Zakładki jasne

Najnowsze obiekty

Muzeum Uzdrowiska Szczawnica

Szczawnica (małopolskie)

Cafe Helenka - Szczawnica

Szczawnica (małopolskie)

Willa Marta - Szczawnica

Szczawnica (małopolskie)

Modrzewie Park Hotel ***** - Szczawnica

Szczawnica (małopolskie)

Atlas Arena Łódź

Łódź (łódzkie)

Najnowsze usługi

Przewodnik Tatrzański - Szymon...

Kraków (małopolskie)

SOFTBOX GROUP

ŁÓDŹ (łódzkie)

WygodaMICE

Kraków (małopolskie)

Fotografia eventowa -...

Warszawa (mazowieckie)
A A
Technologie

Reklama w wyszukiwarce z Google Ads

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

System reklamowy Google Ads to bezpłatne narzędzie, które wykorzystasz do promocji swojego biznesu w wyszukiwarce Google czy też sieci reklamowej Google. Rejestracja konta reklamowego jest całkowicie darmowa. Nawet jeżeli zdecydujesz się po pewnym czasie wstrzymać działania reklamowe, opłata nie będzie nalicza. Koszt, który poniesiesz wiąże się jedynie z kliknięciami w reklamy tekstowe, graficzne czy też obejrzeniami reklam video.

Sam decydujesz jak duży budżet przeznaczysz na kampanię reklamową w Google Ads. Poziom dziennych wydatków, który zostanie zdefiniowany będzie wykorzystany równomiernie przez cały dzień. W związku z tym, nawet jeżeli Twoje możliwości budżetowe są o wiele mniejsze niż potencjał wyszukiwań w wyszukiwarce – system sam dostosuje wyświetlenia Twoich reklam w taki sposób, by móc wyświetlać reklamy przez cały dzień. Twoje reklamy nie będą widoczne podczas każdego wyszukiwania w wyszukiwarce na dane słowo. Jednak dzięki temu budżet reklamowy nie zostanie „wyklikany” w bardzo krótkim czasie.

Przez blisko 20 lat od momentu powstania Google AdWords (teraz Google Ads) pojawiło się bardzo dużo funkcjonalności dostępnych w ramach tego narzędzia. Początkowo Google AdWords było narzędziem, które służyło wyłącznie do emisji reklam tekstowych w wyszukiwarce. W późniejszym czasie Google stworzył swoją sieć reklamową (Google Display Network), w której możliwa była emisja reklam graficznych. Kolejnym krokiem w rozwoju tego narzędzia była reklama video emitowana w serwisie YouTube. Innym przełomowym momentem dla kampanii Google Ads było stworzenie reklam produktowych. Pierwotnie to rozwiązanie funkcjonowało pod nazwą Product Listing Ads (PLA). Obecnie ten typ kampanii określa się nazwą Google Shopping (Zakupy Google).

Reklama w Google Ads

W obecnych czasach większość właścicieli firm wie co to pozycjonowanie stron internetowych i słyszeli oni również o reklamie w Google Ads. Duża część chce umieścić wizytówkę lub stronę www swojej firmy w wyszukiwarce internetowej, ponieważ są tam również główni konkurenci firmy, a zwłaszcza są tam ich potencjalni klienci. Jednak kiedy przychodzi ten czas, w którym należy poczynić pierwsze kroki, by zwiększyć liczbę klientów za pośrednictwem wyszukiwarki Google – duża część osób dopiero zaczyna poszukiwać odpowiedzi na podstawowe pytania. Pozwól, że w tym artykule wyjaśnię Ci podstawy reklamy w Google Ads.

 

Pomoże Ci to w szybszym zrozumieniu zagadnień związanych z reklamą w Google. System reklamowy Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google. Nie ma innego systemu, w którym byłaby możliwość stworzenia kampanii reklamowej w Google. Chcesz reklamować się w wyszukiwarce Google? Zatem musisz nauczyć się obsługi Google Ads. Na pierwszy rzut oka to narzędzie wydaje się skomplikowane. Warto więc na początku swojej przygody z Google Ads zwrócić uwagę na podstawowe funkcjonalności, które przyswoić można szybko w dość krótkim czasie. To narzędzie jest zaprojektowane tak, aby mogli z niego skorzystać zarówno profesjonaliści jak i amatorzy reklamy w Internecie.

Reklamy tekstowe w Google
W wyszukiwarce Google zobaczyć możesz zarówno naturalne wyniki wyszukiwania jak i płatne linki sponsorowane. Płatne reklamy są oznaczone dedykowaną etykietą „Reklama”. Może ona przybierać różny kolor, który pozwoli odróżnić płatne reklamy od wyników organicznych. Zmienność kolorów i zmian pozostałych elementów tych oznaczeń zależna jest od testów prowadzonych przez Google. Bardzo często spotkasz się ze zmianą w wyglądzie reklam, ich elementów. Modyfikacje te służyć mają poprawie wyników kampanii, a także lepszej użyteczności dla osób, korzystających z dobrodziejstw wyszukiwarki Google.
Każda reklama składa się z nagłówków. Są one przedstawiane na niebiesko i są najbardziej widocznym elementem reklamy. Może ich być maksymalnie 3 w jednym linku sponsorowanym. Dopuszczalne są również wersje reklam tekstowych złożonych z 2 niebieskich nagłówków. Ta druga wersja jest nawet bardziej popularna i zobaczyć możesz ją częściej. Nie wszyscy reklamodawcy wypełniają pole tekstowe dla Nagłówka numer 3, dlatego zachęcam Ciebie do skorzystania z tego. Zrób to lepiej i odróżnij swoje reklamy od reklam konkurencji.

Kolejnym elementem reklamy tekstowej są Linie tekstu, czyli tzw. Opis reklamy. Wymagana jest Linia tekstu 1, która może pomieścić maksymalnie 90 znaków (włącznie ze spacjami). Tak jak w przypadku Nagłówka nr 3, również Linia tekstu nr 2 jest opcjonalna. Polecam Ci uzupełnienie również tego elementu reklamy. W przypadku wyświetlenia w jednej reklamie zarówno Linii tekstu 1 i 2 – opis Twojej reklamy zawierać będzie nie 90, a 180 znaków ze spacjami. To wystarczająco dużo miejsca na dobry, sprzedażowy komunikat w reklamie, który pozwoli Ci się odróżnić od Twojej konkurencji w Google.

Trzecim podstawowym elementem reklamy tekstowej jest wyświetlany adres URL. To ten zielony adres, który widać w reklamy. Wskazuje on na nazwę domeny. Użytkownik widzi, na jaką stronę zostanie skierowany zanim jeszcze kliknie w reklamę. Dodatkowe elementy reklamy takie jak Ścieżka 1 i 2 pozwalają dopisać po 15 znaków ze spacjami w każdym z tych miejsc. To dlatego po nazwie domeny często widzisz pojedyncze słowa lub krótkie zwroty. W tym miejscu warto wpisać np. słowa kluczowe, które spowodowało wyświetlenie reklamy, aby przykuć uwagę użytkownika.

Rozszerzenia reklam tekstowych
Rozszerzenia to dodatkowe elementy, które mogą (ale nie muszą) pojawić się w reklamie tekstowej. Zwykle są to elementy, które widoczne są zaraz pod Linią tekstu reklamy. Zdarza się również i tak, że wyświetlane są one obok reklamy tekstowej (np. numer telefonu czyli rozszerzenie połączeń). Rozszerzeń reklam tekstowych jest wiele. Do najpopularniejszych należy na pewno rozszerzenie linków do podstron (ang. sitelinks), którego celem jest przekierowanie użytkowników do różnorodnych podstron serwisu. Może to być np. zakładka Oferta, Kontakt, O nas, Rekomendacje, Wycena, itp.

Reklama produktowa w Google
Oprócz kampanii reklam tekstowych w Google można również emitować reklamy produktowych. Kampanie produktowe to te, które prezentują zdjęcie produktu wraz z tytułem, ceną i nazwą sklepu internetowego. Jest to bardzo popularny sposób promowania oferty sklepów internetowych. Niekiedy dochodzi do tego, że większa część budżetów reklamowych w eCommerce przeznaczana jest na reklamy produktowe niż na reklamy tekstowe. Warto więc, aby i Twój sklep rozpoczął promocję produktów tam gdzie są również Twoi konkurencji!

Aby rozpocząć kampanię produktową musisz przygotować plik ze wszystkimi produktami jakie chcesz promować w wyszukiwarce Google. Jeżeli korzystasz z popularnej platformy do zarządzania e-sklepem to będzie to bardzo proste, ponieważ większość takich narzędzi posiada dedykowane wtyczki, które umożliwiają stworzenie takiego pliku w zaledwie kilka minut. Plik z tymi produktami będzie zawierać wszystkie informacje o produktach, np. tytuł, opis, dostępność, kategorie (zarówno główną jak i te niższe), cenę, markę, koszt dostawy, i inne. Jak widzisz tych atrybutów jest bardzo dużo. Przemnóż teraz to przez tysiące produktów sklepie internetowym. Tak. Zgadza się. Twój plik będzie zawierać wiele informacji. Na podstawie tych informacji o produktach Google będzie mógł wyświetlić produkt na odpowiednie zapytanie użytkownika.

Jeżeli masz już plik produktowy to potrzebujesz teraz założyć konto w Centrum sprzedawcy Google (Google Merchant Center). Następnie po wgraniu pliku produktowego do Google Merchant Center i akceptacji wszystkich produktów przez Google możesz połączyć konto Merchant z Google Ads. Dzięki temu będziesz mieć możliwość zobaczenia tych produktów w Google Ads i stworzenia dla nich kampanii reklamowej.

Zalety reklamy w wyszukiwarce Google
Płacisz za kliknięcie, a więc za konkretny efekt. Masz pewność, ze użytkownik miał interakcję z Twoją reklamą. Interakcja ta pozwala na rozpoczęcie odwiedzin w Twojej stronie internetowej, aplikacji mobilnej, itp. Dzięki Google Analytics możesz określić jakiej jakości był to ruch na stronie i czy działania reklamowe są skuteczne. Jeżeli nie, należy je zoptymalizować i wdrożyć takie rozwiązania, aby wyniki kampanii dawały zadowalające rezultaty.

Masz kontrolę nad kampanią. W każdej chwili możesz ją wstrzymać, zwiększyć pozycje reklam, podnieść dzienne wydatki. Zmodyfikować dowolne reklamy, dodać lub usunąć wybrane słowa kluczowe. Kontrolujesz gdzie się wyświetlasz poprzez zdefiniowanie lokalizacji w jakich użytkownicy zobaczą Twoją reklamę. Decydujesz również o czasie w jakim zobaczą reklamy. Masz kontrolę nad intensywnością wyświetlania się reklam w konkretnych dniach oraz godzinach w ciągu dnia.

Podsumowanie - wyszukiwarka internetowa Google
Reklama w wyszukiwarce do skuteczny sposób na sprzedaż produktów i usług za pośrednictwem Google. To najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa. Spośród wszystkich użytkowników takich narzędzi, aż 99% z nich korzysta z technologii Google. To obecnie bezkonkurencyjna wyszukiwarka na polskim rynku. Drugą w kolejności jest Bing jednak z niewielkim udziałem w rynku poniżej 1%. Firmy, które szukają swoich klientów korzystają z reklam w wyszukiwarce, gdzie obecni są ich klienci. Myśląc o reklamie w wyszukiwarce, naturalnie nasuwa się myśl o reklamie w Google. Pamiętaj więc, by nie pomijać Google Ads w swoich działaniach marketingowych, ponieważ rezygnacja z tej formy reklamy może odgrywać kluczowe znaczenie w dalszym rozwoju Twojej firmy.

31 sie 2020
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.