Agata Kondracka: O odpowiedzialnym incentive z delfinem w tle

Agata Kondracka, Global Nation czyli historie globalne
Na zdjęciu: Agata Kondracka, Global Nation czyli historie globalne

Dawno temu spędziłam kilka tygodni w wiosce Montanita – aktualnie jest to już miasteczko nad wybrzeżem Oceanu Spokojnego. Próbowałam nauczyć się pływać na desce, ale prawda jest taka, że na tej desce częściej leżałam, chłonąc wiatr i słońce. Podczas takiej sytuacji spotkałam delfina. Sytuacja totalnie surrealistyczna – delfin opłynął mnie dwa razy i popłynął dalej.

Zapomniałam o tym wydarzeniu do minionego czwartku. W czwartek bowiem odbyły się po raz ósmy Fair Travel Event, którego jestem fanką. Podziwiam pracę Renaty promującej odpowiedzialne podróże, jest dla mnie autorytetem w tej dziedzinie.

W miniony czwartek podczas opowieści Jakuba Banasiaka popłakałam się przed komputerem. Wtedy przypomniał mi się wolny delfin i sytuacje podczas moich podróży, w których – podobnie jak tysiące innych nieświadomych turystów podróżników – brałam udział, np. jeździłam na wielbłądzie, słoniu. Dzisiaj bardziej świadoma – sama nie skorzystam i nie zarekomenduję tych atrakcji klientowi.


Król lew w naturalnym środowisku, fot. Wojtek Lewandowski

To właśnie Fair Travel i Renata mówiąca otwarcie o błędach, które popełniła podczas podróży – skłoniły mnie do refleksji na temat tego, co można zrobić lepiej podczas organizacji wyjazdów incentive.

  1. Refleksja na temat wyboru atrakcji – nie wszystko, co nam proponują lokalni partnerzy w danej destynacji jest odpowiedzialne. Zastanówmy się nad każdą atrakcją pod kątem odpowiedzialności za środowisko naturalne i lokalną społeczność. Sprawdźmy, czy punkty naszego programu są naprawdę fair.
  2. Nie zgadzajmy się na wszystko – zdarza nam się, że klient prosi o konkretne atrakcje, o których przeczytał lub usłyszał. Nie zgadzajmy się jednak na wszystko, argumentujmy odpowiedzialne podejście.
  3. Edukujmy i rozmawiajmy – uczmy się na swoich błędach, w rozmowie z klientem mówmy uczciwie o naszych wątpliwościach i doświadczeniu.
  4. Wartościowe inicjatywy CSR – w naszych programach coraz częściej dodajemy elementy CSR. Jestem ich gorącą zwolenniczką. Róbmy to jednak z rozwagą. Czasami coś, co nam się wydaje pożyteczne, w danym regionie jest niepotrzebne. Współpracujmy z lokalnymi i autoryzowanymi NGO’sami. Zapytajmy się o ich potrzeby, te realne! Często mogą nas zaskoczyć, ponieważ największą radość na twarzach widać nie z powodu różnego rodzaju dóbr materialnych – często podstawowych, jak odzież i jedzenie – ale po prostu wspólne bycie, okazanie szczerego zainteresowania i zaangażowania, choćby w zabawie z dziećmi.

Parę lat temu na moim profilu na LinkedIN opublikowałam osobisty ekologiczny rachunek sumienia, który skłonił wielu moich znajomych i nieznajomych do dyskusji na temat naszych codziennych wyborów. Może warto, abyśmy zrobili odpowiedzialny rachunek sumienia organizowanym przez nas wydarzeniom i wyjazdom?

Autor: Agata Kondracka, współzałożycielka i współwłaścicielka agencji MindBlowing
Cykl felietonów: Global Nation czyli historie globalne
Agata Kondracka współwłaścicielka agencji MindBlowing w swojej pracy stara się łączyć wartościowe spotkania, przede wszystkim te z kategorii incentive travel, sztukę i zrównoważony sposób prowadzenia biznesu, ze szczególnym naciskiem na dbałość o środowisko i zero waste. I tych aspektów będą dotyczyć głównie jej komentarze.
Global Nation by Agata Kondracka w pierwszy poniedziałek kazdego miesiąca

Zaloguj się
Dodaj swój obiekt
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Wspierają nas
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt