Leksykon wsparcia sprzedaży: Hasło – Świadomy uczestnik programu wsparcia sprzedaży

Program wsparcia sprzedaży będzie zdecydowanie bardziej efektywny, jeżeli będzie kierowany do świadomych uczestników, którzy wiedzą, o co walczą, niż do szerokiego grona, które nie do końca zdaje sobie sprawę, jakie są zasady i cele.

Świadomy uczestnik programu wsparcia sprzedaży – osoba zaproszona do programu przez organizatora, która dokładnie zapoznała się z regułami oraz celami programu i potwierdziła ten fakt oraz wyraziła chęć udziału w programie w sposób aktywny np. poprzez logowanie na stronie www w określonym przez organizatora programu czasie na przystąpienie do programu.
Właściwe określenie grupy docelowej, jej segmentacja to kluczowe elementy nad którymi należy się zastanowić, konstruując efektywny program aktywizacji sprzedaży. Jednym z działań, które powodują wpływ na skuteczność prowadzonego programu i realizację celów, jest odpowiednie poinformowanie uczestników o zasadach programu i wyznaczenie precyzyjnych oczekiwań, najlepiej każdemu indywidualnie. Jeżeli każdy z zaproszonych uczestników na początku dokładnie zapozna się z regułami oraz celami i potwierdzi ten fakt, możemy mówić o świadomym uczestniku programu.
Nasza grupa docelowa biorąca udział w programie nie zawsze musi oznaczać 100 procent grupy docelowej wyznaczonej dla naszego produktu czy marki. Program będzie zdecydowanie bardziej efektywny, jeżeli będzie kierowany do świadomych uczestników, którzy wiedzą, o co walczą, niż do szerokiego grona, które nie do końca zdaje sobie sprawę, jakie są zasady i cele. Uruchamiając program, dobrze jest wyznaczyć ściśle określony czas np. 14 dni lub 30 dni, w jakim uczestnicy mają zapoznać się z regulaminem oraz całą konstrukcją programu. W tym czasie powinni potwierdzić ten fakt zalogowaniem się do programu. Po wyznaczonym czasie uczestnik traci szanse na wzięcie udziału w programie, bądź zostaje ono dodatkowo warunkowane.

 

Autor: Paweł Kornosz, członek zarządu InDreams odpowiedzialny za Dział Wsparcia Sprzedaży

Artykuł jest czwartym z cyklu "Leksykon wsparcia sprzedaży", którego autor Paweł Kornosz będzie przybliżał zagadnienia z obszaru motywacji i aktywizacji sprzedaży.

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl