Zakładki jasne 2
Zakładki jasne 3a

Najnowsze usługi

Przewodnik Tatrzański - Szymon...

Kraków (małopolskie)

WygodaMICE

Kraków (małopolskie)

Fotografia eventowa -...

Warszawa (mazowieckie)

3 DOT Vision

Gdańsk (pomorskie)

Najnowsze obiekty

Atlas Arena Łódź

Łódź (łódzkie)

Nosalowy Park Hotel & Spa

Zakopane (małopolskie)

Arche Hotel Krakowska

Warszawa (mazowieckie)

Koszary Arche Hotel

Góra Kalwaria (mazowieckie)

Centrum Kongresowe Szczawnica - Dworek...

Szczawnica (małopolskie)
A A
Prawo

Zniesiono ograniczenia dla zakładających biura podróży

Jak podaje Gazeta Wyborcza, Sejm zmniejszył ograniczenia dla osób, które chcą założyć własne biuro podróży. Według Polskiej Izby Turystyki to nietrafiony pomysł.

Do tej pory przepisy wymagały od zakładających biuro podróży skończenia studiów wyższych na kierunku turystyki i rekreacji, prawa, ekonomii lub zarządzania i marketingu. Ponadto do otworzenia własnego biura wymagany był rok praktyki. Dla osób, które ukończyły inny kierunek studiów lub szkołę średnią z zakresu obsługi turystów, wymogi były ostrzejsze - mogły zacząć biznes po dwóch latach praktyki. Przy zwykłej maturze do otworzenia biura niezbędne były cztery lata praktyki, a bez matury aż sześć. W piątek Sejm zniósł te wymogi, przyjmując nowelizację ustawy o usługach turystycznych i kodeksu wykroczeń.

Paweł Niewiadomski, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki, uważa że zmiany w przepisach są nieuzasadnione. Jego zdaniem zmiany w przepisach uderzą także w szkoły turystyczne czy hotelarskie.

Według wiceminister sportu i turystyki Katarzyny Sobierajskiej, głównym celem nowelizacji ustawy jest dostosowanie jej do przepisów unijnych. Ustawa ma także zliberalizować zasady prowadzenia działalności gospodarczej oraz zwiększyć ochronę turystów. Nowe przepisy nakładają bowiem na biura organizujące zagraniczne wycieczki obowiązek zabezpieczenia finansowego. Pokryje ono w całości koszty ich powrotu, na wypadek gdyby biuro nie zapewniło takiej możliwości. Zabezpieczenie ma też pokrywać zwrot wpłat klientów, w przypadku gdy organizator nie wywiąże się z umowy.

Klienci biur podróży będą mogli składać reklamację w ciągu 30 dni po powrocie z wycieczki, niezależnie od tego, czy zgłaszali zastrzeżenia w trakcie jej trwania. Poza tym mieliby także wgląd w wykaz tych organizatorów, co do których podjęto procedurę wykreślenia z Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych. Ustawa zakłada ponadto kontrolę firm turystycznych spoza tej ewidencji, żeby lepiej chronić interesy konsumentów.

źródło: Gazeta Wyborcza

19 mar 2010
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.