5* - 12,6 proc.), zaś hotele poniżej 3* - 21,5 proc.
W obiektach niezależnych odbyło się 37,3 proc. wydarzeń, zaś wśród sieci hotelowych najwięcej miało ich miejsce w hotelach Accor - 16,2 proc. oraz Hilton Worldwide – 10,3 proc..

Największe obłożenie sal odnotowano w piątki - 8,9 proc. oraz czwartki 8,5 proc. Co do czasu ich trwania, najwięcej było spotkań jednodniowych – aż 2633, znacznie mniej dwudniowych – 718 oraz 3-dniowych – 221.
W badanym okresie największą aktywność wykazywała branża farmaceutyczna/medyczna/urodowa – 583 spotkań, edukacyjna – 443 oraz technologiczna/IT – 316.
Z całej puli 3732 spotkań, jakie łącznie odbyły się w Polsce, 1296 odbyło się w Warszawie. Średnie miesięczne obłożenie w tym mieście wyniosło tu 5,2 proc. całej dostępnej powierzchni. Najwięcej wydarzeń odnotowano w obiektach niezależnych – 28,8 proc., jeśli zaś chodzi o sieci hotelowe, to najwięcej imprez odbyło się w obiektach Accor – 20,1 proc. W raportowanym miesiącu, najwięcej swojej powierzchni konferencyjnej wykorzystywały w stolicy obiekty  4* - 15,9 proc. oraz 5* - 15,7 proc., zaś w obiekty 3* i mniej jedynie 5,4 proc.. Najbardziej aktywną branżą okazałą się w Warszawie branża edukacyjna –  192 spotkania.
W aglomeracji śląskiej w lutym odbyło się 355 spotkań, a wykorzystano tu 13,1% całej dostępnej powierzchni. Najbardziej aktywne sieci hotelowe to – Vienna – 22,3%, Diament – 17,7 % oraz Qubus – 14,8%. Najwięcej spotkań organizowano tu w obiektach posiadających 3 gwiazdki – 16,1% i mniej – 40,5%. Najbardziej aktywna branżą była branża farmaceutyczna/medyczna/urodowa (76 zorganizowanych spotkań).
W Krakowie łączna liczba zrealizowanych wydarzeń wyniosła w lutym dokładnie 400. Średnio wykorzystano tu 11,5 proc. całej dostępnej powierzchni konferencyjnej. Największe wykorzystanie powierzchni konferencyjnej zanotowano w obiektach niezależnych – 31,4 proc. oraz w hotelach sieci Hilton Worldwide – 14 proc. Najwięcej swojej powierzchni konferencyjnej wykorzystały tu obiekty 3* - 17 proc. W Krakowie obłożenie na podobnym poziomie zarejestrowano w czwartki – 8,8%, piątki – 8,5 proc. i soboty – 8,5 proc. Najwięcej spotkań zrealizowano dla branży farmaceutycznej/medycznej/urodowej – 77.
W Poznaniu liczba odbytych spotkań wyniosła w lutym 331, przy średnim obłożeniu 14,1 proc. Największy udział przestrzeni konferencyjnej zrealizowano w obiektach niezależnych – 37,3 proc. oraz w sieci Accor – 36,2 proc. i IBB – 22,3 proc. Najbardziej aktywna branża to farmaceutyczna/medyczna/urodowa.
Na północy kraju – w Trójmieście – liczba wszystkich zrealizowanych spotkań wyniosła 214 (w styczniu – 216). Największe obłożenie miały obiekty niezależne (45,3%) oraz sieć Accor (16,8%). Oprócz branż szczególnie aktywnych analogicznie jak w pozostałych częściach kraju (farmaceutyczna i edukacyjna), porównywalną aktywnością wykazywała się tu branża sprzedażowa (Sale, Retail, Distribution). 
Lublin w lutym zrealizował 128 spotkań, 63,1 proc. z nich miało miejsce w niezależnych obiektach, zaś najsilniejszą siecią okazał się Accor – 24,6 proc. Najbardziej aktywna była branża edukacyjna, zaś największe obłożenie zanotowano w piątki – 12,8 proc. oraz soboty – 12,2 proc. Dla porównania, w styczniu największe wykorzystanie przestrzeni konferencyjnej miało miejsce w Lublinie w sobotę – 17,8 proc., a jednocześnie najczęściej organizowane były spotkania prywatne.

***
Próba badawcza:
150 obiektów monitorowanych codziennie w całej Polsce. W tym – Warszawa: 26 obiektów, Kraków: 24 obiekty, Trójmiasto: 20 obiektów, Aglomeracja Śląska: 12 obiektów, Lublin: 11 obiektów, Poznań: 14 obiektów, Wrocław: 11 obiektów, inne.

Źródło: DemandOutlook.com

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl