Raport Agencje eventowe 2019: Brave agencją roku, wyróżnienie dla Endorfina Events

Agencja Brave została wybrana agencją roku w raporcie Agencje eventowe 2019, przygotowanym przez Media & Marketing Polska i Kantar Millward Brown. Wyróżnienie otrzymała agencja Endorfina Events.
 
Agencje Eventowe 2019 to piąta edycja raportu, którego autorzy brali pod uwagę wyniki badania satysfakcji klientów, kluczowe projekty, działania nowo biznesowe i stracone budżety.
 
Z analiz tych wynika, że rok 2018 dla agencji Brave był bardzo udany, co potwierdzają zadowoleni klienci, wśród których znajdują się przedstawiciele takich marek jak Desperados, Doritos, Netflix czy H&M.
Projekt największej domówki w Polsce - In the house by Desperados był znany także za granicą i wygrał MP Power Awards w kategorii kampania zintegrowana z wykorzystaniem event marketigu. Brave był również odpowiedzialny za launch marki Doritos.
Agencja pracowała też dla marki Netflix przy polskiej premierze serialu Altered Carbon, a jedną z najgłośniejszych realizacji Brave w ubiegłym roku był projekt dla H&M – H&M Loves Music. Każdy z koncertów w serii został wyprzedany, a uczestnicy jeszcze długo po zakończeniu projektu przypominali w mediach społecznościowych o widowiskowej scenografii, zaproszonych gwiazdach i swoich wrażeniach.
Eventowe emocje uzupełnia wysoka dynamika obrotów i świetne wyniki badania satysfakcji klientów.
 
Endofrina Events została wyróżniona nie tylko za wyniki finansowe i trafne posunięcia biznesowe, ale przede wszystkim za mocną obecności agencji za granicą – zrealizowała bowiem łącznie kilkadziesiąt eventów w 11 krajach europejskich, takich jak Czechy, Anglia, Litwa, Rumunia, Węgry, Grecja, Chorwacja, Słowenia, Białoruś, Serbia i Bułgaria. Nawiązała również kilka strategicznych partnerstw w regionie CEE oraz jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowych konferencji.
Za projekty realizowane w 2018 roku agencja zdobyła swoje pierwsze międzynarodowe nagrody w konkursach International Business Awards, Eventex Awards oraz The Baltic Events Awards. Natomiast klienci docenili możliwość organizacji kompleksowych akcji eventowych na terenie całego kraju.
Endorfina ma za sobą pierwszy pełny rok od połączenia z agencją WebTalk i jak wynika z przeprowadzonych analiz wzmocnienie obsługi marek w zakresie eventów o digital marketing było bardzo dobrym posunięciem.
 
Autorzy raportu podkreślają, że agencje eventowe zaczęły mocno rozbudowywać zakres swoich kompetencji, dotyczy to właśnie digital marketingu, a także studiów graficznych, a najlepsze agencje wyraźnie zmieniają działalność w kierunku obsługi 360 stopni.
 
W raporcie oceniono także inne agencje, w sumie znalazło się ich tam 12.
 
Allegro Brand Experience Agency, wyróżniona w roku 2018, zanotowała słabsze wyniki badania satysfakcji klienta, chociaż miała dobre wyniki biznesowe. Klienci wskazują, że warto popracować nad zrozumieniem nowych mediów i stosowaniem nowych technologii w realizacji projektów.
 
Również wyróżniona w ubiegłorocznym raporcie agencje Bespoke teraz skutecznie pracuje nad wzmocnieniem swojej pozycji na rynku, a utworzenie nowej struktury The Bar ma poszerzyć jej kompetencje o działania reklamowe.
 
El Padre prowadzi efektywne działania nowo biznesowe i utrzymuje w portfolio dotychczasowe budżety. Pracuje też nad rozwojem swoich kompetencji, a jej działania doceniają klienci, co potwierdzają bardzo dobre wyniki badania. Do nowych klientów agencji w roku 2018 należą: Pracuj.pl, Grupa Azoty, Volkswagen Polska, Orlen Oil, Stock Polska.
 
Po raz pierwszy w raporcie znalazła się agencje Event-Factory, której imponujące portfolio klientów, wzrost zatrudnienia i dobre wyniki badania dają mocną pozycję. Główne zmiany w jej strukturze to przeprowadzona restrukturyzacja i wydzielenie trzech działów: operations & project management office, event management oraz creative & client services, a także ekspansja zagraniczna i rozwój w kierunku kampanii 360 stopni.
 
Znacznie powiększyło się także portofolio klientów agencji Focus Event, co jest m.in. efektem nawiązania stałej współpracy z agencją Monday PR. Stały poziom zatrudnienia i utrzymanie współpracy między innymi z ING mogą wskazywać na prowadzenie stabilnego biznesu.
 
Stabilnym biznesem może się także pochwalić wyróżniona w ubiegłorocznym raporcie Horeca Group, której klienci w badaniu satysfakcji potwierdzają zadowolenie ze współpracy. Agencja postawiła na rozwój kompetencji digitalowych i wzmocnienie zespołu.
 
Natomiast Imagine Nation zacieśniła współpracę z Focus Media Group, co pozwoliło na połączenie zespołów realizujących działania z różnych obszarów, takich jak event marketing, ATL, BTL oraz digital. Słuszność tej strategii potwierdzają bardzo dobre wyniki badania satysfakcji klientów, którzy szczególnie doceniają znajomość ich kategorii produktowej i sytuacji rynkowej.
 
Agencja Mea Group wzmacniała kompetencje poprzez implementację europejskich rozwiązań i procedur, co w efekcie zapewniło jej mocną pozycję na rynku. W roku 2018 prowadziła efektywne działania nowo biznesowe i znacznie poprawiła wyniki badania satysfakcji klientów.
 
Takie działania dotyczyły również New Look Advertising, która poszerzyła zasięg swoich działań między innymi dzięki zagranicznym eventom organizowanym dla L’Oréal Polska. Wyniki agencji na wymiarach szczegółowych nadal są zbliżone do średniej dla agencji eventowych, jednak klienci docenili znajomość ich kategorii produktowej i sytuacji rynkowej oraz ofertę usług wykraczającą poza same eventy.
 
Dla Plej w roku 2018 największym wyzwaniem była integracja rozbudowanej struktury, zatrudnienie w agencji w tym czasie wzrosło bowiem o 80 procent (dotyczyło to zarówno działów eventów, kreacji, client service jak i działu digital). Klienci cenili sobie współpracę z agencją, a jej wyniki finansowe potwierdziły stabilną pozycję na rynku.
 
Wrocławska agencja PowerEvents zadebiutowała w raporcie z dobrymi ocenami w badaniu satysfakcji klientów i ciekawym portfolio. Znaczny wzrost obrotów firmy i rozbudowa zespołu wskazują na to, że firma ma za sobą udany rok. Wśród realizowanych projektów można wymienić: otwarcie pierwszej fabryki w Polsce – firma RTP, 30-lecie firmy TIM; 20-lecie firm Sitech oraz Volkswagen.
 
Natomiast agencja Walk Events pracuje nad zacieśnianiem współpracy z pozostałymi unitami grupy Walk, co ma zapewnić klientom rozwiązania wykraczające poza sam event marketing. Klienci gorzej niż przed rokiem oceniają współpracę z agencją, słabiej prezentują się również jej wyniki finansowe.
 
Wyróżnienia zostały wręczone podczas Gali Agencje Reklamowe i Domy Mediowe, organizowanej przez Media & Marketing Polska, która odbyła się 23 maja w Małej Warszawie.
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl