Krzysztof Celuch zbadał znaczenie relacji interpersonalnych w convention bureaux
Ukazała się książka „Let Convention Bureaus Flourish. Ensure Positive Interpersonal Relations” autorstwa Krzysztofa Celucha. Opracowanie przedstawia wyniki dwuletnich badań dotyczących budowania relacji interpersonalnych w przemyśle spotkań na przykładzie organizacji convention bureaux. Premiera publikacji odbyła się podczas inauguracji roku akademickiego w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.
Autor w ramach sześciu rozdziałów przedstawia analizę nauk o zarządzaniu w kontekście relacji interpersonalnych oraz rolę konkurencyjności organizacji w XXI wieku, definiuje branżę spotkań, prezentuje convention bureaus jako przykład efektywnie działających organizacji, dzięki długotrwałym, wewnętrznym relacjom interpersonalnym. Prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na całym świecie, zarówno w kontekście jednego respondenta, jak i całej organizacji. Autor pokazuje, że w takich organizacjach jak convention bureaux, osoby zarządzające nimi muszą skupiać się na zrządzaniu relacjami, bo to od nich zależy biznesowy sukces.
W środowisku biznesowym, zdaniem autora, poprzez pozytywne relacje tworzy się, oprócz satysfakcji z obcowania ze sobą i dobrego nastawienia, konkretne rozwiązania służące osiągnięciu wyznaczonych wcześniej celów strategicznych i w efekcie prowadzące do wzrostu konkurencyjności danej organizacji. Przekonanie to stało się podstawą zdefiniowania głównego celu analizy, który stanowi określenie roli pozytywnych relacji interpersonalnych wśród pracowników w budowaniu konkurencyjności organizacji, określenie wpływu tych relacji na jej funkcjonowanie.
„Wszak to właśnie spotkania, relacje i czasami krótka rozmowa sprawiają, że konkurencyjność nasza i naszej organizacji wzrasta. Wtedy właśnie mamy do czynienia z wpływem, który jest podstawą wszelkich zmian i osiągnięć” – zaznacza Krzysztof Celuch. Poprzez wskazanie tego wpływu, autor opracowania pragnie wnieść wkład w rozwój nauk o zarządzaniu.
Fakt, iż relacje interpersonalne potrafią odegrać tak kluczową rolę w budowaniu konkurencyjności organizacji został zauważony przez autora „Let Convention Bureaus Flourish. Ensure Positive Interpersonal Relations” w trakcie realizacji projektu, który skierowany był do organizatorów spotkań na całym świecie i służył budowaniu konkurencyjności Polski jako potencjalnego miejsca goszczenia gości biznesowych z całego świata. To właśnie wytworzenie pozytywnej kultury organizacyjnej, m.in. poprzez projekty związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, pozwoli odkryć potencjał relacji interpersonalnych.
Informacje o książce
Let Convention Bureaus Flourish. Ensure Positive Interpersonal Relations została wydana przez Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula oraz Akademię Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Recenzentami pracy są: prof. dr Barbara Neuhofer (Salzburg FH), Carl Winston (San Diego State University, dr hab Elżbieta Jędrych, prof. AFiB Vistula).
Cena książki to 52 zł, można ją kupić tutaj: www.i.vistula.edu.pl/pubs/content/ksiki-books/75