Group One awansuje w globalnym klimatycznym rankingu CDP

Polska grupa marketingowo-technologiczna Group One po raz drugi ujawniła swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych. W tegorocznym raporcie, w którym swoją ocenę zdecydowały się ujawnić 104 firmy z Polski, Group One otrzymało ocenę „B-”, awansując względem poprzedniego badania o jedną pozycję do góry.
 
CDP to globalna organizacja non-profit, która uznawana jest za najbardziej wymagającą platformę raportowania środowiskowego z kompleksowo rozbudowanym zbiorem danych na temat działań korporacyjnych i miejskich. Poprzez swoje działania edukacyjne i świadomościowe, a także publiczne ujawnianie danych o emisjach CDP zachęca inwestorów, przedsiębiorstwa, ale także rządy i miasta do budowania zrównoważonej gospodarki poprzez m.in. mierzenie swojej emisji gazów cieplarnianych i działania obniżające ślad węglowy.
 
Każdego roku CDP publikuje raport, w którym oceniany jest wkład firm na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi. Na podstawie szczegółowo wypełnionych kwestionariuszy firmy biorące udział w raporcie otrzymują od CDP ocenę w skali od A do F. W tegorocznej edycji raportu, otrzymując ocenę “B-”, Group One awansowało względem oceny przyznanej w roku ubiegłym o jedną pozycję i dołączyło tym samym do światowej ligi holdingów reklamowych. Ocena A to potwierdzenie wdrażania najlepszych praktyk i działań klimatycznych na rynku. Z kolei stopień F (Failure to disclose) przyznawany jest podmiotom, które zostały poproszone o udzielenie informacji na temat swojego wpływu na środowisko, ale tego nie zrobiły.

– Ocena B wg metodologii CDP oznacza, że firma zarządza kwestiami klimatycznymi i podejmuje skoordynowane działania klimatyczne, a więc jest dla nas potwierdzeniem efektywności przyjętej strategii i działań. Wkładamy w nie dużo pracy i zaangażowania więc wysoka ocena jest dla całego Group One motywacją do dalszego podnoszenia „proklimatycznej poprzeczki”. Już kolejny rok kompleksowo policzyliśmy emisje w zakresie 1, 2 i 3 oraz przygotowujemy cele klimatyczne zgodnie z Science Based Targets initiative z pomocą firmy Footprint Intelligence. Poddaliśmy także nasze obliczenia śladu węglowego niezależnej, zewnętrznej weryfikacji przez KPMG. To wielki wysiłek i sukces całego zespołu, który swoją ciężką pracą w pełni zasłużył na ten awans w rankingu CDP – mówi Sylwia Jedyńska, sustainability manager w Group One.
 
W aktualnej edycji raportu udział wzięło ponad 23 tys. firm na świecie, w tym 5,6 tys. firm z Europy, które zdecydowały się ujawnić swój wpływ na środowisko za pośrednictwem CDP. W kontekście Polski wartym odnotowania jest fakt, że liczba firm, które odpowiedziały na kwestionariusz CDP w 2023 roku urosła o 41 proc. w porównaniu do poprzedniego badania (nie wszystkie jednak zdecydowały się ujawnić swoją ocenę). Jest to wynik znacznie powyżej średniego wzrostu w Europie, który wyniósł w tym badaniu 26 proc. Spośród polskich firm, biorących udział w raporcie, które zdecydowały ujawnić swoją ocenę, 6 przedsiębiorstw zostało wyróżnionych oceną „A/A-”, 7 firm w tym Group One otrzymało ocenę „B/B-”, 15 firm otrzymało „C”, 11 otrzymało ocenę „D/D-”, a 65 otrzymało ocenę „F”.

 – W 2023 roku przeprowadziliśmy weryfikację emisji gazów cieplarnianych Group One, której celem było sprawdzenie tzw. cyfrowego śladu węglowego. Projekt został zrealizowany zgodnie z wymogami CDP, zaś sam proces weryfikacji z normą ISO 14064-3. Nasze działania charakteryzowały się wysoką złożonością z uwagi na kompleksowy charakter źródeł emisji cyfrowego śladu węglowego oraz wysoki poziom skomplikowania obliczeń. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu Group One przedstawiliśmy raport z weryfikacji i wydaliśmy opinię audytorską w wymaganym przez CDP terminie. Cieszymy się, że nasza owocna współpraca przyczyniła się do uzyskania wysokiej oceny przez Group One – mówi Justyna Wysocka-Golec, partner associate, liderka zespołu ESG, Dekarbonizacji i Bioróżnorodności w Dziale Consultingu w KPMG w Polsce .

W raporcie CDP oceny przyznawane są na podstawie ankiet składającej się z 16 bloków tematycznych, w których należy udzielić odpowiedzi na około 80 do ponad 100 pytań. Pytania te dotyczą zakresu: klimatu, strategii biznesowych, wyznaczonych celów klimatycznych, emisji CO2, zużycia energii, strategii klimatycznej, ładu korporacyjnego, analizy ryzyka i szans klimatycznych, celów ograniczenia śladu węglowe, a także kwestii podejmowania działań i inicjatyw klimatycznych.
 
Dostęp do pełnych raportów CDP Climate Change oraz oceny przedsiębiorstw możliwy jest po zalogowaniu na stronie organizacji CDP >>>

Group One to niezależna grupa komunikacyjna w Polsce funkcjonującą na rynku od 2013 roku. Do Group One należą: Value Media, Mediaplus, RL Media, Media Republic, Change Serviceplan, Labcon, GONG, SalesTube, Plan.Net TechNest Poland, Grow Now, Media Ready, GetLouder!, Game Changer, Serviceplan Health, UNMUTE.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl