Michał Kozak: Syty głodnego nie zrozumie…

Michał Kozak, autor cyklu Turbo Kozak, oraz Robert Lewandowski kiedy był zawodnikiem Znicza Pruszków
Na zdjęciu: Michał Kozak, autor cyklu Turbo Kozak, oraz Robert Lewandowski kiedy był zawodnikiem Znicza Pruszków

Jak śpiewa Kazik Staszewski „Stało się, stało się, to co miało się stać…”. Robert Lewandowski zadebiutował w Barcelonie i od razu z wysokiego „C” rozpoczął rozgrywki La Liga.

Cztery bramki w pierwszych trzech meczach to prawdziwe wejście smoka. Lewy zameldował się w nowym klubie z przytupem. Spełniło się marzenie jego, ale i milionów kibiców w Polsce, gdzie FC Barcelona jest klubem szczególnym, wyjątkowym, kultowym. Wchodzimy w nowe wydanie dobrze nam znanej „małyszomanii”. Tym razem jednak w wymiarze globalnym. Po pierwszych dwóch ligowych meczach na Spotify Camp Nou widać, że dużą część widowni wypełniają Polacy. To dopiero początek. W pierwszym miesiącu od transferu 96 proc. sprzedanych klubowych koszulek ma napis „Lewandowski” i numer 9.  

Kariera Roberta przebiega w sposób wzorowy. Za każdym transferem idzie jego nieprawdopodobny rozwój sportowy. Każdy wybór jest poparty głęboką analizą, schematów taktycznych, klubowej kadry, trenera pracującego w danym klubie, miejsca klubu w historii piłki.  Jedyny wyjątek od reguły słabszy klub na lepszy, stanowi transfer w wieku 18 lat z Legii Warszawa do drugoligowego Znicza Pruszków. Poczucie permanentnego braku bycia potrzebnym w takim klubie i absolutna wiara w swoje umiejętności sprawiła, że ten jeden jedyny raz Robert zrobił krok w tył. Znicz dał mu możliwości rozwoju i pokazania swojego talentu. Mógł myśleć tylko o grze, ze spokojem ruszył w drogę, którą dotarł do Barcelony.

Dlaczego taki klub jak Barcelona kupuje za 50 milionów euro 34-latka, piłkarskiego emeryta? Czy to jest transfer na miarę FC Barcelony? Przecież to piłkarski emeryt…

Nic bardziej mylnego. Przez styl życia, dietę, sposób podejścia Lewandowski jest w najlepszej formie fizycznej, jego markery wskazują wiek biologiczny 28 lat, jest bardzo, ale to bardzo głodny. Chce z nowym klubem wejść na inny poziom, czuje się odpowiedzialny za całą drużynę. Widać to w każdej minucie meczu, jak podpowiada swoim młodszym kolegom, jak im tłumaczy, jak na bieżąco koryguje sytuację na boisku i przede wszystkim zasuwa!!! Sam Xavi to podkreśla w każdym wywiadzie, jak odpowiedzialna i nieoceniona jest praca Roberta w tym zakresie.

Mój idol – Leo Messi – geniusz piłki nożnej, największy talent w historii, legenda Barcelony w swoim ostatnim czasie w tym klubie był na mentalnym aucie. Potrafił zniknąć na kilkadziesiąt minut w meczu, biegał po 7 kilometrów (w dzisiejszym futbolu norma to 10,5 w trakcie 90 minut). Jego forma zależała – co charakterystyczne dla wielkich artystów – od weny w dniu meczowym. Nawet zmiana otoczenia na Paryż nic nie pomogła. Zdobył już wszystko, jest syty.

W biznesie podobnie, głodny cały czas szuka sposobu, jest nieustępliwy, zaangażowany, zdeterminowany. Dla mnie w biznesowych zespołach to klucz do sukcesu. Pracowałem z wieloma talentami, z ludźmi z olbrzymią wiedzą i doświadczeniem, ale jeśli brakowało tego „zęba”, wszystko krew w piach.
Trzeba być ciągle głodnym, by móc osiągać wielkie cele.

Autor: Michał Kozak, prezes zarządu, Hotel Arłamów SA
Cykl felietonów: Turbo Kozak czyli rzeczywistość z biznesowo-sportowej perspektywy Michała Kozaka
Michał Kozak, prezes zarządu, Hotel Arłamów SA, wielki fan sportu, przede wszystkim piłki nożnej, zaangażowany zarówno w uprawianie wielu dyscyplin, jak i we współpracę ze sportowcami i związkami sportowymi. Świat biznesu i sportu łączą się dla niego na każdym kroku i z tej perspektywy mówił będzie o branży eventowej.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl