Zakładki jasne 2
Zakładki jasne 3a

Najnowsze usługi

Jurek-Catering Serwis

Mogilany (małopolskie)

Ulala Chef

Warszawa (mazowieckie)

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Wersal Catering

Duchnów (mazowieckie)

EventoweMeble.pl

Warszawa (mazowieckie)

Najnowsze obiekty

MsMermaid Conference Center

Warszawa (mazowieckie)

Holiday Inn Gdańsk - City Centre

Gdańsk (pomorskie)

Pomorska 21. Dom Towarzystwa...

Łódź (łódzkie)

Osada Śnieżka w Łomnicy k. Karpacza

Łomnica k.Karpacza (dolnośląskie)

Platinum Mountain Resort&SPA

Szklarska Poręba (dolnośląskie)
A A
Poradniki

Sponsoring na bandach LED

Sponsoring wydarzeń sportowych to jedna z form promocji, która daje firmom możliwość umocnienia i zwiększenia rozpoznawalności marki, utożsamiania jej z określonym stylem życia, a przede wszystkim dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Coraz częściej narzędziem komunikacji wykorzystywanym w ramach sponsoringu są nośniki LED, m.in. bandy reklamowe, które podnoszą jakość i efektywność emitowanego materiału.

 

Sponsoring jest stosunkowo młodym instrumentem promocji, chociaż jego źródeł poszukuje się w starożytnej instytucji mecenatu. Przyjmuje się, że w Polsce w obecnej formie zaczął rozwijać się w latach 90-tych. W zamian za finansowanie danego wydarzenia sponsor otrzymuje możliwość prezentacji firmy lub marki, ale co ważniejsze, ma możliwość dotarcia do grupy docelowej nie wykazującej zainteresowania innymi kanałami komunikacji. Istotne jest zatem, aby wykorzystać tę formę promocji najefektywniej.


Jednym z najbardziej nowoczesnych i skutecznych sposobów prezentacji firm sponsorskich są bandy LED - zainstalowane dookoła boiska lub wzdłuż wybranych jego boków emitują obraz dynamiczny, który przyciąga wzrok i uwagę kibiców. Towarzysząc meczom i rozgrywkom podnoszą atrakcyjność wizualną. Skuteczność komunikatu wynika także z położenia nośnika, który znajduje się w bezpośrednim otoczeniu wydarzenia, co więcej jest on zwielokrotniony zarówno poprzez transmisje na telebimach, jak i w telewizji. Rozwiązania te dedykowane są obiektom sportowym, takim jak: stadiony, boiska czy hale.

- Bandy stadionowe mają konstrukcję modułową, co pozwala na uzyskanie niemal każdego z pożądanych wymiarów. Można ustawiać je pod niemal dowolnym kątem, więc istnieje elastyczność dopasowania do indywidualnych potrzeb każdego klienta czy zleceniodawcy. Bandy posiadają rozwiązania wykorzystywane przy telebimach eventowych - ich konstrukcja ułatwia szybki montaż i demontaż, a kable łączone są na zewnątrz. Posiadają dodatkowo specjalne nóżki, które umożliwiają ustawienie modułów w jednym szeregu - mówi Konrad Pawlak, Prezes Flexvision. Ważna jest także kwestia bezpieczeństwa - w sytuacji zderzenia zawodników z bandą, zarówno sam nośnik, jak i sportowiec, chronieni są poprzez specjalne nakładki, w które wyposażony jest każdy moduł.


Nośniki LED dają możliwość wyświetlania ciekawych i dynamicznych spotów reklamowych. Coraz częściej są elementem opraw wizualnych uatrakcyjniających widowiska sportowe - na nich prezentowani są zawodnicy, logo klubu, barwy narodowe.


Coraz więcej klubów sportowych decyduje się na wybór band diodowych. Takie podejście pozwala na zwiększenie przestrzeni reklamowej przeznaczonej dla sponsorów, dzięki czemu budżety klubów cały czas rosną. Sponsorzy chętniej wybierają reklamę na ekranach LED, bo jest atrakcyjniejsza i bardziej przyciąga uwagę kibiców. Zaletą jest także możliwość pozyskiwania sponsorów nawet na chwilę przed meczem - w przypadku reklamy dynamicznej nie trzeba tracić czasu na przygotowanie wydruku.


- W ostatnim czasie można zauważyć pewną tendencję - poza bandami instalowanymi tradycyjnie w pobliżu boiska, obwody reklamowe montuje się także na trybunach, przedzielając poszczególne sektory. Takie rozwiązania na większą skalę praktykowane są w krajach Europy Zachodniej oraz w USA. Fakt ten świadczy o rozwoju branży, także w kontekście instalacji nośników diodowych typu bandy reklamowe. Powstaje coraz więcej nowoczesnych obiektów sportowych, istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że trend będzie się nadal utrzymywał, a dzięki zainstalowanym nośnikom możliwe będzie organizowanie eventów, które nawet na kilka godzin przed rozpoczęciem spotkania zawodników przyciągną na stadion spragnionych rozrywki kibiców - mówi Prezes Flexvision.
 

źródło: Flexivision

 

13 paź 2011
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.