Jak zorganizować udaną imprezę firmową, nie wydając na to fortuny?

Jedną z ważniejszych i najbardziej skutecznych metod integracji pracowników i klientów jest organizacja eventów. W Polsce największą popularnością cieszą się świąteczne imprezy firmowe, inną okazją do nieformalnego spotkania pracowników jest karnawał lub konferencja, której towarzyszy kolacja połączona z "after party".

 

Niestety, coraz częściej spotykamy się z opinią, iż imprezy firmowe to wątpliwej przyjemności zdarzenie wpisane w scenariusz naszych obowiązków pracy i zobowiązań wobec firmy. Dlatego od dłuższego czasu popularnością cieszą się tematyczne imprezy firmowe, które wnoszą więcej atrakcji dla jej uczestników. Firmy eventowe prześcigają się w coraz bardziej nowatorskich pomysłach, by zabawić i przede wszystkim pozytywnie zaskoczyć swojego klienta.

 

Aby impreza przebiegła bez zastrzeżeń, firmy eventowe współpracują z zaufanymi i sprawdzonymi podwykonawcami na polu muzycznym, cateringowym, obsługi technicznej itp. Gwarantuje to wysoki poziom realizacji wieczoru, wszelkich jego atrakcji, a także zadowolenie samych uczestników. Największym sukcesem jest przecież zdobycie zaufania klienta. Organizacja eventu nawet małej skali niesie za sobą sporą dawkę stresu. Nic więc dziwnego, że oddanie całej artystycznej otoczki wydarzenia, zaufanemu pomysłodawcy i wykonawcy zapewnia obu stronom wieloletnią współpracę przy ogólnym zadowoleniu.

 

Aby ograniczyć koszty związane z organizacją korporacyjnej imprezy, dość powszechna jest realizacja eventu przez dział marketingu firmy, pomijając agencje eventowe. Pracownik firmy sam poszukuje podwykonawców, czyli w pewnym sensie przemienia się w agencją eventową... bez doświadczenia. Niestety skutek takiej oszczędności bywa różny i często owocuje ogólnym rozczarowaniem. Owszem - w dzisiejszej dobie internetu nie jest problemem znalezienie jakiegokolwiek zespołu muzycznego, nagłośnienia czy firmy cateringowej.

 

Nasuwa się jednak pytanie, jak w sposób miarodajny sprawdzić przed samym finałem jakość ich usług i czy impreza nie okaże się totalną klapą? W poszukiwaniu zespołu muzycznego - najważniejszego elementu imprezy - często wybieramy wykonawców, którzy przedstawiają nam swoje możliwości jedynie poprzez nagranie demonstarcyjne. I tu zaczynają się przysłowiowe schody. W najmniej odpowiednim momencie - podczas występu - okazuje się, że jakość wykonania znacznie odbiega od precyzyjnie przygotowanej oferty muzyków. Częstokroć także obraz, który sobą reprezentują, nie spełnia poziomu, jaki widzieliśmy na zdjęciach zamieszczonych w dostępnej nam ofercie zespołu.

 

Co zrobić, aby mieć pewność, że wybrani przez nas wykonawcy nie zagwarantują nam wcześniejszego końca imprezy, za co z pewnością dział marketingu zostanie solidnie "doceniony"? Wyjścia są dwa. Po pierwsze - należy korzystać z propozycji firm eventowych, które na stałe współpracują z profesjonalistami. Muszą one dbać o jakość usług, ponieważ i w tej dziedzinie rynku działa stary, dobrze znany mechanizm, że "dobrą opinię zdobywa się trudno, a traci bardzo łatwo". Branża eventowa to w Polsce wciąż dość mały rynek, w którym bardzo szybko informacja o dobrym poziomie usług jest przekazywana poprzez zwykłe partnersko-biznesowe polecenie (...). Więcej: www.marketingowiec.pl.

 

Autor: Anna Gonet-Drożdż, General Manager, Anseba Music Agency

 

źródło: www.marketingowiec.pl

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl