Pierwszy kwartał 2017 lepszy od pierwszego kwartału w 2016

Z danych zgromadzonych przez analizujący rynek spotkań system Demand Outlook, w I kwartale 2017 roku odbyły się łącznie 12 043 spotkania. To o 988 więcej, niż w identycznym przedziale czasu w roku 2016, w którym system dotarł do informacji o 11 055 spotkaniach.
 

W bieżącym roku w styczniu odbyło się w Polsce 3476 spotkań (w styczniu 2016 było ich 2882), w lutym 3566 (w lutym 2016 było ich 3752), a w marcu 5163 (w marcu 2016 było ich 4492). Średnie obłożenie całej dostępnej powierzchni w I kwartale bieżącego roku wyniosło 7 proc., zaś w I kwartale 2016 – 6 proc.
W roku 2017 hotele odnotowały najwyższe obłożenie – 9,7 proc., centra wystawiennicze i kongresowe oraz obiekty i sale na specjalne wydarzenie – po 3 proc. Można także zauważyć, że największe obłożenie odnotowano w obiektach 5* - 10,3 proc., oraz 4* - 10 proc. W roku 2016 obłożenie w hotelach wynosiło 8 proc., zaś w pozostałych dwóch typach obiektów po 1,8 proc., jednocześnie hotele 5* odnotowały 14,4 proc. obłożenia, zaś 4* – 9 proc.
W roku 2017 w zależności od sieci hotelowej największe użycie powierzchni konferencyjnej, bo 48,1 proc. miało miejsce w obiektach niezależnych, 12,9 proc. w sieci Accor, a 8,2 proc. w sieci Hilton Worldwide. W poprzednim roku obiekty niezależne wykazały 40,9 proc. obłożenia (7,2 proc. mniej niż w 2017), sieć Accor – 14,9 proc. (2 proc. więcej niż w 2017), Hilton Worldwide – 7,5 proc.
W 2017 roku najwięcej spotkań odbywało się w Polsce w czwartki – 3611, w środy – 3408 oraz we wtorki – 3160. W roku 2016 w czwartki odbyło się 3309 spotkań, w środy – 3063, a we wtorki – 2812.
W I kwartale najwyższe obłożenie odnotowano w czwartki – 15,8 proc. w 2016 roku, oraz 14,3 proc. w 2017 roku.
W obydwu przedziałach czasu najbardziej aktywną branżą okazała się w skali kraju branża farmaceutyczna/medyczna/urodowa – 1852 spotkania w roku 2017 i 1763 w roku 2016 oraz branża edukacyjna – 1327 spotkań w roku 2017 i 1310 w roku 2016.

WARSZAWA
W Warszawie, w I kwartale 2017 odbyło się łącznie 4505 spotkań, czyli o 526 więcej, niż w roku 2016 – 3979 spotkań. Średnie obłożenie w Warszawie wyniosło w 2017 roku – 7 proc., a w roku 2016 – 4 proc. całej dostępnej powierzchni. Największe obłożenie odnotowały obiekty niezależne, które w badanym przedziale czasu w 2017 roku zrealizowały 51,6 proc. wszystkich spotkań, jakie odbywały się w Warszawie, zaś w 2016 – 34,6 proc. Sieć Accor zrealizowała w 2017 roku 13,7 proc. spotkań, a w 2016 – 20 proc. Sieć Hilton Worldwide kolejno po 11,2 proc. oraz 12,1 proc.

WROCŁAW
Wrocław w I kwartale 2017 odnotował łącznie 1218 spotkań, a w I kwartale 2016 roku – o 179 mniej bo 1039. Średnie obłożenie w tym mieście wyniosło w 2017 roku – 15 proc., czyli o 3 proc. więcej niż rok wcześniej – 12 proc. Największe obłożenie odnotowały obiekty niezależne, które w badanym przedziale czasu w 2017 roku zrealizowały 33,4 proc. wszystkich spotkań, jakie odbywały się we Wrocławiu, odnotowały więc spadek o 9,8 proc. w stosunku do roku 2016 – 43,2 proc. Sieć Accor zrealizowała w 2017 roku 32,2 proc. spotkań, czyli o 8,6 proc. więcej niż rok wcześniej – 23,6 proc. Sieć Diament zgarnęła w bieżącym roku 17,3 proc. spotkań, zaś w 2016 – 11,2 proc..

AGLOMERACJA ŚLĄSKA
W aglomeracji śląskiej w I kwartale 2017 odbyły się 1183 spotkania, a w I kwartale roku 2016 było ich 1062. Średnie obłożenie w bieżącym roku wyniosło 6 proc., zaś w roku 2016 – 5 proc. Największe wykorzystanie powierzchni konferencyjnej zanotowano w obiektach niezależnych – w roku 2017 na poziomie 29,7 proc. oraz 2016 – 21,6 proc. Sieć Best Western zrealizowała w 2017 roku 18 proc. spotkań, jakie odbyły się na rynku, zaś w roku 2016 – 19,9 proc. Sieć Diament zrealizowała w 2016 14,1 proc., a w roku 2017 – 17,3 proc.

KRAKÓW
W Krakowie łączna liczba zrealizowanych wydarzeń wyniosła w I kwartale 2016 roku 1131, zaś w I kwartale 2017 było ich o 175 więcej bo 1306. W 2016 roku średnio wykorzystywano tu 7 proc. dostępnej powierzchni, zaś w roku 2017 o 3 punkty więcej – 10 proc. Największe wykorzystanie powierzchni konferencyjnej zanotowano w obiektach niezależnych – 25,3 proc. w roku 2016 oraz 27,8 proc. w roku 2017. Sieć hoteli Hilton Worldwide odnotowała w 2016 roku 12,6 proc. użytej powierzchni, zaś w 2017 – 23,1 proc. Best Western z 11,1 proc. w 2016 roku spadł do 8,8 proc. w roku 2017, a Carlson Rezidor z 10,4 proc. w 2016 roku do 7,7 proc. w roku 2017.

POZNAŃ
W Poznaniu liczba odbytych spotkań wyniosła w I kwartale 2017roku 950, czyli o 161 więcej niż w 2016, kiedy to odnotowano ich 789. W analizowanym przedziale czasu w 2017 roku wykorzystano tutaj 13 proc. całej dostępnej na rynku powierzchni konferencyjnej, zaś w 2016 roku obłożenie wyniosło 11 proc. Największe obłożenie odnotowały obiekty niezależne, które w badanym przedziale czasu w 2017 roku zrealizowały 41,4 proc. wszystkich spotkań, jakie odbywały się w Poznaniu, zaś w 2016 – 37,9 proc. Sieć Accor zrealizowała w 2017 roku 35 proc. spotkań, a w 2016 – 37,7 proc. Sieć IBB kolejno po 15,7 proc. w 2017 roku i 20 proc. w 2016 roku.

TRÓJMIASTO
W Trójmieście – liczba wszystkich zrealizowanych spotkań wyniosła w I kwartale 2017 roku 868 – przy średnim obłożeniu 6 proc., zaś w I kwartale 2016 roku 708 – przy średnim obłożeniu 5 proc. Największe użycie powierzchni konferencyjnej zanotowały: obiekty niezależne – I kwartał 2017 – 46,5 proc., I kwartał 2016 – 43 proc., sieć Accor – I kwartał 2017 – 15,1 proc., I kwartał 2016 – 17,5 proc. oraz sieć Focus – I kwartał 2017 – 10 proc., I kwartał 2016 – 15,3 proc..

ŁÓDŹ
Łódź gościła w I kwartale 2017 roku 518 spotkań, czyli o 77 mniej niż w identycznym przedziale czasu roku 2016, kiedy odbyło się ich 595. Średnie obłożenie w analizowanych miesiącach roku 2017 wyniosło 9 proc., zaś w roku 2016 – 10 proc.

LUBLIN
W Lublinie łączna liczba zrealizowanych wydarzeń wyniosła w I kwartale 2016 roku 512, zaś w I kwartale 2017 było ich o 134 mniej bo 378. W 2016 roku średnio wykorzystywano tu 10 proc. dostępnej powierzchni, zaś w roku 2017 o 7 punktów mniej, bo jedynie 3 proc.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl