Zakładki jasne 2
Zakładki jasne 3a

Najnowsze usługi

Pingwin Łódzka Fabryka Lodu

Łódź (łódzkie)

Jurek-Catering Serwis

Mogilany (małopolskie)

Ulala Chef

Warszawa (mazowieckie)

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Wersal Catering

Duchnów (mazowieckie)

Najnowsze obiekty

Event Arena Szczecin

Szczecin (zachodniopomorskie)

MsMermaid Conference Center

Warszawa (mazowieckie)

Holiday Inn Gdańsk - City Centre

Gdańsk (pomorskie)

Pomorska 21. Dom Towarzystwa...

Łódź (łódzkie)

Osada Śnieżka w Łomnicy k. Karpacza

Łomnica k.Karpacza (dolnośląskie)
A A
Książki

Komunikacja w MPI przeanalizowana przez Krzysztofa Celucha

Ukazała się monografia autorstwa Krzysztofa Celucha analizująca zarządzanie komunikacją w globalnych organizacjach na podstawie badania tego obszaru w stowarzyszeniu branży spotkań Meeting Professionals International.

W opracowaniu „Zarządzanie komunikacją w organizacjach globalnych – uwarunkowania, bariery, efekty” autor w szczególności zwraca uwagę na różnice kulturowe, wynikające z globalnego charakteru organizacji, oraz na innowacyjny sposób zarządzania komunikacją w stowarzyszeniu, którego członkowie specjalizują się w organizacji spotkań. Ich działalność zawodowa jest także ściśle związana jest z komunikacją, w wielu aspektach.
Meeting Professionals International (MPI) z siedzibą w Dallas w Teksasie zrzesza ponad 22 tysiące członków związanych z turystyką biznesową. Jest to platforma, która pomaga w nawiązywaniu kontaktu, robieniu interesów i edukacji. Organizacja z 40-letnią tradycją stara się zbudować przestrzeń wymiany doświadczeń, koordynować prace związane z tworzeniem standardów w przemyśle spotkań i co najważniejsze kreować lokalne grupy i pobudzać je do dyskusji, komunikując przy tym wszystkim wzorce funkcjonowania.
Autor podkreśla, że w erze globalizacji to kontakty międzyludzkie stają się kluczowe, a odwieczna rywalizacja z czasem, wchodzącymi na rynek nowymi technologiami czy wreszcie różnicami międzykulturowymi dodatkowo utrudniają porozumiewanie się i tworzenie wspólnych inicjatyw. Kluczowe w tym aspekcie są również różnice wynikające z szerokości geograficznej uczestników. Analiza stowarzyszenia MPI w publikacji dotyczy dwóch silnych grup członków z Ameryki Północnej i Europy. Te dwa kontynenty w dobie internetowych transmisji danych i lotów turystycznych w kosmos wydają się być tak blisko siebie, jednakże – jak zaznacza autor – prawda jest z goła inna. Różnice kulturowe są wyraźnie odczuwalne, a m.in. ich konsekwencją jest znany problem adaptowania wzorców amerykański w Europie. Problem ten jest szczególnie istotny w organizacjach takich jak MPI.
Postrzeganie przyszłości, aktualne działania czy interpretowanie przeszłości wydają się być zdecydowanie różne w środowisku amerykańskim, w porównaniu do środowiska europejskiego. Jednak najważniejszym elementem, który wpływa na pojawianie się konfliktów, jest próba narzucania amerykańskiego modelu funkcjonowania, komunikowania się i planowania europejskim członkom omawianej organizacji, za tego względu zarządzanie w tym obszarze jest szczególnym wyzwaniem i ciekawym materiałem badawczym.

W pierwszej części opracowania, o charakterze opisowym, gromadzone są informacje o organizacji z zewnętrznego punktu widzenia oraz przedstawione jest pole przemysłu spotkań w ujęciu lokalnym i globalnym. Ponadto zaprezentowane są teorie komunikacji, a także wzorce komunikowania się z punktu widzenia różnic interpersonalnych, międzykulturowych oraz organizacji jako centrum zrzeszającego przedstawicieli lokalnych.
Druga cześć to analiza wewnętrzna. Jej celem jest sprawdzenia, jakie konsekwencje dla procesów komunikacji w Meeting Professionals International ma globalizacja. Głównym przedmiotem badania było określenie, czy występujące różnice pomiędzy społecznościami z Ameryki Północnej i Europy powodują mikrozderzenia kultur i wartości. Wyniki przeprowadzonego badania ukazane są w oparciu o dwie główne wspomniane już grupy członków – z Ameryki i Europy. W badaniu empirycznym zostały ujęte wypowiedzi 1000 członków stowarzyszenia.

– Kluczowe okazało się zbadanie, czy europejski typ satysfakcji jest różny od amerykańskiego, a przyjaźń i przywiązanie kulturowe są na tyle istotne, aby tworzyć wrogość czy też różnice kulturowe są w obrębie przemysłu spotkań rzeczą spotykaną i w sposób umiejętny można je wręcz wykorzystywać do rozwijania działalności. Od lat obserwuję stowarzyszenie Meeting Professionals International, z różnych perspektyw, zarówno pełniąc różne funkcje w organizacji, jaki i z zewnątrz, spotykając się z członkami stowarzyszenia. Wybór tej tematyki w naturalny sposób łączy moje biznesowe i naukowe zainteresowania – podsumowuje dr Krzysztof Celuch, autor monografii oraz pełnomocnik rektora ds. kontaktów z biznesem w Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Publikacja dostępna przez stronę Biblioteki www.vistula.edu.pl

12 paź 2017
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.