Jak wybrać ekran LED?

Wybór ekranu LED nie jest sprawą łatwą. Potencjalny klient staje w obliczu wielu pytań i wątpliwości - począwszy od kryteriów wyboru telebimu, zbyt małej wiedzy na temat znaczenia poszczególnych parametrów dla prawidłowej emisji obrazu, wreszcie tego, który dostawca zagwarantuje profesjonalną obsługę na każdym etapie rozwoju inwestycji. Co powinniśmy wiedzieć, aby zapewnić jej powodzenie, radzi Marcin Gołkowski, Sales Manager w firmie Flexvision.


- Ilość i jakość zapytań, jakie padają najczęściej, w dużej mierze zależna jest od poziomu wiedzy oraz wymagań potencjalnych klientów. W latach poprzednich zdecydowana większość pytań dotyczyła podstawowych parametrów technicznych, takich jak wielkość i format ekranu, dobór odpowiedniego rastra wyrażającego gęstość pikseli, waga czy cena. Oczywiście dla osób planujących zakup ekranu LED najważniejsza jest cena, która pozwoli oszacować potrzebny budżet. Należy jednak pamiętać, iż niska cena zawsze ma swoje uzasadnienie, a kupując rzecz podejrzanie tanią i tak zapłacimy za nią dwa razy - mówi Marcin Gołkowski, Sales Manager Flexvision, i dodaje - Klient dość często jest zdezorientowany, gdyż wedle specyfikacji technicznych czy atutów wskazywanych w ofercie produkty wydają się być bardzo podobne, a ceny bardzo zróżnicowane. Największym problemem klientów jest zatem dokonanie wyboru dostawcy.

 

Rozważając zakup ekranu LED należy zwrócić uwagę na kilka niezwykle istotnych czynników, które mają bezpośredni wpływ na jego cenę oraz jakość. W pierwszym etapie powinniśmy podjąć decyzję co do miejsca instalacji – jest to najważniejsza decyzja w całym przedsięwzięciu, gdyż na tej podstawie dobieramy następnie wielkość, rodzaj, rozdzielczość ekranu, jasność emitowanego obrazu, sposób serwisowania. W przypadku zewnętrznych nośników reklamowych atrakcyjna lokalizacja powinna gwarantować duże natężenie ruchu, odpowiedni czas ekspozycji materiału, bezpieczeństwo i jak najmniejszą uciążliwość dla mieszkańców. Oczywiście ważne są również kwestie finansowe, jak wysokość czynszu za dzierżawę, ale przede wszystkim należy sugerować się atrakcyjnością tych pierwszych czynników.

 

Parametrem telebimu decydującym o jego możliwościach jest raster, czyli tzw. PITCH - to najprościej mówiąc odległość pomiędzy środkami sąsiadujących ze sobą pikseli wyrażona w milimetrach. Im mniejsza wartość, tym większa gęstość, czyli lepsza jakość obrazu. Ważne jednak, aby wartość PITCH była dobrana optymalnie, gdyż z jednej strony wraz z poprawą parametru wzrasta jakość obrazu, z drugiej niestety koszty zakupu i eksploatacji (np. koszty energii). Przyjmuje się zwyczajowo wiele uproszczeń - PITCH 30-40 jest wykorzystywany do wyświetlania wizualizacji oraz napisów reklamowych, PITCH 16-25 do emisji zewnętrznych spotów reklamowych, natomiast ekrany o bardzo małym PITCH dedykowane są do wnętrz – w tym przypadku odległość wizyjna jest niewielka.

 

- Uważam, że w pierwszej kolejności powinniśmy kierować się ustaleniem wielkości ekranu, do tego jednak konieczne jest uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania: Gdzie ekran ma być zainstalowany? Czy są jakieś ograniczenia dotyczące wagi, wysokości, kąta widzenia? Jakiego rodzaju informacje mają być wyświetlane? Z jakiej minimalnej i maksymalnej odległości powinien być widoczny emitowany kontent? Wiele osób w branży uważa, że należy wybrać jak najmniejsze PITCH. Inni mówią o tym, aby ekran był jak największy. Obie te wartości są ważne. Jednak warto postawić się w sytuacji reklamodawcy, dla którego ważniejsza jest wielkość nośnika” – mówi specjalista z Flexvision.

Ważną kwestią przy wyborze ekranu diodowego jest jasność emitowanego obrazu, która uzależniony jest od rodzaju zastosowania (wewnętrzne, zewnętrzne), a często od specyfikacji danej lokalizacji. Nośnik zewnętrzny, ustawiony w kierunku południowym, na którego przez większość dnia padają promienie słoneczne wymaga jasności wyrażonej w kilku tysiącach cd/m², natomiast nośnik na hali sportowej spełnia swoje funkcje przy jasności 3-krotnie niżej (np. 1500 cd/m²). Nie można zapominać o odpowiednim dostosowaniu jasności nośnika także do pory dnia czy roku. Odpowiednie oprogramowanie umożliwia dokonanie stosownych ustawień na cały rok, a przy zastosowaniu dodatkowych urządzeń peryferyjnych możliwa jest dalsza korekta jasności w zależności od faktycznie istniejących warunków pogodowych.

 

Każdy dystrybutor oferuje przynajmniej podstawowe oprogramowanie, przeważnie zawarte w cenie ekranu, umożliwiające zarządzanie pojedynczym nośnikiem. Im więcej nośników, a zastosowanie bardziej odbiegające od standardowego wyświetlania obrazu, im większa konieczność integracji wielu różnych urządzeń w jeden spójny system - tym większe wymagania dotyczące oprogramowania. Powstaje coraz więcej aplikacji umożliwiających zastosowanie nośników zgodnie z potrzebami klienta, ale zdarza się także, że niezbędne jest opracowanie dedykowanego oprogramowania pod indywidualne potrzeby.

 

Przy wyborze dostawcy warto kierować się rozsądkiem i wybrać jedynie sprawdzoną firmę, cieszącą się zaufaniem klientów. Podejmując decyzję warto również poruszyć kwestię doświadczenia firmy, przykładowych realizacji, referencji. Dobry dostawca to taki, który potrafi wesprzeć potencjalnego klienta na każdym etapie planowanej inwestycji. Pamiętajmy, że znajomość specyfiki produktu, zaplecze technologiczne i doświadczenie oraz wiedza kluczowych pracowników zapewniają bezpieczeństwo inwestycji.

 

źródło: Flexivision

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl