Trendy 2020: technologie, social media, szybkie decyzje, eksplozja empiryczna

Raport „Trendy 2020” opracowany przez Krzysztofa Celucha swoją premierę miał podczas piątej edycji Forum Branży Eventowej. fot. Ewa Witak
Na zdjęciu: Raport „Trendy 2020” opracowany przez Krzysztofa Celucha swoją premierę miał podczas piątej edycji Forum Branży Eventowej. fot. Ewa Witak

Trendy, wyznaczające kierunki rozwoju na rynku spotkań w roku 2020, odzwierciedlają zmiany zachodzące w społeczeństwie. Szybkość życia, szybkość komunikacji, nowe technologie i poszukiwanie wrażeń wymuszają dostosowanie się do tych tendencji także przez organizatorów spotkań.
 

Raport „Trendy 2020” opracowany przez Krzysztofa Celucha swoją premierę miał podczas piątej edycji Forum Branży Eventowej.


Jednym z trendów i jednocześnie wyzwań będzie angażowanie uczestników wydarzeń, w szczególności dotyczyć to będzie budowania zaangażowanie dzięki mediom społecznościowym.
W tym roku ponad 40 procent organizatorów spotkań będzie korzystało z mediów społecznościowych, by zebrać opinie po realizacji wydarzeń, ponad 50 procent – aby zaangażować uczestników podczas wydarzenia, a ponad 90 procent – w celu działań marketingowych przed wydarzeniem.
Raport wspomina o kilku rodzajach narzędzi mediów społecznościowych, jedno z nich to idea zakładek czyli sposób na agregowanie treści, które indeksują sieć w poszukiwaniu artykułów związanych z zainteresowaniami uczestników wydarzenia i umożliwiają wyróżnianie i adnotowanie treści. Kolejne to tworzenie treści wizualnych z możliwością dostosowania przewodnika do stylu marki oraz samodzielne narzędzie do tworzenia profesjonalnie wyglądających filmów i klipów, które można umieszczać w dowolnym miejscu.
 
Z danych firmy marketingowej RhythmoOne wynika, że 85 procent udostępniania społecznościowego odbywa się poprzez ukryte rozmowy społecznościowe, dlatego organizatorzy wydarzeń zaczną je śledzić i analizować.
Aby skorzystać z tego kanału, trzeba ułatwić udostępnianie treści uczestnikom, aby z kolei oni mogli je udostępniać za pośrednictwem preferowanych przez siebie kanałów komunikacji. Dobrze jest także użyć śledzonych linków, aby zidentyfikować osoby, które trafiły do treści za pośrednictwem „ciemnych” serwisów społecznościowych oraz używać wiadomości tekstowych do kontaktu.
 
Jednym z trendów roku 2020 będzie także prowadzenie marketingu na ostatnią chwilę. Nastąpi rezygnacja ze zniżek dla „wczesnych” uczestników, organizatorzy wprowadzą ograniczoną liczbę biletów po niższej cenie i nastąpi wzmożone pozyskiwanie uczestników z poprzednich edycji i wysyłanie spersonalizowanych wiadomości.
Przy wydarzeniach trwających dłużej niż jeden dzień dobrą strategią zwiększenia sprzedaży biletów na kolejne dni może być tworzenie najważniejszych filmów, które są szybko edytowane i publikowane pod koniec każdego dnia. Wówczas sprzedaż biletów można promować za pomocą prostych wiadomości z wykorzystaniem filmów, informujących, że bilety są nadal dostępne, i w ten sposób zachęcić do zakupu.
 
W 2020 roku planiści będą musieli być wszechstronni, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, bez pół-inicjatyw i koncentorwania się na podstawach. Aby wydarzenie można było nazwać zrównoważonym, wkład i działanie będą znacznie ważniejsze. Ten trend został nazwany – nie tylko recykling.
 
Czynnik ludzki stanie się bardziej atrakcyjny, wyzwaniem stanie się maksymalizacja wpływu i wartości, jakie ludzie wnoszą przez budowanie relacji podczas wydarzenia. Kluczowe będzie przebicie się z komunikatem i zatrzymanie uwagi odbiorcy na dłużej, ponieważ uwaga znaczy wszystko.
Autor raportu przypomina, że zatrzymanie klienta jest trudniejsze niż pozyskanie nowego, ponieważ opiera się na więzi klient – firma. Sam produkt może przyciągnąć atrakcyjnością, ale trudniejsze jest sprawienie, by klient stał się lojalnym użytkownikiem, dlatego kluczem do sukcesu jest zatrzymanie uwagi odbiorcy poprzez wzbudzenie pożądanych emocji – zaciekawienie i doprowadzenie do stałej relacji.
 
Kolejny trend to eksplozja empiryczna. Wzrost zapotrzebowania na wydarzenia związane z doświadczeniami sprawia, że zarządzanie takimi doświadczeniami staje się profesją, a planiści i projektanci doświadczeń będą najczęściej poszukiwanymi fachowcami w branży spotkań.

Uczestnicy eventów są gotowi polecieć dalej za doświadczeniem, dlatego zapewnienie niestandardowych doświadczeń jest koniecznością dla branży spotkań.
Pragnienie znaczącego połączenia się z innymi uczestnikami i doświadczenia wyjątkowości miejsca docelowego jest częściowo napędzane przez Millenialsów, ale widzą to także inne pokolenia. Wydarzenia eksperymentalne odbywają się nawet w internecie – technologia taka jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość wprowadza zdalnych uczestników na nowe tory – czytamy w raporcie.
 
Krzysztof Celuch podkreśla, że w związku z tym planiści powinni się skupiać na tworzeniu niezapomnianych wydarzeń, o których po zakończeniu nadal będzie się mówić, gdyż jest to elementem udanych wydarzeń i skutecznego marketingu. Powinni też zwrócić uwagę na duże zainteresowanie grami i e-sportem oraz chęć kreatywnej ekspansji, dlatego wydarzenia powinny obejmować interaktywne i wielozmysłowe doświadczenia oraz celową współpracę w celu zaangażowania przedstawicieli pokolenia Millenialsów.
 
Z tym trendem związany jest kolejny, którym jest zmiana pokoleń. 88 procent przedstawicieli Millenialsów stwierdziło, że doświadczenie związane z podróżą wpłynęło na ich ogólną satysfakcję z pracy i potwierdziło, że projektowanie wydarzeń doświadczalnych będzie ważne. Ponieważ osoby z tego pokolenia to cyfrowi tubylcy, którzy nigdy nie żyli bez technologii cyfrowej, technologia będzie odgrywać główną rolę w zaspokajaniu ich oczekiwań i potrzeb. Pokolenie to jest także świadome społecznie i ważna jest dla niego integracja, co także ma wpływ na rynek spotkań.
 
Trendem na rynku spotkań będzie także konsolidacja (trend – konsolidacja przede wszystkim), w ramach której duże firmy z branży technologii eventowych dalej będą prowadziły programy akwizycyjne, a popularne marki będą coraz częściej dominowały w wynikach wyszukiwania online.

Natomiast rewolucja przemysłowa 4.0 to nazwa trendu automatyzacji i wymiany danych w technologiach produkcyjnych. Obejmuje systemy, internet rzeczy czy przetwarzanie w chmurze i oferuje możliwość korzystanie z większej liczby usług pod jednym parasolem, będzie ona kształtować przyszłość światowej gospodarki. W przyszłości inteligentne urządzenia usprawnią także działalność agencji eventowych i zarządzanie procesem organizacji spotkań.
 
Z planowaniem związany jest ostatni wymieniony w raporcie trend czyli różne modele wyceny.
Wprowadzone opłaty premium i pakiety VIP zagwarantują uczestnikom miejsce w pierwszych rzędach, innowacje będą elementem przewagi konkurencyjnej, a poszukiwanie nowych rozwiązań, eksperymentowanie oraz dywersyfikacja modelu wyceny odegrają istotną rolę w pozyskiwaniu klientów.

Raport w pełnej wersji można pobrać tutaj.  

 

TRENDY 2020 W PRZEMYŚLE SPOTKAŃ

  • ZAANGAŻOWANIE DZIĘKI MEDIOM SPOŁECZNOŚCIOWYM
  • UKRYTA SPOŁECZNOŚĆ
  • UCZESTNICY „NA OSTATNIĄ CHWILĘ”
  • NIE TYLKO RECYKLING
  • UWAGA ZNACZY WSZYSTKO
  • EKSPLOZJA EMPIRYCZNA
  • ZMIANA POKOLEŃ
  • KONSOLIDACJA PRZEDE WSZYSTKIM
  • REWOLUCJA PRZEMYSŁOWA 4.0
  • RÓŻNE MODELE WYCENY

 
Piąta edycja Forum Branży Eventowej odbyła się 22 stycznia 2020 w Expo XXI Warszawa. Organizatorem FBE jest Evential sp. z o. o.

Zobacz relację z FBE 2020

MeetingPlanner.pl jest partnerem nedialnym wydarzenia oraz był organizatorem dyskusji poświęconej najważniejszym zjawiskom kształtującym branżę eventowa, które w dużej mierze odnosiły się także do trendów przedstawionych w raporcie „Trendy 2020”.


Autor raportu dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Od stycznia 2020 roku przewodniczy pracom regionu EMEA w ramach największej fundacji związanej z przyznawaniem środków i grantów na działania przemysłu spotkań na świecie – MPI Foundation.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl