Nowa książka Krzysztofa Celucha poświęcona biurom marketingu miejsc

Problematyce marketingu miejsc, w szczególności roli i funkcji convention bureaus i destynacji w przemyśle spotkań poświęcona jest kolejna publikacja dr Krzysztofa Celucha – „The Business and Management of Convention and Visitor Bureaus”. Książka, która ma charakter biznesowego przewodnika, została wydana przez brytyjskie Goodfellow Publishers.

Autor książki wychodzi z założenia, że przemysł spotkań staje coraz istotniejszym źródłem dochodów destynacji (miast, regionów, krajów) i jego znaczenie w tym aspekcie będzie rosło. Rośnie także konkurencja pomiędzy destynacjami, tocząca się o pozyskanie wydarzeń, zarówno tych międzynarodowych, jak i lokalnych. Jak podkreśla, rosną także inwestycje, przede wszystkim w infrastrukturę – powstają nowe hotele, centra kongresowe, nowe połączenia lotnicze, zwiększa się potencjał profesjonalnych firm obsługujących przemysł spotkań – począwszy od agencji, na dostawcach cateringu czy techniki skończywszy. Rynek spotkań danej destynacji potrzebuje więc koordynacji i promocji. I tu duże wyzwanie pojawia się przed biurami convention & visitors oraz innymi jednostkami, które spełniają w strukturach urzędów miast czy regionów rolę biur marketingu miejsc.

„The Business and Management of Convention and Visitor Bureaus” jest biznesowym przewodnikiem, który – w kontekście wskazanych kierunków rozwoju – ma pomóc pracownikom biur marketingu miejsc w zarządzaniu wizerunkiem destynacji, koordynacji rynku i osiągnięciu sukcesu w promocji i sprzedaży w przemyśle spotkań. Jest także lekturą dla przedstawicieli władz destynacji, którzy zmierzają do jej rozwoju pod kątem przemysłu spotkań i chcieliby stworzyć odpowiednie struktury spełniające te zadania.

Opracowanie prezentuje charakterystykę przemysłu spotkań – tłumacząc strukturę, rolę poszczególnych interesariuszy, związki z turystyką – oraz zagadnienia marketingu miejsc, umiejscawiając wśród nich te związane z turystyką i przemysłem spotkań. Przedstawia interesariuszy convention & visitors bureaus i modele zarządzania współpracą z nimi oraz organizacje branżowe przemysłu spotkań i ich rolę w budowaniu pozycji destynacji. Praktycznie odnosi się do organizacji pracy convention & visitors bureau, podziału ról w zespole, zagadnień prawnych i finansowych oraz technik sprzedaży i marketingu. Autor stara się odnieść także do wyzwań, czyli pozycji i decyzyjność biura marketingu miejsc w destynacji, zmian pokoleniowych, komunikacyjnych i technologicznych, zrównoważonego zarządzania czy terroryzmu.

Dzięki globalnemu podejściu wskazuje różne modele i rozwiązania, które mają być pomocne w skutecznej organizacji pracy, budowaniu pozycji CVB oraz destynacji, zarówno w kontekście lokalnym, jaki międzynarodowym, wreszcie w sprzedaży (czy też pozyskiwaniu) organizacji wydarzeń do destynacji.
Autor opiera przewodnik na swoich doświadczeniach, analizie i badaniach prowadzonych w convention & visitors bureaus na świecie, studiów przypadku konkretnych rozwiązań – kampanii promocyjnych czy modeli sprzedażowych, literaturze oraz na doświadczeniach ekspertów i praktyków zaproszonych do współtworzenia publikacji.

 – „Business and Management of Convention and Visitor Bureaus” to połączeniu kilku światów: podstaw teoretycznych porządkujących istotne dla funkcjonowania CVB zagadnienia, praktycznych wskazówek, moich doświadczeń oraz opinii i porad osób, które w tej dziedzinie osiągnęły sukces. Ta książka ma pomóc w pracy CVB, podpowiedzieć rozwiązania, dać inspiracje – mówi dr Krzysztof Celuch. – Jest dla mnie dużym wyróżnieniem fakt, że publikacja została przygotowana dla specjalistycznego międzynarodowego wydawnictwa – Goodfellow Publishers – i przez nie wydana. Podkreśla to też coraz większą rolę przemysłu spotkań, co jest dla nas bardzo dobrym sygnałem.

Międzynarodowa premiera książki będzie miała miejsce 10 lutego w Sevilli, podczas MPI EMEC 2020.

Książkę „Business and Management of Convention and Visitor Bureaus” można kupić tutaj

Publikacja jest w języku angielskim.


dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.

Zaloguj się
Dodaj swój obiekt
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Wspierają nas
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt